eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingtechnologia do komunikacji przez stronke › Re: technologia do komunikacji przez stronke
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!news.albasani.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ec
    ngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: technologia do komunikacji przez stronke
    Newsgroups: pl.comp.programming
    References: <0...@g...com>
    From: Robert Winkler <n...@n...org>
    Date: Sun, 29 Nov 2015 19:47:26 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <565b4838$0$694$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-70-188-240.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1448822840 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 694 89.70.188.240:50495
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2296
    X-Received-Body-CRC: 1461087587
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:208908
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29.11.2015 o 18:34, fir pisze:
    > jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby
    dwu lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na
    ktora zainteresowane osoby wejdą?
    > w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo to
    nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike.. nie
    jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..
    >
    > ?
    > jak takie cos zrobic?
    >

    Istnieją 4 sposoby na komunikacje:

    1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
    2. Long-Pooling.
    3. Server-Sent Events.
    4. WebSockets

    Pierwszy i drugi sposób działa wszędzie.
    Pozostałe dwa obsługiwane są tylko przez cześć przeglądarek.
    Mogą być tez zablokowane przez stare serwery proxy i routery,
    ale gdy działają to oferują najmniejsze opóźnienia
    i najmniej obciążają serwer WWW.

    Jeśli chcesz zobaczyć jak napisać taką grę
    to na githubie znajdziesz źródła ShootR
    https://github.com/ntaylormullen/shootr

    Masz tam też odwołanie to EngGate
    frameworka ułatwiającego pisanie gier w oparciu o HTML5
    https://github.com/ntaylormullen/endgate

    Na koniec jeszcze SignalR, czyli biblioteka
    opakowująca wszystkie 4, wspomniane wcześniej, sposoby komunikacji
    https://github.com/SignalR/SignalR

    --
    Robert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: