  • Data: 2016-07-24 22:31:02
    Temat: Re: więcej światła ! duuuużo więcej światła potrzeba !
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-24 o 18:53, J.F. pisze:
    > Powiedzmy tak: wez jakies cialo czarne rozgrzane do jasnosci. Ono ma
    > jakas gestosc mocy promieniowanej, w W/m^2. Jesli skupisz to
    > osiagajaqc wieksza gestosc, to mozesz tym podgrzac inne cialo do
    > wyzszej temperatury niz zrodlowe cialo.
    >
    > A termodynamika to wyklucza, przynajmniej na razie. Do wyzszej
    > temperatury nie mozna.

    Że opisany przez Ciebie efekt jest przez termodynamikę wykluczony -
    przecież doskonale wiem. No i gdzie w opisie moim - widzisz jakąś
    propozycję dążącą do złamania owej zasady? Nigdzie niczego w tym guście
    *nie* twierdziłem. Zwiększenie *gęstości* fotonów nie da wzrostu
    temperatury, acz *coś* jednak da: W danym jej zakresie wzrośnie
    możliwość odprowadzania ilości energii na jednostkę czasu. Ale to nie ma
    nic do tematu poruszanego w tym wątku. Natomiast to, że samą gęstość
    fotonów da się (takim, czy innym sposobem) zwiększyć - już ma.

    > Jesli swiatlowod jest gruby, to te rozne katy wpadajace zachowuje, i
    > drugi koniec swieci szeroko.

    Tego się obawiałem (acz nie byłem pewny) i jeśli to prawda, to... kicha!
    Jednak przyczepię się do kwestii "Jesli swiatlowod jest gruby" - no bo
    jest tu pewna niejasność. Mówiąc "światłowód" możemy mieć na myśli jedno
    jego włókno, które przecież może być bardzo cienkie (i takich bym użył:
    cienkich), ale też i gruby *pęk* tych cienkich włókien. Jeśli jednak
    cienkie włókienka będą dawać ostry "stożek" światła, ostrzejszy niż
    nitki grube - to mogłoby to zadziałać.
    Acz i tak przecież napisałem, że stopień komplikacji wydumanej przeze
    mnie metody - wyklucza jej użycie przez "sundaymana", chyba że ma na
    taką realizację jakieś dziesiątki tysięcy euro... ;-)

    > Ale niekoniecznie tansze :-)

    Eee tam, jak "łatwiejsze", to i tańsze (zazwyczaj). Choć nie mam pojęcia
    ile może kosztować taki laser o idealnie zbalansowanym RGB. Natomiast
    lasery R + (drugi) G, oraz trzeci, B - osobno to chyba da się nabyć bez
    wykładania jakichś dziesiątków tysięcy. Czerwone są tanie, ale zielone
    już droższe, a niebieskie droższe już znacznie.