eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Data: 2012-03-11 20:18:55
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
    >
    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    >
    Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
    jest to zalezy od krzywej momentu
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.
    >
    Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
    wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
    > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
    >
    To już sobie sam obzdurałeś.
    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną.
    Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.
    >
    > Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
    >
    Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
    a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
    maksymalna moc jaką może wygenerować.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: