    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: transformator 230V->110V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 29 Sep 2018 10:53:17 +0200

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:20:59 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Chcę z izolowanym obwodem pierwotnym od wtórnego. Autotrafa są na
    > pojedynczym obwodzie. Naczytałem się opini, że to nie jest
    > najbezpiecznieszy sposób. Z drugiej strony jest tego na tony (sam mam
    > już 2) i nie czyta się jakoś o zalewie trupów z pokopanie prądem.

    Ogolnie urzadzenia powinny byc odizolowane od zasilania sieciowego,
    wiec autotransformator jest niegrozny.
    Ale wiadomo - cos nieprzewidzianego sie stanie, to lepiej miec dwie
    izolacje.

    > Nie wiem. Rozważam dopiero zakup a od czasu do czasu jakieś urządzenia
    > made in USA dla USA only mnie nachodzą, więc patrzę też jak się to mówi
    > perspektywicznie.

    Akurat w tej kategorii chyba nietrudno bedzie kupic urzadzenie z
    zasilaczem 100-250V.

    > Teraz mam jeszcze jedną zagwozdkę. Jak się zerknie na te wszystkie
    > transformatory, to dla wielu nie mogę znaleźć zalezności między mocą a
    > ceną. Ta sama firma, podobna obudowa, a cena wyższa dla miejszej mocy.
    > Np.
    >
    > ten (750W, ?8x):
    > https://uk.rs-online.com/web/p/safety-site-transform
    ers/1226711/

    > vs ten (2k2W, ?6x):
    > https://uk.rs-online.com/web/p/safety-site-transform
    ers/1237376/

    Pomyliles opisy ... ale faktycznie - nic, tylko brac. Okazja.

    Ciekawe - wyprzedaz magazynowa, napiecie niechodliwe.

    ale przeczytaj pdf
    RATING 2.25kVA INTERMITTENT
    5 MINS ON 15 MINS OFF

    Ale wazy wiecej, to chyba ma moc wieksza niz 750VA.

    Wyglada na to, ze to jednak nadal okazja

    J.