    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [z pogranicza] Walka z wirusami pendriveowymi
    Date: Sat, 02 May 2009 11:18:37 +0200

    Radosław Sokół pisze:
    > W dniu 02.05.2009 09:36, Osadnik pisze:

    > Akurat w przypadku uczelni łatwiej o pieniądze na nowy
    > sprzęt niż na płace dla administratorów.

    znajomy kręcił sie koło tego tematu by mu wymienili komputery na
    uczelni. Skoro w bibliotece sa komputery pokroju P100 albo gorsze? Fakt
    działa na tym katalog ale ni diabła nie można tego już w żaden sposób
    spożytkować bez kartki papieru. Uczelnia nawet odmówiła przyjęcia
    komputerów z darowizny (50 sztuk z jakiegoś biura które przechodziło na
    nowsza platformę) wiec tam pokutuje mit - skoro działa to nie tykać.

    > Ja tam się przejmuję akurat. Edukacja i wytykanie lenistwa
    > to moje drugie i trzecie imię.

    Ja tam już mam dość tłuczenia grochem o ścianę szczególnie ze czasem
    jeszcze rykoszetem obrywam.

    > Na to już odpowiedziałem.

    A takie zapytanie, czy można sformatować partycję na pendrive jako NTFS
    i pogmerać co nieco z zabezpieczeniami i kontrola dostepu NTFS?

    > Ale każdy taki wirus musi wrzucić autorun.inf do \, żeby
    > działać. I wtedy nawet umiejętność wykorzystywania podkata-
    > logów nic mu nie da. A pojemność nie ma tu wiele do rzeczy:
    > wystarczy zrobić sobie podkatalog na własne dane.

    wiesz pendrive'y mają duuuże pojemności i FAT16 to lekka przesada.

    > Roznoszą się, ale tylko temu jednemu użytkownikowi. Gdy
    > każda *sekcja laboratoryjna* ma własne konto, odpowiada
    > tylko za swoje czyny i nie szkodzi innym. Zawirusują sobie
    > własne konto? Dobrze, niech sobie wirusują i swoje inne
    > nośniki danych, skoro narozrabiali. Ale inne konta innych
    > studentów są nietknięte.

    Ha, tam niestety jest to wszystko uproszczone.

    > W przypadku uczelni -- nie. Wprowadziliśmy zasadę, że studenci
    > oczywiście mogą, a nawet muszą pracować w domu, ale nie mogą
    > ani brać pracy z zajęć do domu, ani przynosić z domu na zajęcia
    > (bo to od razu skutkuje przynoszeniem gotowców z lewego źródła).

    Tu jest problem zorganizowany tak że każdy dostaje unikalna pracę wiec z
    gotowcami nie ma problemu, a czasowo na zajęciach nie są w stanie tego
    zrobić choćby z przyczyn ze muszą przeglądać na bieżąco internet w
    poszukiwaniu potrzebnych materiałów do pracy.

    > I to może być jakieś konkretne zastosowanie, w którym faktycz-
    > nie blokada może być niemożliwa. Ale może i tę potrzebę nosze-
    > nia danych dałoby się wyeliminować.

    wątpię raczej by uczelnia zainwestowała w rozbudowała macierz dyskową o
    pojemności 100TB połaczonej po czyms co pozwalało by na odczyt/zapis
    min. 40MB/s. Poza tym koniecznym jest zabieranie pracy do domu by tam
    jeszcze coś podłubać.