    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 20 May 2014 23:12:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: to może inaczej: w jakim sofcie retusz foto wykonujecie?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 19. Mai 2014 22:48:45 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > [windows]
    >

    > w jakim sofcie retusz [kasowanie niepotrzebnych obiektow] foto
    >
    > wykonujecie? oprocz PS, gimp & inpaint. (dla dowcipnisiow: nie chodzi mi o
    >
    > irfan...)

    soft nie ma znaczenia o ile jest do obrobki zdjec ( nie zwykla przegladarka zdjec z
    jakimis szczatkowymi funkcjami).
    Najwazniejsza jest cierpliwosc i umiejetnosci.
    najtrudniejsze rzeczy wymagajace precyzji robi sie recznie. Funkje automatyczne
    ulatwiaja i przysppieszaja prace ale nie zawsze ( najczesciej nie ) sa wystrczajaco
    dokladne.

    PS - elements - potrafi to co duzy PS w zakresie retuszu.
    Wlosy - piekiena sprawa , dobry retusz wymaga dokladnego maskowania - tylko jak to
    zrobic - progrtamy maskujace tez nie sa w stanie to w stanie zawsze zrobic dokladnie.

    nie ma rzeczy ktora zrobie duzym PS a nie bylbym w stanie zrobic PS- elemnent - poza
    obrobka olbrzymich plikow rzedu gB i gpx.

    wszystko zalezy od konkretnego motywu .
    uzywam PS , ale fajny jest corel photopaint chyba sie nazywa - pozwala na dokladne
    zdwefiniowanie ksztaltu narzedzi.
    podstawa u mnie sa trzy funkcje:
    maskowanie
    klonowanie stempelkim
    automatyczne poprawianie lokalnie.

    ta funkcja do automatycznego usuwania czesci obrazu nie zawsze dziala dobrze - tylko
    przy latwych motywach.

    w sumie - program dowolny - wlasne rece i oczy,