  • Data: 2017-11-18 11:33:32
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-17 o 18:45, JS pisze:

    > No właśnie potrzebuję odczyścić warstwy opisowe z desygnatorów i
    > wartości. Teraz to robię ręcznie zaznaczając bloki i usuwając je, ale to
    > żmudne i czasochłonne zajęcie. Dlatego szukam jakiegoś automatu.
    > Najlepiej byłoby gdyby klient to wszystko wyłączył w CAD-zie i wtedy
    > wygenerował gerbera, ale zwykle albo nie ma dostępu do projektu, CAD
    > jest stary i już nie działa pod nowymi systemami, albo mu się nie chce,
    > i tysiąc innych powodów.

    Oświeć mnie po co Ci warstwa opisowa jak chcesz z niej usunąć opisy.
    Może usuń całą warstwę - narzędzie do tego będzie łatwiej znaleźć :).

    Od "zawsze" na warstwie opisowej mam obrysy elementów z marginesem i
    używam to do układania elementów (obrysy na styk) i tej warstwy nigdy
    nie wysyłamy do płytkarni.
    Raz, przez pomyłkę, ta warstwa poszła do płytkarni to jak dostałem
    płytki (już zmontowane) to się zacząłem zastanawiać, czy przypadkiem
    oznaczenia biegunowości diod nie spowodowały, że farba poszła na pad do
    jej lutowania, co by mogło generować jakieś problemy. Dokładne
    obejrzenie płytki wykazało, że to nie cyna przykryła farbę na padach, a
    płytkarnia przefiltrowała warstwę opisową przez warstwę solder maski i
    na padach nie naniosła farby.
    Jedyny wyjątek kiedy zamawiamy płytkę z warstwą opisową to jak są tam
    np. terminal bloki i trzeba opisać co do której śrubki należy podłączyć.
    Ale wtedy robię te opisy na innej warstwie na której są tylko one.
    P.G.