  • Data: 2017-09-12 21:05:46
    Temat: Re: uszkodzenia kwarców...
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman wrote:

    > No i już któryś raz (w sumie 3-4 takie przypadki były) dostałem na
    > serwis sterownik z "padniętym" kwarcem.
    > Efekt jest taki, że oczywiście urządzenie w ogóle nie działa.
    > Po wymianie kwarcu na nowy wszystko startuje jak należy.

    W temacie scenariuszy awarii rezonatora wiele do powiedzenia nie
    mam, ale to tylko dobitnie pokazuje, że należy wybierać procesory
    ze sprzętowym monitorem zegara, który w razie awarii kwarcu przepnie
    PLL na wewnętrzny generator RC i przynajmniej da szansę zgłoszenia
    błędu i eleganckiego zatrzymania urządzenia. No i obowiązkowo
    pamięć programu z ECC.

    > Wydawało mi się, że kwarc to raczej coś "niepsuwalnego".

    Cienka szklana płytka z dość delikatnym zawieszeniem mechanicznym,
    by nie wytłumiać drgań. Rzekłbym, że mało odporny element.

    Pozdrawiam, Piotr