  • Data: 2019-06-11 14:27:21
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-06-11 o 11:08, J.F. pisze:
> [...]
    >>> http://delibra.bg.polsl.pl/Content/41792/BCPS_45755_
    1956_Regeneracja-ciepla-w.pdf

    >Mnie też razi użycie ciepła z upustu o wysokiej temperaturze, co
    >powoduje straty egzergii.

    Z tym, ze w kotle jest powiedzmy 400C, a kondensat ma 50C.
    Podgrzewanie w kotle to strata.

    >Teoretycznie można najpierw zasilić małą turbinkę, a potem dopiero
    >ogrzać wodę.

    Tylko wtedy spadnie temperatura, a chcemy podgrzac do wysokiej.

    Wiec jesli zamiast malej turbiny uzywamy kolejnych stopni duzej - to
    chyba jest dobrze.

    Ale to dotyczy tylko tej ilosci ciepla, ktore jest potrzebne do
    podgrzania kondensatu.

    >Produkcja energii elektrycznej oraz ciepła w jednym układzie
    >technologicznym, to tzw. ,,produkcja skojarzona" (kogeneracja),
    >powoduje znacznie lepsze wykorzystanie paliwa.

    Znacznie lepsze, gdy cieplo odpadowe nie musi isc w straty.
    Tylko kwestia taka, ze opanowalismy rozprezanie pary do ... nie
    jestem pewny - rzedu 50C chyba,
    i jesli to nam nie wystarczy i trzeba podniesc - to sprawnosc spada.

    >Woda krąży w obiegu zamkniętym między elektrociepłownią a odbiorcami.
    >Jest demineralizowana i nasycona różnymi polepszaczami.

    Tak czy inaczej - woda, a nie para.

    Parę tez dostarczaja, jesli odbiorca wymaga, wtedy chyba jest obieg
    otwarty ...
    Ale sprawnosc pewnie cierpi, bo odbiorca zyczy sobie pary 100 czy
    wiecej stopni.

    J.