  • 41. Data: 2023-08-20 15:30:15
    Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2023 o 10:26, heby pisze:

    > To zmień tą instalacje. Nie z powodu samochodów, tylko z powodu debila,
    > który to projektował, wybudował i nadzorował. Ta instalacja grozi
    > pożarem po podpięciu pieca do pizzy.

    Elektryk nie wystarczy? :-)

  • 42. Data: 2023-08-20 15:37:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2023 o 09:19, Jacek pisze:

    > I tu się nieco pospieszyłeś. Zakładając że piec do pizzy jest wetknięty do
    > gniazda, zawsze się kręci ktoś z obsługi który zrobi alarm jak pójdzie dym
    > z niego. A samochód stoi sam w garażu całą noc i nikt nie obserwuje czy
    > dym idzie z gniazda. Gniazda rzeczywiście są zaprojektowane pod
    > nadzorowaną eksploatację, o czym się notorycznie zapomina a te
    > nienadzorowane muszą być lepsze (bardziej niezawodne).

    To ktoś o tym wie, że mógłby o tym zapomnieć? :-)

    > Problem ze Shrekiem polega na tym, że skoro rządzący połapali się że
    > zostawienie sprawy własnemu biegowi przełoży się na mnóstwo spalonych
    > gniazd a może i samochodów i wprowadzili obostrzenia, Shrek wietrzy tylko
    > jedno - ONI nam chcą znowu dowalić, zabronić, zakazać i zapłacić.

    No bo tak przecież jest. To ma regulować jak masz ładować własny
    samochód a nie że "polakom będzie żyło się lepiej".

  • 43. Data: 2023-08-20 19:36:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2023 o 11:25, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > Warunkiem zamówienia taryfy dla elektryka jest kompatybilny wallbox
    > (smart wallbox połączony z dostawcą, reklamują, że oprócz kilku godzin w
    > nocy, mogą też włączyć ci tanie ładowanie w dzień, jeśli będą mieli
    > nadwyżki).
    > Ma to też większe plusy - takiego wallboxa można klientom wyłączyć np.
    > podczas lockdownu - żeby foliarze nie roznosili zarazków, albo
    > ograniczyć ładowanie do 30km zasięgu - bo dalej w 15-minutowym mieście i
    > tak się nie jeździ, albo po prostu ci co jeżdżą więcej niszczą środowisko.

    Dlatego frajerstwem jest wierzyć, że wszystko dla naszego dobra. Nie
    znaczy, że elektryki są albo nie są dobre.

  • 44. Data: 2023-08-20 20:04:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2023 o 13:08, heby pisze:

    > To, że "zapaliła się kamiennica w Łodzi z powodu zwarcia instalacji
    > elektrycznej" nie pozwala sensownie określać prawdopodobieństwa
    > zapalenia się gniazdka w domku na Kabatach.
    >
    > To dwa zupełnie różne problemy, bez relacji między sobą. Mam nadzieje,
    > że nie ma idiotów, wyciągających wnioski o stanie elektryki w domkach
    > jednorodzinnych na podstawie zapaleń melin na Bałutach.

    > Nie. Mowa o zmęczeniu mechanicznym styków.
    >
    > W przypadku "gniazdka wifi"? Co tma się zmęczyło?

    > Jacuzzi dmuchane ciągnie 2kW. Moje.

    A moje więcej.
    Widać dla gniazdka i tak to było za dużo.

    > A dlaczego tylko te lepsze i droższe? Sama zasada działania jest trywialna.

    Bo te lepsze i droższe mają stosowne zabezpieczenia sprzętowe i
    software'owe, a tanie nie.

    > Obawiam się, że całośc tego problemu własnie na tym polega a nie na
    > niemożności poprawnego jego rozwiązania.

    Jasne, nikt nie mówi że czegoś nie da się zrobić lepiej, a czegoś innego
    gorzej.

  • 45. Data: 2023-08-20 20:05:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2023 o 15:22, Lisciasty pisze:

    > No a kto nie ma gniazda trójfazowego w garażu? Nie znam nikogo takiego :>

    Ja nie miałem rok temu.
    A to już był mój trzeci garaż...

  • 46. Data: 2023-08-20 20:22:01
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Cavallino w

    > I tu racja.
    > To był mój błąd.

    Pięknie się podłożyłeś...

    Nie panujesz nad tożsamościami i raz piszesz jako heby via wrzesień a innym
    razem jako koniował aka cavallino via chmurka

    --
    Tomasz

  • 47. Data: 2023-08-20 20:56:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.08.2023 o 00:42, PiteR pisze:

    > W Anglii do domu przychodzi 100A.

    Sto na jednej fazie? Po co to komu w domu?

    > W Polsce niestety nie :(

    Mam zabezpieczenie przedlicznikowe 32A, jak bym chciał i zapłacił, to i
    40A by pewnie dali. To kwestia zapotrzebowania na moc i odpowiedniej
    ilości $$$, a nie kraju.

  • 48. Data: 2023-08-20 21:05:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/08/2023 20:22, To.Ja wrote:
    > Nie panujesz nad tożsamościami i raz piszesz jako heby via wrzesień a innym
    > razem jako koniował aka cavallino via chmurka

    Dementuje. Ja to ja.

  • 49. Data: 2023-08-20 21:07:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/08/2023 20:04, Cavallino wrote:
    > Bo te lepsze i droższe mają stosowne zabezpieczenia sprzętowe i
    > software'owe, a tanie nie.

    To zróbmy, aby i te tanie to miały. W dodatku wsadzmy to w koszta
    samochodu, w kocu mowa o ładowarce w środku. Nikt nie będzie płakał, że
    w cenie ma dodatkowo $100 na zabezpieczenie, to promil kosztów.

    > Jasne, nikt nie mówi że czegoś nie da się zrobić lepiej, a czegoś innego
    > gorzej.

    No widzisz i odszliśmy do konensusu. Wybrano gówniane rozwiązanie, które
    ochroni kilka melin na Bałutach przed spłonięciem, więc statystyki będą
    się zgadzać.

  • 50. Data: 2023-08-20 23:53:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ubtnef$72k$1$nadir@news.chmurka.net>
    user nadir pisze tak:

    > Sto na jednej fazie? Po co to komu w domu?

    No jak. Jazda bez trzymanki. Kto bogatemu zabroni nawłączać na raz
    czajników i olejaków i ma działać. Może bezpieczniki nie są zawsze 100A
    ale kabel jest jak palec mały.

    A nie jak w Polsce właczy suszarkę to pralki nie może i indukcji też
    lepiej nie na raz.

    > Mam zabezpieczenie przedlicznikowe 32A, jak bym chciał i zapłacił,
    > to i 40A by pewnie dali. To kwestia zapotrzebowania na moc i
    > odpowiedniej ilości $$$, a nie kraju.

    to wystąp o 100A i napisz tu nam ile zabulisz ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy