  • 31. Data: 2012-07-30 20:10:44
    Temat: Re: tvn24 skrajna nieodpowiedzialność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""
    >Linia 15kV to jest dobra do zasilania jednej wioski. A linią 220kV to
    >raczej jednej wioski nie zasilają - napięcie większe ale i moze
    >znacznie większe - stąd i przekroje stosowne. A przewody wewnątrz
    >puste bo dla 50Hz głębokość wnikania w miedzi to coś około 50mm.

    Tak na oko to zadna linia nie ma 50mm _srednicy_ drutow.
    Aczkolwiek z tej odleglosci to trudno na oko zmierzyc.

    J.

  • 32. Data: 2012-07-30 20:20:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, July 30, 2012, 7:47:02 PM, you wrote:

> [...]
    > większe - stąd i przekroje stosowne. A przewody wewnątrz puste bo dla
    > 50Hz głębokość wnikania w miedzi to coś około 50mm.

    Nawet nie 10mm...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2012-07-30 20:38:30
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F wrote:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""
    >
    > Tak na oko to zadna linia nie ma 50mm _srednicy_ drutow.
    > Aczkolwiek z tej odleglosci to trudno na oko zmierzyc.

    średnicy drutów nie, ale średnica przewodów tak. Szczególnie linie 400kV i
    750kV są często realizowane pękami przewodów z pustym środkiem. Względnie
    jest to linka metalowa, często z światłowodem w środku i dookoła oplot
    aluminiowy. A 3,5,7 linek z pierścieniami dystansowymi to są i w Polsce do
    zobaczenia na liniach 220 i 380/400kV. Na 750kV/1MV/1.25MV musi się coś
    takiego stosować w celu zwiększenia efektywnego promienia przewodu i przez
    to zmniejszenie ulotu.

    Waldek

  • 34. Data: 2012-07-30 20:39:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nawet nie 10mm...

    Tylko to akurat interesuje peryferyjnie, bo miedzi do linii WN się
    najczęściej nie stosuje.

    Waldek

  • 35. Data: 2012-07-30 21:09:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Monday, July 30, 2012, 8:39:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Tylko to akurat interesuje peryferyjnie, bo miedzi do linii WN się
    > najczęściej nie stosuje.

    Ale podano miedź i dla miedzi sprostowałem.

    Masz dane dla innych metali - podaj je proszę a nie deprecjonuj
    poprawnych danych podanych przez innych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2012-08-24 21:36:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 23:44:50 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Zgadza się. W przewodach znajdują się światłowody i używane są m.in. do
    > badania ciągłości linii (oraz sterowania, a co zostaje też do normalnego
    > internetu). Ale chyba nie wszędzie są.

    U nas światłowody występują raczej tylko w przewodach odgromowych na
    liniach WN. Błyskawiczne wyłączenie napięcia może też być efektem
    zadziała zabezpieczeń, OIDW tzw. odległościowych.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 37. Data: 2012-08-24 21:41:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 20:38:30 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
    > takiego stosować w celu zwiększenia efektywnego promienia przewodu i przez

    Waldku, jesteś pewien tych 3-7 linek? Z tego co widuję to stosuje się
    tylko dwie linki na liniach 220 i 400kV oraz sporadycznie na liniach
    110kV. Linii o napięciu znamionowym 380kV w Polsce nie ma.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 38. Data: 2012-08-24 22:57:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    badworm wrote:

    > Waldku, jesteś pewien tych 3-7 linek? Z tego co widuję to stosuje się
    > tylko dwie linki na liniach 220 i 400kV oraz sporadycznie na liniach
    > 110kV. Linii o napięciu znamionowym 380kV w Polsce nie ma.

    Jest nawet linia na 750kV, ale chyba obecnie zasuwa na 400kV. Na liniach
    380kV w Niemczech widziałem 3 i 4 linkowe przewody. Linia rzeszowska na
    750kV ma chyba 5 linek, jedna w środku (nośna) i 4 dookoła.

    Waldek

  • 39. Data: 2012-08-25 12:59:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 26 Jul 2012 23:44:50 +0200, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >badania ciągłości linii (oraz sterowania, a co zostaje też do normalnego
    A źródło jakieś tego?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 40. Data: 2012-08-25 20:05:11
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 22:57:33 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Jest nawet linia na 750kV, ale chyba obecnie zasuwa na 400kV. Na liniach
    > 380kV w Niemczech widziałem 3 i 4 linkowe przewody. Linia rzeszowska na
    > 750kV ma chyba 5 linek, jedna w środku (nośna) i 4 dookoła.

    No to się zgadza. W Polsce napięcia znamionowe linii wysokich oraz
    najwyższych napięć to 110, 220 i 400kV. Ta jedna 750kV na Podkarpaciu
    jest rodzynkiem.
    GG#2400455 ICQ#320399066