    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: tama na Wegrzech
    Date: Mon, 11 Oct 2010 21:13:18 +0000 (UTC)

    Tomasz Pyra napisal:
    > Mówią o 800.000m^3.
    > Czyli 600x500x2.6m
    >
    > Do tego jeżeli te dwa zbiorniki to były naczynia połączone, to dochodzi
    > woda z tego drugiego która mogła się przelać i wypłukać więcej tego
    > czerwonego szlamu.

    I tak dobrze, że większość szlamu jest zestalona. Tak na oko, według wielkości
    samochodu stojącego na koronie wału, wychodzi mi, że obwałowanie ma około
    20 metrów wysokości. Wtedy całkowita pojemność zbiornika to ok. 6 mln m3.

    Na razie podano tylko, że 'podejrzewają wpływ deszczu'. Jeżeli tam nie było
    odwodnienia i woda deszczowa przelała się przez koronę, to wyżłobiła rowek,
    a potem już poszło lawinowo.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek