  • 41. Data: 2014-11-03 17:47:05
    Temat: Re: sprzedac czy jezdzić...
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-11-03 o 12:52, k...@g...com pisze:
    > Samochody cały czas przezywają jakieś powodzie. Nieustająco woda się
    > na blachach skrapla potem paruje albo zostaje odprowadzono jakimiś
    > wężykami do progów albo innych nisko położonych miejsc. Co za różnica
    > jak raz taki samochód zostanie utopiony w całości w wodzie.
    Jeśli nie widzisz różnicy między ewentualnym skraplaniem się wody z
    powietrza (mam na myśli wnętrze, bo zakładam, że nie dyskutujemy o
    elementach zewnętrznych), a kompletne zanurzenie pojazdu na jakiś czas,
    połączone z nasączeniem wszystkich elementów tapicerki, to nie mam
    więcej pytań.

    Maciek

  • 42. Data: 2014-11-03 18:15:21
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 17:46:30 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > elementach zewnętrznych), a kompletne zanurzenie pojazdu na jakiś czas,
    > połączone z nasączeniem wszystkich elementów tapicerki, to nie mam

    Nie widziałem zardzewiałej tapicerki a drzwi w nie topionym samochodzie nieraz
    widziałem zardzewiałe od środka. To samo z podszybiami, klapami.

  • 43. Data: 2014-11-03 18:20:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 17:03:48 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
> [...]
    > pomalowanie podwozia bitexem. To malowanie podwozia na czarno było tylko dla
    > oka klienta. Nic nie dawało bo już wtedy fabryczne zabezpieczanie podwozi
    > było na bardzo dobrym poziomie.

    > Ja rozumiem, ale obecnie jesli fabryka czegos nie spieprzyla to nawet
    > przecietnej ceny nowe auto dla Kowalskiego bez rdzy powinno wytrzymac te 10
    > lat, dalej eksploatacji nie przewiduje sie :) Ewentualnie jeszcze 3 lata
    > auto rdzewieje i na zlom.
    > Za PRLu FSO albo Polonez, ktory byl niezabezpieczony zaczynal rdzewiec po 2

    Za to zabezpieczony kredens po ośmiu latach nie miał dziur w błotnikach. To samo z
    126 cztery lata i dziury w podszybiu. Zabezpieczonemu 10lat nie było straszne.

  • 44. Data: 2014-11-03 18:27:50
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 17:08:46 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

    > koniec czytania takich porad, ręce opadają, ta grupa nadaje się do kosza.
    >
    > Nie, to tylko kurczak. Wszystko co on pisze nalezy /2 i takich glupot nie
    > komentowac :)

    Wieśniak to nigdy nic nie napisał to i dzielić nie ma co.

  • 45. Data: 2014-11-03 19:56:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** to pisze tak:

    > W życiu. Defekty mechaniczne możesz trwale naprawić, z rdzą nie
    > wygrasz przy żadnych racjonalnych kosztach.

    Amen

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 46. Data: 2014-11-03 21:43:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-11-03 o 18:15, k...@g...com pisze:
    > Nie widziałem zardzewiałej tapicerki a drzwi w nie topionym
    > samochodzie nieraz widziałem zardzewiałe od środka. To samo z
    > podszybiami, klapami.
    A widziałeś podłogę skorodowaną od środka?

    Maciek

  • 47. Data: 2014-11-03 22:51:37
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 21:42:46 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > A widziałeś podłogę skorodowaną od środka?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Maciek

    Widziałem. Ale zawsze korozja rozpoczynała się od połączeń blach lub mechanicznego
    uszkodzenia warstw ochronnych. Dostatecznie długo zabezpieczałem samochody przed
    korozją żeby zaobserwować ciekawe zjawiska. Używałem polskiego fluidolu. To bardzo
    dobry preparat produkowany do dzisiaj. Producent zaleca używanie go na gorąco.
    Fluidol jeśli jest gorący jest doskonałym penetrantem. Na dodatek ma ciekawą
    właściwość że wypiera wodę i wilgoć. Jeśli są zgrzane dwie blachy to pomiędzy
    zgrzeinami jest przerwa. fabryki używają pewnych środków technicznych żeby blachy
    które się stykają były zabezpieczone przed korozją, ale jak czegoś nikt nie zobaczy
    to i skontrolować się nie da. Gorący fluidol wnika w takie szczeliny, przy okazji
    wypycha wilgoć lub wodę jeśli są i zastyga. On nigdy nie wysycha. W odróżnieniu od
    innych tłustych substancji nie zmienia swojego pH na kwaśne. Jeśli odetnie dopływ
    tlenu to nie ma korozji. Korozja prawie zawsze zaczyna się od połączeń blach prawie
    nigdy od gładkich powierzchni o ile nie uszkodzona jest warstwa ochronna na stali.
    Podłoga w samochodzie koroduje tam gdzie są łączenia blach i tam gdzie pracuje. Z tym
    że w przypadku jak pracuje nie da się jej skutecznie zabezpieczyć przed korozją. A
    pracuje w śmiesznych miejscach. Na przykład w miejscach gdzie są mocowane przednie
    fotele. Słyszałeś może że komuś przedni fotel wpadł? Jeśli tak to on od korozji
    zmęczeniowej wpadł. Przykłady korozji zmęczeniowej z dawnych lat. Korozja tylnego
    mocowania resorów w kredensie i w borewiczu. Korozja mocowania resoru w 126p. Korozja
    podłogi przy szynach foteli w 126p. Korozja nadkola w okolicach mocowania poduszki
    przedniego amortyzatora w zastawie 1100p. Niby dawno to było ale mechanizm
    powstawania takich uszkodzeń jest ten sam teraz co wtedy. Jeśli by zabezpieczyć
    współczesny samochód w takim standardzie jak były zabezpieczane samochody w latach
    gdy był PRL to oceniam że trwałość karoserii wyniosła by z 30 lat. W międzyczasie
    naprawy blacharskie polegały by na wymianach elementów które pracują i ulegają
    korozji zmęczeniowej. Takie naprawy są proste i przez to tanie.

  • 48. Data: 2014-11-03 23:39:54
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]

    >samo z 126 cztery >lata i dziury w podszybiu. Zabezpieczonemu 10lat nie

    I co z tego, ze go popryskales od srodka jak od zewnatrz szybko ranty
    rdzewialy:
    http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/04/lar
    geimgIMG_4a4c590672b5a7733.jpg

  • 49. Data: 2014-11-04 00:01:57
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 23:40:18 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

    > I co z tego, ze go popryskales od srodka jak od zewnatrz szybko ranty
    > rdzewialy:
    > http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/04/lar
    geimgIMG_4a4c590672b5a7733.jpg

    Stek bzdur w tym linku co dałeś. Pewno chodzi ci o drzwi. One ( te z fotki) nie były
    dodatkowo zabezpieczone przed korozją. Nie zabezpieczone właśnie tak rdzewiały. Drzwi
    ze zdjęcia zardzewiały od środka. Gdyby były właściwie zabezpieczone fluidolem albo
    dowolnym innym preparatem o właściwościach fluidolu to by tak nie zardzewiały.

  • 50. Data: 2014-11-04 01:07:01
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    ps.com...
    Wiśniak napisał:

> [...]

    >właściwie zabezpieczone fluidolem albo dowolnym innym >preparatem o
    >właściwościach fluidolu to by tak nie zardzewiały.

    Teraz widac jaki z ciebie domorosly fachowiec. Mialem Poloneza przejsciowke
    w 92 r dokladnie zabezpieczonego fluidolem i podloge bitexem bo wtedy prawie
    kazdy to robil, wiec wiem jak rdzewial.
    Wszelkie zgrzewane ranty zaczynaja szybciej korodowac niz cokolwiek od
    wewnatrz nawet gdy byl niezabezpieczony, a zaczyna sie tak:
    http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/1999809101_2355
    2_10.jpg
    http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/1999809101_2355
    2_8.jpg