  • 1. Data: 2014-05-19 22:48:45
    Temat: to może inaczej: w jakim sofcie retusz foto wykonujecie?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    [windows]

    w jakim sofcie retusz [kasowanie niepotrzebnych obiektow] foto
    wykonujecie? oprocz PS, gimp & inpaint. (dla dowcipnisiow: nie chodzi mi o
    irfan...)

  • 2. Data: 2014-05-20 21:47:38
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-05-19 22:48, 1634Racine pisze:
    > [windows]
    >
    > w jakim sofcie retusz [kasowanie niepotrzebnych obiektow] foto
    > wykonujecie? oprocz PS, gimp & inpaint. (dla dowcipnisiow: nie chodzi
    > mi o irfan...)

    Nikt Ci nie chce odpowiedzieć, to ja się zlituję.
    W żadnym. Nie robię zdjęć z niepotrzebnymi obiektami.
    Dobranoc ;D

    JD

  • 3. Data: 2014-05-21 00:33:25
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    JD in news:537bb141$0$2160$65785112@news.neostrada.pl
    > Nikt Ci nie chce odpowiedzieć, to ja się zlituję.
    > W żadnym. Nie robię zdjęć z niepotrzebnymi obiektami.
    > Dobranoc ;D

    wiem,wiem, swiat foto zaludnija tylko klony CBressona, strzaly z calej
    klaty, zaden krolik nam nie smignie :)

  • 4. Data: 2014-05-21 08:12:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 19. Mai 2014 22:48:45 UTC+2 schrieb 1634Racine:
    > [windows]
    >

    > w jakim sofcie retusz [kasowanie niepotrzebnych obiektow] foto
    >
    > wykonujecie? oprocz PS, gimp & inpaint. (dla dowcipnisiow: nie chodzi mi o
    >
    > irfan...)

    soft nie ma znaczenia o ile jest do obrobki zdjec ( nie zwykla przegladarka zdjec z
    jakimis szczatkowymi funkcjami).
    Najwazniejsza jest cierpliwosc i umiejetnosci.
    najtrudniejsze rzeczy wymagajace precyzji robi sie recznie. Funkje automatyczne
    ulatwiaja i przysppieszaja prace ale nie zawsze ( najczesciej nie ) sa wystrczajaco
    dokladne.

    PS - elements - potrafi to co duzy PS w zakresie retuszu.
    Wlosy - piekiena sprawa , dobry retusz wymaga dokladnego maskowania - tylko jak to
    zrobic - progrtamy maskujace tez nie sa w stanie to w stanie zawsze zrobic dokladnie.

    nie ma rzeczy ktora zrobie duzym PS a nie bylbym w stanie zrobic PS- elemnent - poza
    obrobka olbrzymich plikow rzedu gB i gpx.

    wszystko zalezy od konkretnego motywu .
    uzywam PS , ale fajny jest corel photopaint chyba sie nazywa - pozwala na dokladne
    zdwefiniowanie ksztaltu narzedzi.
    podstawa u mnie sa trzy funkcje:
    maskowanie
    klonowanie stempelkim
    automatyczne poprawianie lokalnie.

    ta funkcja do automatycznego usuwania czesci obrazu nie zawsze dziala dobrze - tylko
    przy latwych motywach.

    w sumie - program dowolny - wlasne rece i oczy,

  • 5. Data: 2014-05-21 13:20:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 08:12, XX YY pisze:

    > w sumie - program dowolny - wlasne rece i oczy,

    No to musisz mieć bardzo dużo wolnego czasu aby osiągnąć efekty jak tu:

    https://www.youtube.com/watch?v=-71BPfYBZMw

    w prostych programach graficznych...

    Marek

  • 6. Data: 2014-05-21 16:25:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 21. Mai 2014 13:20:06 UTC+2 schrieb Marek:

    > No to musisz mieć bardzo dużo wolnego czasu aby osiągnąć efekty jak tu:
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=-71BPfYBZMw
    >

    > w prostych programach graficznych...

    na you tube nic nie mozesz zobaczyc.
    w takiej wielkosci obrazu jak pokazuje yt mozna robic retusz nogami.
    to jest akurat latwiejszy przypadek wlosow.
    do tego celu uzywam programu maskujacego - jako plugin do PS - wspominalem o tym .

  • 7. Data: 2014-05-21 20:15:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-21 16:25, XX YY pisze:

    > na you tube nic nie mozesz zobaczyc.
    > w takiej wielkosci obrazu jak pokazuje yt mozna robic retusz nogami.

    Ojjj... nie chodzi użytą fotkę lecz o zakres czynności jakie trzeba by
    zastosować w aplikacjach graficznych aby osiągnąć efekt. Nie wyobrażam
    sobie siedzenia z pędzelkiem i malowania maski wokół każdego włosa.

    > to jest akurat latwiejszy przypadek wlosow.
    > do tego celu uzywam programu maskujacego - jako plugin do PS - wspominalem o tym .

    Ej, cytuję Twoje słowa:

    "soft nie ma znaczenia o ile jest do obrobki zdjec ( nie zwykla
    przegladarka zdjec z jakimis szczatkowymi funkcjami).
    Najwazniejsza jest cierpliwosc i umiejetnosci"

    Sam piszesz o pluginie jaki stosujesz obalając w/w twierdzenie. Plugin
    to wysoko wyspecjalizowane oprogramowanie do danej czynności. Bez niego
    pędzelkiem maskowałbyś każdy włos. Powodzenia.

    A tak na marginesie: niepotrzebnie używasz jakiegoś pluginu bo
    standardowa funkcja maskowania złożonych obiektów, dostępna począwszy od
    CS5 radzi sobie świetnie z włosami. Dokładnie ta, która była
    prezentowana w linku przeze mnie udostępnionym.

    Marek