    Subject: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5cffbc88$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5cffc5de$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 11 Jun 2019 18:21:24 +0200

    W dniu 2019-06-11 o 17:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    a/Blok-energetyczny-858-MW/Turbina-DKY5-6N41B

    > Tylko 20 lat (a raczej 30).
    > No chyba, ze masz na mysli, ze przez te 20-30 lat nastapil taki postep w
    > technice, ze to juz zaprzeszle rozwiazanie.
    >
    > Tylko nie zwrociles uwagi, ze to 858MW.  Nowka sztuka. Te stare maja po
    > 360, 370 po modernizacji.
    >
    > A Ty widujesz nowe elektrownie, czy takie, co tez juz pare lat maja, a
    > projekty jeszcze starsze ?
    >
    > Troche praktyki ... choc chyba tez sprzed 20+ lat
    > http://www.itcmp.pwr.wroc.pl/~miernic/02dyd/download
    /instrukcje/15_badanie_turbiny_parowej.pdf

    > Ale tak sie zaczalem zastanawiac:
    > Ile ciepla ucieka przez komin ? Zalezy od temperatury spalin.
    > Ale jak ma byc niska, jesli do kotla podajemy podgrzany kondensat ?

    Nie rozumiem co ma do rzeczy temperatura podgrzanego kondensatu?
    Woda zasilająca najpierw chłodzi ostatni stopień turbiny, potem dopiero
    wczesniejsze.

    > To w koncu grzac, czy nie grzac ?

    To wymaga precyzyjnego wyliczenia. Od tego są specjalne programy.

    Zanim były programy sterował wszystkim doświadczony pan Kazio.
    Robiono podobno zawody, kto zrobi większą sprawność, pan Kazio, czy
    pierwszy program?
    Czasem wygrywał pan Kazio, czasem program :)
    Pan Kazio przyznał się ostatecznie, że nie zawsze mu się chce, więc
    program będzie lepszy.

    WM