  • Data: 2017-11-16 00:24:23
    Temat: Re: spawałem dzisiaj diody
    Od: SnCu <t...@e...ca> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-15 o 18:31, J.F. pisze:

    > Teraz przylaczaja "zabezpieczenie" na akumulator ... troche sie z tego
    > smieje.

    Problem w tym, że dzisiaj jest więcej elektroniki w samochodzie niż
    tylko końputer, takiej jak np. układ płynnego przygaszania lampki nad
    lusterkiem. Nie dasz rady wszystkiego tego poodłączać od instalacji,
    więc przynajmniej taki centralny warystor na akumulatorze z zasady
    stłumi przepięcia w instalacji. O ile oczywiście indukcyjność
    poszczególnych gałęzi instalacji jest wystarczająco mała. A jak nie
    jest, to tak jak w powiedzeniu: No co zrobisz? Nic nie zrobisz.