    From: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
    Date: Mon, 23 Nov 2009 12:54:38 +0100

    > Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
    > Ogrzewanie szyby owszem.
    > Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
    > podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity", czyli
    > kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy inaczej
    > problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających zasilanie do szyby
    > tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster. Jeżeli pojazd
    > samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z masą gdziekolwiek,
> [...]

    bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie ma
    'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze wzmacniaczem
    który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy podokładałem,
    niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem się robić "zgodnie
    ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody ciągnięte z akumulatora do
    wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie sprawdzałem co się dzieje z
    bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest obecnie 10-letnie więc różnie może
    być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat jego posiadania nie było problemów,
    wówczas też montowałem całe audio,
    w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
    zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej szyby -
    może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?
    brat