  • 151. Data: 2012-10-14 23:43:39
    Temat: Re: sortowanie
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 23:28:06 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > 'lokalnie', co jest szybsze).
    >

    > Dopiero co się szkicem tego algorytmu zachwycałeś.
    >
    > Od szkicu do implementacji droga wiedzie przez
    >
    > nieraz upierdliwe szczegóły;)
    >

    > Drzewa AVL są w idei super. Ale weź na szybko zaimplementuj
    >
    > równoważenie.

    > Statyczna tablica na 40MB?
    >

    > To nie jest nawet zły pomysł. To głupi pomysł.
    >

    > Zrobiłem wersję z dodatkowym parametrem, buforem tworzonym
    >
    > raz na zewnątrz (poza licznikiem czasu) i przekazywanym do środka.
    >
    > Różnice były zbyt małe by warto było o nich wspominać,

    histogramy maka tu po 256KB wiec o jakich 40MB mowa,
    szkoda ze tylko 2-3 razy szybsze :/ oryginalna pojedyncza
    wersja dla mniejszych zakrezsow np do miliona pewnie
    wiecej szybsza,
    jak to dziala a chyba dziala (testuje wlasnie ) to jest
    wlasnie to o czym mowilem i to o co mi chodzilo nawet
    lepiej jak mowilem sklecone niz myslalem - tak ze
    jest to poniekad przypuszczam algorytm najszybszy
    z wszystkich omawianych :U

  • 152. Data: 2012-10-15 00:01:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-14 23:43, kenobi pisze:

    > histogramy maka tu po 256KB wiec o jakich 40MB mowa,

    Na tablice pomocniczą.

    unsigned int * temp = new unsigned int [n];

    Sortowanie pozycyjne wymaga n dodatkowej pamięci.

    a n było 10 000 000

    > jest to poniekad przypuszczam algorytm najszybszy
    > z wszystkich omawianych :U

    Ale nie jest to algorytm uniwersalny.

    A, jednak istnieją wersje sortowania pozycyjnego
    dziające się w odwrotnej kolejności.
    Ale nadal dziwnie przypominają kubełkowe.

    pzdr
    bartekltg

  • 153. Data: 2012-10-15 00:43:03
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 00:01:17 UTC+2 użytkownik bartekltg
    napisał:

> [...]
    >

    > A, jednak istnieją wersje sortowania pozycyjnego
    >
    > dziające się w odwrotnej kolejności.
    >
    > Ale nadal dziwnie przypominają kubełkowe.

    wyniki moich pomiarow w stosunku do qsorta z clib

    //tab_size qsort komb-hist

    //100 20 u 800 u
    //1 tys 250 u 1000 u
    //10 tys 3.3 m 1.2 m
    //100 tys 40 m 20 m
    //1 mln 600 m 350 m
    //10 mln 6.2 s 3.9 s

    niecale 2 razy szybsze :/ no ale to jest
    wersja kombinowana, oryginalna na podstawowym
    zakresie (ktory nie jest taki maly do miliona
    uciagnie itp) pewnie bylaby ze 4 razy szybsza
    wiec ogolnie z 10 razy szybsza od quicksorta

  • 154. Data: 2012-10-15 00:54:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-15 00:43, kenobi pisze:

    > wyniki moich pomiarow w stosunku do qsorta z clib
    >
    > //tab_size qsort komb-hist

    Nie napisałeś, czym jest komb-hist.
    Jakiś kod, skoro już się bawimy.

    > //100 20 u 800 u
    > //1 tys 250 u 1000 u
    > //10 tys 3.3 m 1.2 m
    > //100 tys 40 m 20 m
    > //1 mln 600 m 350 m
    > //10 mln 6.2 s 3.9 s
    >
    > niecale 2 razy szybsze :/ no ale to jest

    Jakby było uniwersalne (czyli wersja "kombinowana")
    i 20 razy szybsze, byłoby w bibliotekach.

    pzdr
    bartekltg

  • 155. Data: 2012-10-15 01:39:06
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 23:28:06 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Dopiero co się szkicem tego algorytmu zachwycałeś.
    > Od szkicu do implementacji droga wiedzie przez
    > nieraz upierdliwe szczegóły;)
    A czasem takze przez długie lata :) Wiele razy zdarzylo mi sie wpasc w
    pulapke, gdy bazowalem na glownej ideii algorytmu, a szczegoly wydawaly
    sie oczywiste :)

  • 156. Data: 2012-10-15 07:49:01
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 00:54:24 UTC+2 użytkownik bartekltg
    napisał:

    > Nie napisałeś, czym jest komb-hist.
    > Jakiś kod, skoro już się bawimy.

    komb-hist czyli kombinowany kasperski, (kasperki
    kombinowany 2-pozycyjnie)

    ten sam kod

    void sortowanie_histogramowe_kombinowane_2pozycyjnie_test
    ()
    {

    for (int i=0; i<histogram_size; i++) histogram[i] = 0;
    for (int i=0; i<tab_size; i++) histogram[ tab[i] & 0xffff ] ++;
    for (int i=1; i<histogram_size; i++) histogram[i] += histogram[i-1];

    for (int i=0; i<tab_size; i++) temp[ --histogram[ tab[i] & 0xffff ] ] =
    tab[i];

    for (int i=0; i<histogram_size; i++) histogram[i]=0;
    for (int i=0; i<tab_size; i++) histogram[ (temp[i]>>shift) ]++;
    for (int i=1; i<histogram_size; i++) histogram[i]+=histogram[i-1];

    for (int i=tab_size-1; i>=0; i--) tab[--histogram[ temp[i]>>shift ]] =
    temp[i];

    }

    ew probowalem uzyc dwu histogramow i zliczac w jednej petli

    for (int i=0; i<tab_size; i++)
    {
    int w = tab[i];
    histogram[ w & 0xffff ] ++;
    histogram2[ w >> 16 ] ++;
    }

    moze bylo drobine (1/40) szybsze (pojedyncze wyniki oscyluja
    a nie mierzylem w petli)

    a jak z wielokrotnym sortowaniem - np 8-pozycyjnym
    dla stringow char[32] ? nie byloby to tez szybsze
    dla 'zageszczonych' stringow ?

  • 157. Data: 2012-10-15 08:00:00
    Od: kenobi <p...@g...com>

    Warto napisac wiecejpozycyjna metode ktora
    by pozortowala struktury po calym sizeofie,
    tak dla testu zeby zobaczyc jak to dziala

  • 158. Data: 2012-10-15 08:53:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-14 04:07, Edek Pienkowski pisze:

    > A zadbałeś o locality kodu? Co ;) ?
    > Z benchmarkami tak to już jest, łatwo coś przeoczyć.

    > A przepraszam, jaką masz opinię o twórcach STLa? Albo raczej
    > implementacji czegoś, co ma taki sam interfejs, jak sami twierdzą?
    > Przecież za schrzanione kontenery i algorytmy każdy by ich zjadł.

    > Ten wynik mnie trochę dziwi. (bubbles).

    Heh - no właśnie - na to zwrócił uwagę jeden z prowadzących zajęcia.
    Przypomniał najpierw o tym jak wieszał psy na tym sposobie sortowania, a
    potem pokazał przewagę "bąbli" na małych ilościach danych. Wyjaśnił to
    małym narzutem kodu, oraz faktem, że nawet w pesymistycznych warunkach
    złożoność przy małych "n" jest porównywalna....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 159. Data: 2012-10-15 10:03:08
    Od: kenobi <p...@g...com>

    przy tym nie daloby sie tego przepisac w wersji
    na h++ i z druga petla w przod? (chwilowo troche nie mam humoru sie nad tym
    zastanawic :/)

  • 160. Data: 2012-10-15 13:25:52
    Od: kenobi <p...@g...com>

    Ok, zastanowilem sie nat tym --h[] vs h[]++
    i widze ze mozna przepisac na h[]++ ale wiazaloby
    sie to z obnizaniem indeksu, wiec zapewne troche mniej poreczne

    to skladanie sortowan powiedzmy ze tez akceptuje (wlasnie z tym wczesniej mialem
    najwiekszy problem)

    ale ciagle nie widze z czego wynika odwrocenie kolejnosci przebiegu po i w ostatnim
    kopiowaniu?