eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Date: Sun, 11 Mar 2012 20:18:55 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <jjitqv$7i7$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
    <jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 188.146.169.5.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1331493536 7751 188.146.169.5 (11 Mar 2012 19:18:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Mar 2012 19:18:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    In-Reply-To: <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438622
    [ ukryj nagłówki ]

    On 03/11/2012 07:46 PM, kogutek wrote:
    >
    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    >
    Pedałem otwierasz przepustnicę/zmieniasz dawkę paliwa a ile z tego mocy
    jest to zalezy od krzywej momentu
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.
    >
    Dobre, dobre! Czyli nadal nie wiesz co to jest moc. Czyli wg. Ciebie na
    wyjściu silnika nie da się wytworzyć w mocy ~80kW w postaci prądu?
    > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
    >
    To już sobie sam obzdurałeś.
    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość, to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną.
    Czyli nigdy nie jechałeś samochodem V-max bo byś nie gadał takich głupot.
    >
    > Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
    >
    Ale zrozumiałeś co napisałem? Od biegu zależy prędkośc obrotowa silnika
    a silnik ma konkretną charakterystykę przy danej prędkości obrotowej -
    maksymalna moc jaką może wygenerować.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: