  • 1. Data: 2023-08-18 16:34:18
    Temat: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: W <...@...kom>

    artykuł:
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/najwiecej-
    ekologicznych-samochodow-w-unii-maja-polacy-zaskakuj
    ace-statystyki/vdzxbtb

    traktuje m.in., że dzięki samochodom zasilanym LPG mamy w kraju całkiem
    spory udział samochodów uznawanych za ekologiczne a ponadto, że
    samochody zasilane LPG mają przyzwoitą cenę, koszty eksploatacji
    i stanowią alternatywę dla pojazdów elektrycznych.

    W.

  • 2. Data: 2023-08-18 18:27:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 16:34, W pisze:

> [...]
    > samochody zasilane LPG mają przyzwoitą cenę, koszty eksploatacji
    > i stanowią alternatywę dla pojazdów elektrycznych.

    Stanowią konkurencję - dlatego się je tępi, żeby alternatywy nie
    stanowiły. Znaczy planuje się tępić.

    To nie tak działa. Przez chwilę pomińmy całą dyskusję o globciu, jego
    przyczynach, o tym o ile się miał podnieść poziom morza i co miało zalać
    ale nie zalało. Nieważnie - ustalmy na potrzeby tej dyskusji że klimat
    się katastroficznie zmienia i winny temu jest co2 wytwarzany przez
    człowieka. Pomińmy też na chwilę, że dopóki maksymalny możliwy procent
    energii nie pochodzi z OZE (prawdziwego, bo ostatnio dowiedziałem się że
    pompa ciepła to OZE) to dołożenie każdego kolejnego obciążenia jakimi są
    samochody elektryczne wymaga dosypania węgla do kotła. Załóżmy że są
    zupełenie zielone.

    I teraz tak - europa produkuje 7% - załóżmy że całym tym fit for 55
    będzie produkowała 3,5 procent - trochę więcej bo to punktami
    procentowymi liczone a nie procentami, ale gdzie indziej wrośnie, niech
    znów będze 3,5% 0 nie będziemy się o promile kłócić - w końcu mówimy o
    gigantycznej i kosztownej peracji zmniejszenia emisji dwukrotnie!

    Czy to coś zmieni - no nie. Co by zmieniło? Tanie i czyste źródła
    energii. Europa chce być liderem zielonych technologi. Znów - ok załóżmy
    że się udało - UE wynalazła metodą mało rynkową, bo zmuszając obywateli
    do zaciśniecia pasa co ma spowodować, że szukanie takich technologi
    będzie miało sens ekonomiczny. Voila mamy to! - Co to zmienia w
    globalnych emisjach - tyle co nic, a w każdym razie nieznacznie. Co
    trzeba zrobić? Rozdać tą technologię wszystkim niech biorą używają i
    ratują planetę - w końcu to nasza wspólna planeta i jedziemy na tym
    samym wózku!

    Czy tak się stanie? Hola, hola to jest warte teraz kupę kasy - teraz to
    to opatentujemy i będziemy chcieli tą technologię sprzedawać za grube
    hajsy. Więc chodzi o planetę czy o euraski? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-08-19 01:25:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > samochody zasilane LPG mają przyzwoitą cenę, koszty eksploatacji
    > i stanowią alternatywę dla pojazdów elektrycznych.

    Tak, miałem kiedyś przystępnie tani 18-letni samochód na LPG, który
    palił 1 litr oleju na 100km.

  • 4. Data: 2023-08-19 02:04:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.08.2023 o 01:25, io pisze:

    > Tak, miałem kiedyś przystępnie tani 18-letni samochód na LPG, który
    > palił 1 litr oleju na 100km.

    Chwalisz się czy żalisz? A może chcesz nam wmówić, że wszystkie silniki
    spalają litr oleju na 100 kilometrów?

  • 5. Data: 2023-08-19 07:08:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > samochody zasilane LPG mają przyzwoitą cenę, koszty eksploatacji
    > i stanowią alternatywę dla pojazdów elektrycznych.

    Bzdura.

  • 6. Data: 2023-08-19 08:18:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-18 o 18:27, Shrek pisze:
    > W dniu 18.08.2023 o 16:34, W pisze:

    > Więc chodzi o planetę czy o euraski? ;)

    Podziały były od zawsze: protestanci i katolicy, Matusy i Blokerzy,
    komuchy i solidarność, chadecy i socjaldemokraci, Tutsi i Hutu,
    proletariat i burżuazja, sunnici i szyici, republikanie i demokraci,
    Ossi i Wessi, my i oni.
    Najlepiej dzielą kasa i religia - sam zdecyduj co tu przeważa.

  • 7. Data: 2023-08-19 08:20:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2023 o 08:18, cef pisze:

    > Najlepiej dzielą kasa i religia - sam zdecyduj co tu przeważa.

    No to się pytam - chodzi o religię czy kasę? Odpowiadam - chodzi o kasę
    z religii;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-08-19 09:27:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 19 Aug 2023 02:04:06 +0200, nadir

    > Chwalisz się czy żalisz?

    Raczej rzeba nad tym ubolewać, jako że średnia wiekuw naszym pięknym kraju
    to 15 lat. Większość samochodów jest skrajnie zaniedbana, co widać i czuć.

    > A może chcesz nam wmówić, że wszystkie silniki
    > spalają litr oleju na 100 kilometrów?

    Taki VW to ma nawet w instrukcji napisane że może żreć nawet litr oleju na
    1000km, a to NOWY samochód. Zresztą mogę to potwierdzić, bo wyjechałem
    kiedyś nową Fabką z salonu i olej mi się zjarał przed drugim serwisem
    olejowym, tylko cudem nie zatarłem silnika bo mi zabłysła kontrolka jak
    ostro wchodziłem w łuk na rondzie.Tak, wiem, moja wina bo powinienem był
    sprawdzać minimum raz w miesiącu czy nowy samochód mi nie zeżarł oleju.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2023-08-19 09:52:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.08.2023 o 02:04, nadir pisze:

    > Chwalisz się czy żalisz? A może chcesz nam wmówić, że wszystkie silniki
    > spalają litr oleju na 100 kilometrów?

    18-letnie?

  • 10. Data: 2023-08-19 09:55:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Brawo Shrek

    Mądrego to dobrze poczytać.

    Nie drwię nie nabijam się. Mam identyczne zdanie.

    Ale przy okazji.

    To na jaką partię będziesz głosował?