  • Data: 2009-05-06 13:28:53
    Temat: Re: wymienić matrycę na lepszą? (w laptopie)
    Od: y...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On May 6, 12:05 pm, Artur Czeczko
    <a...@w...student.uw.edu.pl> wrote:

    > Grupa jest sprzętowa, ale może mi to zostanie wybaczone ;-)
    >
    > Niestety nie wiem, jak to się robi pod windowsem (włączam ten system
    > raz na parę tygodni, jak ktoś kiedyś mi pokaże sensowne wirtualne
    > ekrany, to może będę włączał częściej ;-) ). Ale jestem głęboko
    > przekonany, że się da.
    > Pod linuksem (Ubuntu z Gnome) zrobiłem to tak:
    > W pliku
    > /etc/gdm/Init/Default
    > dopisałem tuż przed ostatnią linią "exit 0":
    > /usr/bin/xcalib -d :0 -s 0 \
    >     -red 1.08 5 88 -blue 1 5 100 -green 1.1 3 100 \
    >     /usr/local/etc/MSI-Wind.icc
> [...]

    Z tego co widzę w xorg.conf w sekcji "Monitor" można ustawić korekcję
    "Gamma" zarówno jedną wspólną wartość (w zakresie 0.1 - 10.0) jak i 3
    niezależne dla poszczególnych składowych RGB... Tylko nie wiem czym
    się kierować bo metodą prób i błędów to można cały dzień na to zużyć
    lub więcej... Tym bardziej, że chodzi przecież o rzeczy których nie
    widać od razu, wzrok dopiero po ponad godzinie gapienia się pokaże
    swoją reakcję, czy oczy bolą czy nie...