    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Date: Mon, 9 Nov 2015 16:27:53 +0100

    On 2015-11-09 16:15, Liwiusz wrote:

    > ten argument słyszałem wiele razy, ale nie czytałem jeszcze żadnych
    > badań lub statystyk, które by go potwierdzały.

    Nie za bardzo rozumiem, spodziewasz sie statystyk odnosnie tego
    odnosnie czego sam mozesz sie przekonac w zakresie techniki prowadzenia
    i wystarczy do tego troche doswiadczenia za kolkiem i wyobrazni?

    Zrob sobie prosty test - najlepiej w miejscu pozbawionym ruchu:

    jadac bez pasow zacznij mocno hamowac, a jeszcze lepiej - wprowadz
    samochod w boczny poslizg. Myslisz ze sila pchajaca cialo do przodu
    i powodujaca ze opierasz rece na kierownicy czy tez wlasciwie probujesz
    od niej odepchnac pozwoli na manewry rownie skuteczne, gdy nie
    traktujesz kierownicy jak podparcia i uchwytu? Analogicznie, gdy cialo
    zacznie uciekac na bok, nie bedac utrzymane pasami.

    Poza tym ta sama sila podczas gwaltowniejszego wytracania predkosci
    bedzie odrywala plecy od fotela. Tymczasem prawidlowe przyleganie
    plecow do fotela pozwala na odbieranie bodzcow bedacych efektem
    zachowania pojazdu na drodze i dostarcza prawidlowego "wyczucia"
    samochodu i tejze drogi.

    --

    memento lorem ipsum