  • 131. Data: 2019-05-13 11:12:35
    Temat: Re: tacy. wymuszenie. Współczuję najbliższym Liwiusza.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:03, JaLa pisze:
> [...]
    > hamowania, albo jedno i drugie.
    > Nie ustapienie pierwszeństwa przez pieszego podlega karze.

    Jasne, że pieszy "nie ustępuje pierwszeństwa", ponieważ na pasach pieszy
    nie musi ustępować pierwszeństwa samochodowi.

    --
    Liwiusz

  • 132. Data: 2019-05-13 11:18:49
    Temat: Re: tacy. ustąpienie pierwszeństwa.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    > Aby pieszy wymuszał pierwszeństwo, to znaczy, że pierwszeństwo miał
    > kierowca, a to nie wynika z żadnego przepisu.
    > --
    > Liwiusz

    No właśnie, dobrze że to zauważyłeś.
    Z żadnego przepisu nie wynika, że nie ustąpienie pierwszeństwa
    przez pieszego nastąpiło, bo ktoś cos miał, lub nie miał.
    Nie ustąpienie pierwszeństwa przez pieszego polega na tym,
    że pieszy wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd,
    chociaż PoRD tego zabrania.
    Udzielenie pierwszeństwa jest ściśle zdefiniowane w PoRD.

  • 133. Data: 2019-05-13 11:25:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:18, JaLa pisze:

    > No właśnie, dobrze że to zauważyłeś.
    > Z żadnego przepisu nie wynika, że nie ustąpienie pierwszeństwa
    > przez pieszego nastąpiło, bo ktoś cos miał, lub nie miał.

    Konieczność ustąpienia pierwszeństwa przez uczestnika ruchu musi wynikać
    z przepisu prawa. Jeśli omawiamy już przykład przejścia dla pieszych, to
    ustąpienie pierwszeństwa jest nałożone na kierowcę wobec pieszego, a nie
    ma nałożonego obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszego wobec kierowcy.

    > Nie ustąpienie pierwszeństwa przez pieszego polega na tym,
    > że pieszy wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd,
    > chociaż PoRD tego zabrania.

    Błąd logiczny. Pieszy nie ma obowiązku ustępować pierwszeństwa na
    przejściu, więc nie może być uznany za winnego nieustąpienia pierwszeństwa.

    > Udzielenie pierwszeństwa jest ściśle zdefiniowane w PoRD.

    Podobnie jak to, kiedy i kogo obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 134. Data: 2019-05-13 11:49:22
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    >W dniu 2019-05-13 o 11:18, JaLa pisze:

    > nie ma nałożonego obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszego wobec
    > kierowcy.
    > --
    > Liwiusz

    Żaden przepis nie zwalnia pieszego z ustępowania pierwszeństwa.

  • 135. Data: 2019-05-13 11:50:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:49, JaLa pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Żaden przepis nie zwalnia pieszego z ustępowania pierwszeństwa.

    Trudno zwolnić z obowiązku, którego się wcześniej nie nakłada.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2019-05-13 12:22:09
    Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 10:17, dantes pisze:

    > Lokomotywa na przejeździe kolejowym.
    > Może być... Geniuszu?

    Ja pierdolę jakich idiotów wyprodukowały gimnazja. Normalnie cyce opadają :)

  • 137. Data: 2019-05-13 12:30:37
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 13 May 2019 12:22:09 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Ja pierdolę jakich idiotów wyprodukowały gimnazja. Normalnie cyce opadają :)

    A czy koleżanka potrafi jakoś merytorycznie obronić swojego wafelka?
    Czy nie?

    Cos mi się wydaje,
    że nadciąga kolejna już strona czwartej części Trylogii.

    Ale...
    nie uprzedzajmy faktów...

  • 138. Data: 2019-05-13 12:36:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:01, dantes pisze:

> [...]
    >
    > Ale...
    > nie uprzedzajmy faktów...

    > Na jakim skrzyżowaniu "widać to jeszcze", jak Waść piszesz, "wyraźniej"?
    > I na dodatek "tak samo".
    >
    > Nie znam szczegółów.
    > Jesteś Waść w stanie je chociaż "przepisać"?

    > No cóż...
    > jak to mawia Zagłoba w czwartej części Trylogii:
    >
    > Waść prawisz tak zawile , że nie pojmuję...
    > Oleum ordynuję...
    > A gdy poskutkuje działanie
    > bierz się Waść wtedy za rzeczowe pisanie.

    > Wszak to Waść podałeś masowe ultimatum...

    Pierdolisz jak skończony debil.

    Nawet drezyna napędzana ręcznie poruszająca się po torach kolejowych lub
    tramwajowych jako pojazd szynowy ma pierwszeństwo przed TIR-em wiozącym
    ładunek kilkudziesięciu ton, bo tak ustalił zasady prawodawca, że
    wszystkie pojazdy szynowe mają pierwszeństwo. Niezależnie od ich masy
    czy długości.

    Tak samo prawodawca określił, że na przejściu pierwszeństwo ma pieszy
    przed pojazdem i nigdzie nie ma warunku, że dopiero wtedy, kiedy pieszy
    ma masę powyżej 450kg.

  • 139. Data: 2019-05-13 12:40:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > że pieszy wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd,
    > chociaż PoRD tego zabrania.
    > Udzielenie pierwszeństwa jest ściśle zdefiniowane w PoRD.

    Pieszy nie ma w ogóle możliwości nieustąpić pierwszeństwa pojazdowi na
    przejściu dla pieszych, bo to on ma pierwszeństwo. Nie ma też żadnego
    obowiązku ustępowania.

    "Wejście bezpośrednio przed jadący pojazd" nie ma nic wspólnego z
    pierwszeństwem. Nie pierdol głupot i nie w siej zamętu.

  • 140. Data: 2019-05-13 12:42:55
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 13 May 2019 12:36:24 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Pierdolisz jak skończony debil.

    Waś prawisz tak zawile, że nie pojmuję...

    > Nawet drezyna napędzana ręcznie poruszająca się po torach kolejowych lub
    > tramwajowych jako pojazd szynowy ma pierwszeństwo przed TIR-em wiozącym
    > ładunek kilkudziesięciu ton, bo tak ustalił zasady prawodawca,

    Bo z czegoś muszą wynikać te "zasady".

    > że
    > wszystkie pojazdy szynowe mają pierwszeństwo. Niezależnie od ich masy
    > czy długości.

    A to wynika właśnie z praw fizyki.