  • 1. Data: 2011-04-03 19:12:57
    Temat: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: "kenobi" <p...@p...onet.pl>

    kiedys (jakis kwartal temu) wymyslilem
    sentencje 'prawdziwy asemblerowiec
    pisze 365 razy dluzej 365 razy szybsza
    aplikacje' (notabene w dokach ktore dzis
    czytalem asembler jest okreslany mianem
    'dark art')
    mimochodem
    powstalo pytanie w jakich przypadkach
    moze warto miec 365 razy szybsza aplikacje
    kosztem 365 razy dluzszego czasu jej
    pisania - gdyby przyjac ze godzina uzywania
    365 razy szybszej aplikacji(zysk uzytkownika)
    rownowazy godzine jej
    365 razy wolniejszego pisania (strata programisty)
    to zero osiagneloby sie przy czasie uzywania
    rownym czasu pisania - oczywiscie klu tych
    (swoiscie dosyc glupich ale nie zupelnie
    nieciekawych) rozwazan sprowadza sie do
    uwzglednienia faktu ze programista jest jeden
    a uzytkownikow miliony wiec generalnie warto
    pisac 100 razy dluzej100 razy lepsza aplikacje
    #######
    pytanie: jakie moga byc sumaryczne czasy uzycia
    roznych aplikacji liczone w czlowiekogodzinach?

    np jesli gra sprzeda sie w milionie egzemplarzy a kazdy
    bedzie grac w nia 5 godzin to wychodzi mi z kalkulatora
    ze jej sumaryczny czas uzycia wynosi ok 600 lat

    (sorki ew za glupi temat)

  • 2. Data: 2011-04-03 19:46:27
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 21:12, "kenobi" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mimochodem
    > powstalo pytanie w jakich przypadkach
    > moze warto miec 365 razy szybsza aplikacje
    Z jednej mojej aplikacji bedzie zysk okolo 50-200tys usd jesli
    by sie udalo ja przyspieszyc 300 razy.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-04-03 20:12:36
    Od: p...@p...onet.pl

    > Z jednej mojej aplikacji bedzie zysk okolo 50-200tys usd jesli
    > by sie udalo ja przyspieszyc 300 razy.
    > Pozdrawiam

    jesli jest w miare dobrze napisana (i nie
    w jakims 'wysokopoziomowym' smietniku) to tyle
    razy nie przyspieszysz - na twoim miejscu
    na pewno rzucilbym c++ i przesiadl sie na statyczne c
    ze wstawkami w asmie (duzo inline itp)- moze byloby ze 3 razy
    szybciej; moze jakies sprytne algorytmy? takie
    rzeczy potrafia tez przyspieszyc rzedu kilkunastu razy o ile
    wiem - interesuje sie szybkoscia kodu ale ciagle
    dorastam do tematu

  • 4. Data: 2011-04-03 20:16:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-04-03 21:46, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Z jednej mojej aplikacji bedzie zysk okolo 50-200tys usd jesli
    > by sie udalo ja przyspieszyc 300 razy.

    Dalej próbujecie zastąpić wyniki skomplikowanych obliczeń
    funkcjonałem liniowym na paru prostszych funkcjach danych
    wejściowych?
    Doradzałem kiedyś, że Wam matematyk/prawdziwy numery potrzebny,
    poza programistami;)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 5. Data: 2011-04-03 22:13:14
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Kwi, 22:16, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Dalej próbujecie
    Teraz to juz tylko copy-paste wynikow i test.

    > zastąpić wyniki skomplikowanych obliczeń
    > funkcjonałem liniowym na paru prostszych funkcjach danych
    > wejściowych?
    Mniej / wiecej, to byla jedna z wielu prob, ale wszystkie sprytne
    metody zawiodly.
    Najlepsze wyniki byly gdy po prostu zrzucilem stany programu wraz z
    potencjalnymi zyskami gdyby program nie tracil czasu na
    obliczenia i silowo testowalem warunki. Potem najlepsze
    wpisywalem do programu i sprawdzenie na zywych danych. Bardzo dobrze
    dzialaly sztuczne sieci neuronowe, dobrze zapobiegaly liczeniu
    tego co i tak nie przyniesie korzysci, ale co z tego ze dzialaly
    jeszcze wolniej niz algorytm ktory mial dzieki nim przespieszyc :)

    > Doradzałem kiedyś, że Wam matematyk/prawdziwy numery potrzebny,
    > poza programistami;)
    Tu jest problem z poufnoscia, latwo mozna na lewo zarobic a udowodnic
    ciezko. Nie mozna zgromadzic zespolu i tak po prostu dac ludziom dane
    do
    zabawy. Z poprzednimi dwoma pracownikami jeszcze sie ciagna sprawy po
    sadach.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-04-03 22:58:20
    Od: A.L. <l...@a...com>

    To jest kompletny idiotyzm

    A.L.

  • 7. Data: 2011-04-03 22:58:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-04-04 00:13, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > On 3 Kwi, 22:16, bartekltg<b...@g...com> wrot

    > Mniej / wiecej, to byla jedna z wielu prob, ale wszystkie sprytne
    > metody zawiodly.

    :)

> [...]
    > tego co i tak nie przyniesie korzysci, ale co z tego ze dzialaly
    > jeszcze wolniej niz algorytm ktory mial dzieki nim przespieszyc :)

    :-)

> [...]
    > do
    > zabawy. Z poprzednimi dwoma pracownikami jeszcze sie ciagna sprawy po

    Prawnik, co zrobi rozsądna umowę też kosztuje;)
    Projekt poważniejszy niż studenckie pospolite ruszenia
    a wszystko jakoś sznurkiem do snopowiązałki wiązane..
    W nauce to bym rozumiał, ale przemysł;-)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 8. Data: 2011-04-04 00:45:15
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 4 Kwi, 00:58, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Prawnik, co zrobi rozs dna umow te kosztuje;)
    > Projekt powa niejszy ni studenckie pospolite ruszenia
    > a wszystko jako sznurkiem do snopowi za ki wi zane..
    > W nauce to bym rozumia , ale przemys ;-)
    Czy przemysl czy nie to zlamanie warukow umowy trzeba
    udowodnic, a z tym sa problemy.

    A wracajac jeszcze do automatycznej budowy takich
    heurystyk to zastanawiam sie jakie efekty bylyby dla
    przeszukiwania drzewa gry w szachach. Dobre programy
    szachowe sa dlatego dobre ze bez przeszukiwania
    drzewa gry z duzym prawd. przewiduja ktory ruch jest
    na tyle kiepski ze mozna po nim nie przeszukiwac. Takie
    techniki przyspieszaja programy miliony razy, tyle ze
    sa one wpisywane przez programistow-szachistow.

    Zastanawiam sie czy mozna wygenerowac taka heurystyke w
    pelni atomatycznie. Tez mozna zrzucic stan algorytmu do pliku i
    widac jak na dloni po ktorych ruchach przeszukiwanie nie
    mialo sensu. Ale co potem zrobic z takim plikiem?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-04-04 05:02:36
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    kenobi <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > sentencje 'prawdziwy asemblerowiec
    > pisze 365 razy dluzej 365 razy szybsza
    > aplikacje' (notabene w dokach ktore dzis
    ... nie da sie. Wspolczesne kompilatory odwalaja calkiem
    niezly kawal roboty, dawno dawno temu na amidze probowalem
    robic takie zabawy i kod przepisany na asembler z lednoscia
    udawalo sie napisac 2 razy szybciej (2 miesiace optymalizacji
    w miare krotkiego programu). Podejrzewam, ze przy wspolczesnych
    kompilatorach bym sie tego nie podjal. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 10. Data: 2011-04-04 05:08:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-04-04 07:02, Adam Przybyla pisze:

> [...]
    > w miare krotkiego programu). Podejrzewam, ze przy wspolczesnych
    > kompilatorach bym sie tego nie podjal. Z powazaniem

    Da się, trzeba tylko odpowiednio kretyńsko pisać w odpowiednim
    wysokopoziomowym 'języku'.

    tic,
    t=[];
    for j=0:10^5,
    t=[t;sin(j*2*pi/10^5)];
    end,
    toc

    -> Elapsed time is 13.286814 seconds.

    Dziubdziając to w asm pół wieczora zbije
    czas 1000 razy.. albo napisze 'po ludzku'

    tic,
    x=linspace(0,2*pi,10^5+1);
    t2=sin(x);
    toc