  • 11. Data: 2009-07-26 23:50:34
    Temat: Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tak
    > więc jak chcesz mieć coś dobrego to nie będzie tanio. A z LEDami
    > najlepiej zaczekaj jeszcze ze 2 lata.

    Może 2 lata a może więcej. Ja na pewno nie kupie lamp LED na 230V tak
    długo póki nie zaczną wsadzać do nich dobrej przetwornicy zamiast łączyć
    kilkadziesiąt diod szeregowo - mam poważne i już potwierdzone obawy co
    do awaryjności takiego rozwiązania, trzydzieści sześć diod to szeregowe
    połączenie 36 struktur led i 72 punktów lutowniczych w rewelacyjnej
    technologii bezołowiowej...

  • 12. Data: 2009-07-27 00:11:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

> [...]
    > do awaryjności takiego rozwiązania, trzydzieści sześć diod to szeregowe
    > połączenie 36 struktur led i 72 punktów lutowniczych w rewelacyjnej

    Ale i tak trzeba połączyć w szereg kilka żeby przetwornica mogła mieć
    sensowne napięcie. Skoro tak, to do celów oświetleniowych najlepiej by
    było używać diod z wieloma strukturami, połaczonych wewnątrz obudowy
    właściwą takim rozwiązaniom technologią. Pojawienie się takich rozwiązań
    na rynku może być sygnałem, że technologia oświetlaeniowa LED wchodzi
    w poważną fazę, a nie jest tylko rozwiązaniem problemu "jak tu sprzedać
    te diody, które gdzie indziej nie idą".

    Jarek

    --
    Czekaj tatka latka.

  • 13. Data: 2009-07-27 11:30:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > nie dopowiedziałem że chodziło mi o żarówki które są dostępne
    > w jakimś polskim sklepie internetowym w cenie do 100zł

    Odpowiedz padla : nie ma.

    J.

  • 14. Data: 2009-07-27 20:17:26
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ale i tak trzeba połączyć w szereg kilka żeby przetwornica mogła mieć
    > sensowne napięcie.

    Oczywiście, dla tego 6x6 zamiast 36 było by dla mnie znacznie
    pewniejszym rozwiązaniem, utrata 1/6 mocy lampy przy zachowanej
    sprawności byłaby do zaakceptowania.

  • 15. Data: 2009-07-27 20:20:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ale i tak trzeba połączyć w szereg kilka żeby przetwornica mogła mieć
    > sensowne napięcie.

    Przecież są w sprzedaży żarówki na 230v mające na pokładzie 3 luxeony,
    są i mające tylko jednego. Te za wyjątkiem ceny są już całkiem fajne :)

  • 16. Data: 2009-07-27 20:43:49
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 27 Lip, 02:11, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > było używać diod z wieloma strukturami, połaczonych wewnątrz obudowy
    > właściwą takim rozwiązaniom technologią.

    Diody z czterama strukturami już są, np. Cree MC-E: 2.8A max, przy
    połączeniu szeregowym struktur 0.7A. Dioda o barwie neutralnej białej
    osiąga do 370lm (z niecałych 10W). Jakby w jednej oprawie połączyć
    trzy takie diody to dostajemy okolice 1000lm (duży minus to problem
    chłodzenia), za to łączny spadek napięcia na takich diodach to mniej
    więcej 40V, więc przetwornica miałaby całkiem niezłe warunki pracy.
    Diody o barwie białej zimnej osiągają oczywiście wyższe sprawności,
    ale do domu takie światło się nie nadaje.

  • 17. Data: 2009-07-27 21:40:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    rzymo pisze:

> [...]
    > osiąga do 370lm (z niecałych 10W). Jakby w jednej oprawie połączyć
    > trzy takie diody to dostajemy okolice 1000lm (duży minus to problem

    A ile kosztowałyby takie trzy diody?
    Przetwornica 30W to przy tym pikuś.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-07-28 08:02:27
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 27 Lip, 23:40, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:
    > A ile kosztowałyby takie trzy diody?
    > Przetwornica 30W to przy tym pikuś.

    Ceny nie są zachęcające ;)
    Jeden z pewniejszych sklepów to np.
    http://www.led-tech.de/de/High-Power-LEDs-Cree/CREE-
    MC-E-Serie-c_120_133.html
    , polskich: http://www.lediko.com/Dioda_LED_mocy_Cree_XLamp_MC-E
    /713
    Od Chińczyków można kupić taniej, ale zazwyczaj mają same białe zimne:

  • 19. Data: 2009-07-28 08:06:39
    Od: rzymo <r...@g...com>

    Jeszcze poprawka: te 370lm z białej neutralnej diody to przy prądzie
    350mA na każdą strukturę, nie 700mA (moje niedopatrzenie) - przy tej
    drugiej wartości ilość lumenów z całej diody przekracza 500.

  • 20. Data: 2009-07-28 08:11:31
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Przecież są w sprzedaży żarówki na 230v mające na pokładzie 3 luxeony, są
    > i mające tylko jednego. Te za wyjątkiem ceny są już całkiem fajne :)

    Czy takie lampy można kupić na przykład w OBI czy Saturnie?
    I czy to się opłaca?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.