  • 11. Data: 2019-10-20 18:27:02
    Temat: Re: stacjonarna ładowarka USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 11:02:50 +0200, Marek napisał(a):

    > Obrót telefonami u Ciebie jest tak mały, że nie zostają Ci żadne
    > ładowarki po nich? Ja już mam z 4 pokolenie ładowarek, wszystkie
    > chodzą 24/7

    No ba, ale przeciez co generacja to inne zlacze :-)

    Psuja sie, kabelki zuzywaja, prad coraz wiekszy potrzebny ...

    A propos - cos mi mignelo, ze Francuz ostrzegaja, zeby nie ladowac
    telefonu w wannie - cos dwie osoby ostatnio zginely.

    J.

  • 12. Data: 2019-10-20 18:27:58
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 20.10.2019 o 14:17, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Pomyśl choć trochę, zanim napiszesz. Tu masz przykład:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/ladowarka-do-zabudowy-volt
    craft-4-wyjscia-usb-8559018435

    > Wcale nie taka tania, choć pewnie chińska. A wyłącznika, jak rozumiem,
    > nie potrafisz zamontować.
    > I nie zawracaj rzyci bezsensownymi postami.
    >
    > P.P.

    Niespecjalnie wychodzi ci czytanie ze zrozumieniem.
    OP wyraźnie napisał, że musi być wyłącznik sieciowy.

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2019-10-20 18:42:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Oct 2019 18:27:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ba, ale przeciez co generacja to inne zlacze :-)

    Od wielu lat ładowarki dogniazdkowe są z gniazdem USB-A, kabelek
    można sobie dobrać jaki się chce.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-10-20 18:54:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.10.2019 o 09:14, PeJot pisze:> Czołem. Czy ktoś może polecić
    jakiś sprawdzony model stacjonarnej
> [...]
    > wyłącznika*, a i niespecjalnie przepadam za sytuacją gdy (tania/chińska)
    > elektronika jest pod prądem 24/7. Najchętniej zainstalowałbym toto

    Takie coś?
    https://www.olx.pl/oferta/uniwersalne-gniazdo-230v-z
    -ladowarka-2x-usb-5v-2a-6-sztuk-CID619-IDyZCsB.html

    A "listew z wyłącznikiem" to są setki...

    MJ

  • 15. Data: 2019-10-24 19:22:53
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 09:14, PeJot pisze:
> [...]
    > wyłącznika*, a i niespecjalnie przepadam za sytuacją gdy (tania/chińska)
    > elektronika jest pod prądem 24/7. Najchętniej zainstalowałbym toto

    Tak swoją drogą, czy rozwiązaniem nie byłby jakiś zasilacz 5V/np. 5A
    napędzający 2-3 gniazda USB połączone równolegle ? Hint: czy tak wysoki
    maksymalny prąd nie spowoduje jakichś uszkodzeń w ładowanych
    urządzeniach, które *zwykle powinny mieć* wbudowane ograniczenie prądu
    ładowania ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2019-10-29 13:30:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-10-20 16:22, Marek pisze:
    craft-4-wyjscia-usb-8559018435

    > Na czym polega owa zaleta "zabudowy"? Gdzie ta zabudowa jest?

    Trochę ryzykowne te gniazda na poziomie blatu, jeśli się jakiś płyn na
    biurko wyleje. To już chyba to jest ciekawsze, chociaż nietanie -
    <https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/akcesoria-
    elektryczne/przedluzacze-domowe/przedluzacz-biurkowy
    -4x2p-z-16-a-230v-2-x-usb-czarny-legrand,p479640,l10
    70.html>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 17. Data: 2019-10-29 15:26:16
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 13:30, Krystek pisze:
> [...]
    elektryczne/przedluzacze-domowe/przedluzacz-biurkowy
    -4x2p-z-16-a-230v-2-x-usb-czarny-legrand,p479640,l10

    Widziałem w Bierdonce przedłużacz: 3*230V + 2*USB 19,99 PLN
    No niby nie całkiem to, co szukać postanowił wątkotwórca, ale wszak
    tylko krowa nie zmienia zdania :)
    Był z grubsza taki:
    https://allegro.pl/oferta/przedluzacz-elektryczny-3x
    1-3-gniazda-230v-2x-usb-7833260637

    - tyle, że ten już 49 zeta! Zerknij i na to:
    https://allegro.pl/oferta/ladowarka-2x-usb-3-4a-z-gn
    iazdem-sieciowym-ac-230v-8545420704

    28,90 PLN

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 18. Data: 2019-11-07 16:04:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Tak swoją drogą, czy rozwiązaniem nie byłby jakiś zasilacz 5V/np. 5A
    > napędzający 2-3 gniazda USB połączone równolegle ?

    Też się nad tym zastanawiam. Mam przy łóżku pięć ładowarek, bez sensu.

    > Hint: czy tak wysoki maksymalny prąd nie spowoduje jakichś uszkodzeń
    > w ładowanych urządzeniach, które *zwykle powinny mieć* wbudowane
    > ograniczenie prądu ładowania ?

    Pytanie jakie to urządzenie. Widziałem "ładowarkę Li-Ion", która miała po
    prostu USB spięte na sztywno z ładowanym ogniwem, ale w normalniejszych
    urządzeniach raczej zawsze jest jakaś kontrola prądu łądowania. Na pewno
    telefony i inne takie mają.

  • 19. Data: 2019-11-07 17:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    >Też się nad tym zastanawiam. Mam przy łóżku pięć ładowarek, bez
    >sensu.

    Coraz bardziej popularne - ladowarka z 2, 3, 4, ... USB.

    Tylko kolejny problem - jak odbiorniki beda USB-C, to czy ladowarka
    dobrze ustawi napiecie ... albo ile bedzie kosztowala ladowarka z 4
    niezaleznymi USB-C ...

    Raczej nie. Kable coraz ciensze i ograniczą, a urzadzenia coraz
    bardziej dostosowane do duzego pradu ...

    >Pytanie jakie to urządzenie. Widziałem "ładowarkę Li-Ion", która
    >miała po
    >prostu USB spięte na sztywno z ładowanym ogniwem,

    W celu ladowania ? To chyba niemozliwe - musi byc kontrola napiecia, a
    moze i pradu.

    >ale w normalniejszych
    >urządzeniach raczej zawsze jest jakaś kontrola prądu łądowania. Na
    >pewno
    >telefony i inne takie mają.

    Raczej bym powiedzial, ze starsze telefony nie maja kontroli i
    pociagna tyle, na ile ladowarka i kabel pozwolą.

    w nowszych coraz czesciej typ C i jego negocjacja, a i na uUSB ponoc
    rozbudowane kontrolery ...

    J.

  • 20. Data: 2019-11-07 21:18:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Coraz bardziej popularne - ladowarka z 2, 3, 4, ... USB.

    Tylko trzeba porządną kupić, żeby z 2.5A/gniazdo nie wyszło 800mA/całość.

    > Tylko kolejny problem - jak odbiorniki beda USB-C, to czy ladowarka
    > dobrze ustawi napiecie ... albo ile bedzie kosztowala ladowarka z 4
    > niezaleznymi USB-C ...

    Na razie problem mnie nie dotyczy, nie mam nic z USB-C :) Ale na pewno
    prędzej czy później będę miał.

    > Raczej nie. Kable coraz ciensze i ograniczą, a urzadzenia coraz
    > bardziej dostosowane do duzego pradu ...

    A jak nie ograniczą, to odparują i ograniczą ;)

    > W celu ladowania ? To chyba niemozliwe - musi byc kontrola napiecia, a
    > moze i pradu.

    To, że musi, to ja wiem :)

    Nasz ulubiony Czech: https://www.youtube.com/watch?v=nM-yZ0EDMsU

    > Raczej bym powiedzial, ze starsze telefony nie maja kontroli i
    > pociagna tyle, na ile ladowarka i kabel pozwolą.

    Masz przykład takiego telefonu?