  • 21. Data: 2013-03-11 00:58:06
    Temat: Re: tablet PC TabFun 7.0
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-10 15:48, Padre pisze:

> [...]
    > żaden sposób. O w pełni funkcjonalnych sterownikach do posiadanego
    > sprzętu łaskawie nie wspomnę. Ja naprawdę nie jestem młodocianym
    > hejterem, w zasadzie nawet jestem z wykształcenia informatykiem i z
    > przyjemnością używał bym dobrego i darmowego systemu ale niestety jego
    > użyteczność ogranicza się do "średniego statystycznego użytkownika
    > komputera" ot, poprawić zdjęcia, zgrać muzykę, skompresować filmy,
    > pobuszować w sieci itp. Tam gdzie jest dla Linuksa program, można
    > naprawdę robić profesjonalne rzeczy tylko niestety w wielu
    > zastosowaniach softu dla Linuksa nie ma.

    żart dnia...
    informatyk!
    masz chyba tylko papier i toalet w głowie.
    nie wiem, gdzie skończyłeś szkołę, ale to co piszesz,
    to jakaś parodia.
    Pracujesz w zawodzie? czy czyścisz kible?

  • 22. Data: 2013-03-11 02:53:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Padre wrote in <news:khj5e2$lp8$1@mx1.internetia.pl>
    > ktos kto kupuje licencje Autocada nie musi szukac darmowego systemu

    Stac mnie na zakup Windowsa, moj laptop mial nawet preinstalowanego. Uzywam
    Linuksa bo... lubie. Stac mnie na zakup iPhone'a, uzywam telefonu z
    Androidem (swego czasu byl niewiele tanszy od iPhone'a), bo preferuje ten
    system. Swiadomie, po organoleptycznym porownaniu. Gdyby mnie stac bylo -
    wolalbym np Toyote Hilux nawet od 10x drozszego Maybacha.

    > W Linuksie nie da się na przykład obsłużyć w żaden sposób połowy
    > albo więcej skanerów i drukarek

    www.sane-project.org/sane-mfgs.html
    Z drukarkami jest jeszcze lepiej.

    > jeśli nie kupi się sterowników pisanych przez firmy trzecie.

    Z ciekawosci, masz na mysli VueScan?
    www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported
    Nie slyszalem o innych komercyjnych aplikacjach do skanowania dla Linuksa.
    SilverFast dziala tylko pod Win i Mac OS.

    > Reasumujac napisze raz jeszcze, instalowalem Linuksa na przestrzeni lat
    > z 10 razy i za kazdym razem nie znalazlem duzej czesci softu

    Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Pisalem z dwa razy. Pod Linuksem
    dziala software (znaczna czesc aplikacji) przeznaczony dla Windowsa dzieki
    WINE.

    > w zasadzie nawet jestem z wyksztalcenia informatykiem

    Wyksztalceni informatycy przeszli kursy "Architektura komputerow" i
    "Systemy operacyjne" (na UJ na 1. roku) i nie zadaja pytan
    "Nie da sie na tego tableta XP zainstalowac?"

    Sam NIE jestem informatykiem, a jakos z praca na Linuksie nie mam zadnego
    problemu. Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem
    > Zeby uzywac Linuxa to najpierw trzeba skonczyc studia w tym kierunku:)

    Nawet w liceum nie sprawial mi problemow.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 23. Data: 2013-03-11 08:02:02
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.03.2013 juzek <n...@d...ci.tej.nocy> napisał/a:

    > Żeby używać Linuxa to najpierw trzeba skończyć studia w tym kierunku:)

    Patrzaj pan, to moje córki (7 lat i 3 lata) już po studiach są?
    Jak ten czas leci :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 24. Data: 2013-03-11 09:01:10
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 11.03.2013 00:28, Padre wrote:

    > No właśnie o tym pisałem, przeciętny użytkownik komputera używający cada
    > do projektowania budki dla ptaków, ktoś kto kupuje licencję Autocada nie
    > musi szukać darmowego systemu

    o k... Autocad do projektowania budek dla ptakow. Ile to kosztuje?
    Marx

  • 25. Data: 2013-03-11 10:15:02
    Od: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>

    "astro" napisał:
> [...]
    > bo preferuje ten system. Swiadomie, po organoleptycznym porownaniu.
    > Gdyby mnie stac bylo wolalbym np Toyote Hilux nawet od 10x drozszego

    Wolałbym się dowiedzieć czym się różnią gigaherce w tablecie od tych w PCcie
    a nie dywagacje na temat linuxa:)
    Widzę że mam do czynienia z wyznawcą linuxa, więc żadne argumenty do ciebie
    i tak nie docierają, nawet z argumentów informatyka Padre nic nie
    zrozumiałeś, ale niech będzie, wchodzę w to:)

    > www.sane-project.org/sane-mfgs.html
    > Z drukarkami jest jeszcze lepiej.

    Podam banalny przykład z monitorem, miałem taki prosty monitor bez
    sterowników z którym żaden windows nie miał żadnego problemu, po prostu
    ustawiał parametry standardowe, które można było sobie ewentualnie zmienić,
    w końcu to był tylko monitor a nie jakaś czarna skrzynka:) ]
    Niestety na żadnym linuxie nie mogłem uruchomić trybu graficznego, bo żadne
    sobie z tym monitorem nie radził i nie pomagało nawet ręczne ustawienia
    znanych parametrów tego monitora, po prostu każdy linux sie wykrzaczył i
    tyle:)
    Jeśli pod linuxa nie masz sterowników to nic nie poradzisz a niestety
    ostatnio producenci nie dołączają sterowników do linuxa i jeśli linux nie ma
    własnych sterowników na ten konkretny sprzęt to kicha:(
    Dlaczego producenci sprzętu nie chcą pisać serów pod pingwina?

    > Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem? Pisalem z dwa razy. Pod
    > Linuksem dziala software (znaczna czesc aplikacji) przeznaczony
    > dla Windowsa dzieki WINE.

    Tak samo jak pod windowsem działa soft przeznaczony pod linuxa:)
    W dodatku nie trzeba kombinować z WINE bo ten soft jest napisany pod
    windowsa i to nie większość a każdy linuxowy soft jest pod windowsem.
    Jak myślisz dlaczego producenci oprogramowania nie piszą go pod linuxa?

    > Sam NIE jestem informatykiem, a jakos z praca na Linuksie nie
    > mam zadnego problemu. Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem
    > Nawet w liceum nie sprawial mi problemow.

    No właśnie nie jesteś informatykiem, dlatego informatyk ci tłumaczył że
    jednak nie da się praktycznie używać linuxa bo albo nie ma softu, albo
    sterowników:)
    Stwierdzenie że trzeba skończyć studia żeby używać linuxa odnosi się do
    skomplikowania i toporności tego systemu, gdzie bez przestudiowania grubej
    księgi typu Biblia niewiele zdziałasz. Pamiętam jak kilku kumpli z podwórka,
    studiujących informatykę, podniecali się bardzo jak przez cały weekend
    instalowali sobie winampa pod linuxem:)
    Nie byłem w stanie tego pojąć, bo pod windowsem takich problemów nie ma, po
    pierwsze dlatego że w systemie już jest zainstalowany odtwarzacz muzyki,
    podobnie jak cała masa przydatnych aplikacji, to żeby pod windowsem
    posłuchać muzyki to nic nie trzeba kombinować, wystarczy uruchomić
    ściągnięty z sieci program klikając na niego:)

  • 26. Data: 2013-03-11 10:36:54
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.03.2013 Marx <a...@g...com> napisał/a:

    > o k... Autocad do projektowania budek dla ptakow. Ile to kosztuje?

    Od 6 do ponad 30 tys wg
    http://www.skapiec.pl/szukaj/3003/autocad/cena

    A zero złotych spiracone.
    Bo przecież przeciętny uzyszkodnik nawet czerwonych oczu na zdjęciach
    "u cioci na imieninach" nie skoryguje bez kradzionego
    fotoszopa, bo wszystko inne jest niewystarczająco profesjonalne :-)

  • 27. Data: 2013-03-11 10:55:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-11, o godz. 09:36:54
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > A zero złotych spiracone.

    Niekoniecznie. Autodesk jest bardzo przychylne uczelniom i studentom i
    licencję edukacyjną o ile spełnia się wymagania otrzymuje się od ręki.
    Do niekomercyjnego zaprojektowania budki dla ptaków jak znalazł.

    > Bo przecież przeciętny uzyszkodnik nawet czerwonych oczu na zdjęciach
    > "u cioci na imieninach" nie skoryguje bez kradzionego
    > fotoszopa, bo wszystko inne jest niewystarczająco profesjonalne :-)

    A koniecznie kradziony? Mi PS Elements i Premiere Dell dodał za darmo do
    zakupionego laptoka. Choć akurat do korekty fotek uzywam darmowego
    softu. ;-)

    Zdrówko

  • 28. Data: 2013-03-11 12:37:12
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.03.2013 Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

    > Niekoniecznie. Autodesk jest bardzo przychylne uczelniom i studentom i
    > licencję edukacyjną o ile spełnia się wymagania otrzymuje się od ręki.

    Co niekoniecznie? Że pirat kosztuje 0 zł? ;-)

    Soft dla studentów to inna bajka, i faktycznie opłaca się przyzwyczaić
    studenciaka do korzystania ze swego softu nawet za friko.
    Narkodealerzy też ponoć pierwsze działki dają darmo ;-)

    > Do niekomercyjnego zaprojektowania budki dla ptaków jak znalazł.

    Do budki dla ptaków to armata na muchy, ale jak kto lubi...

    > A koniecznie kradziony? Mi PS Elements i Premiere Dell dodał za darmo do
    > zakupionego laptoka. Choć akurat do korekty fotek uzywam darmowego
    > softu. ;-)

    Niekoniecznie, ale Twoje darmowe wersje na pewno są za mało profesjonalne ;-)

    Ja na przykład dowiedziałem się z usenetu, że Audacity kompletnie
    nie nadaje się do domowego użytku, bo nie ma pewnego Bardzo Profesjonalnego
    Systemu Wtyczek.

  • 29. Data: 2013-03-11 13:11:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-03-11 10:15, Użytkownik juzek napisał:

    > Wolałbym się dowiedzieć czym się różnią gigaherce w tablecie od tych w
    > PCcie a nie dywagacje na temat linuxa:)

    Inny procesor inna wydajność z megaherca. Dokładnych wyników szukaj
    w opublikowanych w sieci wynikach benchmarków.

> [...]
    > żadne sobie z tym monitorem nie radził i nie pomagało nawet ręczne
    > ustawienia znanych parametrów tego monitora, po prostu każdy linux sie

    Mam wrażenie że zmyślasz. Gdyby to była prawda nie miał byś
    problemu z podaniem co to za monitor i co za dystrybucja linuxa.

> [...]
    > nie ma własnych sterowników na ten konkretny sprzęt to kicha:(
    > Dlaczego producenci sprzętu nie chcą pisać serów pod pingwina?

    Tak dla twojej wiedzy. W każdym systemie potrzebny jest sterownik.
    W windowsie też.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2013-03-11 13:40:52
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Może zadaj pytanie,
    > co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
    > jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
    > wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

    Jak ja lubię te wątki o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad
    Wielkanocą... wróć: wyższością Windowsa nad Linuksem. Można się spierać
    tygodniami a i tak zawsze znajdzie się nowy argument za lub przeciw.
    Jak ktoś potrzebuje PS, AutoCAD albo inne wyspecjalizowane aplikacje to
    niech kupi windowsa (cena pomijalna przy koszcie tamtego oprogramowania)
    i będzie działało. Rzeźbienie w systemie to sztuka dla sztuki, a
    właściwy efekt nie zawsze da się osiągnąć.

    Na pc i słabszym laptopie mam win i również debiana. Win w zasadzie nie
    uruchamiam, bo na linuksie działa mi wszystko czego tam potrzebuję -
    internet, muzyka, filmy - także pakiet biurowy, do tego dużo sprawniej
    niż na win, wyjątkiem są gry na pc, do których linux się jeszcze nie nadaje.

    Na telefonie mam androida - jak chcę posłuchać radia internetowego,
    obejrzeć jakiś filmik na yt albo sprawdzić szybko pocztę - idealny
    system mobilny.

    Podsumowując:
    a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry, specjalistyczne
    oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy wymagane w pracy)
    oraz internet i multimedia - komputer z windowsem
    b) jeśli urządzenie ma służyć do pracy i rozrywki bez większości gier i
    bez programów specjalistycznych - komputer z dowolnym systemem (win, linux)
    c) jeśli to co w b) ale ultra mobilne - tablet lub smartfon.

    Dobór urządzenia wg powyższej listy będzie właściwy, w drugą stronę nie
    ma co kombinować, chyba że ktoś ma chęci i czas. Dalsze rozwodzenie się
    nad tematem nie ma sensu.