    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: zasieg Bluetooth
    Date: Fri, 15 Mar 2024 23:41:58 GMT

    On 2024-03-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jaki jest zasięg BT?
    > Teoria i praktyka mi podpowiada ok 10m,

    Używam na codzień w dużym biurze słuchawek BT 2ch firm, pełnouszowych
    (czyli dużych) Sony, i douszowych (małych) Sennheisera. Żródło to laptop
    lub smartfon. Zasięg tych malych to min 15m w terenie z małą ilością
    gratów pomiędzy. Dla Sony to min 20-25m w podobnych warunkach lub z 10m
    jeśli po drodze są atrakcje w rodzaju pomieszczeń/przepierzeń (ściany
    szklane, drewniane, kompozytowe).

    > ale tak sobie patrzę na interkomy dla motocyklistów np
    >
    > https://www.cardosystems.pl/interkomy.html
    >
    > Gęsto piszą BT, a zasięg 1.2km.
    >
    > Podrasowali jakos BT, czy używają dodatkowo jakiegoś własnego
    > standardu?

    Nie sądzę, że to BT. Raczej jakieś hybrydowe rozwiązanie w stylu BT w
    obrębie motoru i bliskiej okolicy, coś innego na dalsze połączenia.

    > Kompatybilnosci podobno nie ma ... na podrasowanym BT by chyba była?
    > https://www.webbikeworld.com/motorcycle-bluetooth-in
    tercom-compatibility/

    > Ale ...
    >
    > "UPDATE (November 2013): Sena has announced the Sena Universal
    > Intercom, a free firmware update for Sena intercoms which will provide
    > cross-brand compatibility!"
    >
    > To może jednak standard BT, bo jaki inny?

    https://data.epo.org/publication-server/document?iDo
    cId=6620055&iFormat=0

    Zasadniczo do odpisu komunikacji pomiędzy stacjami używają odwołania do
    protokołu RFCOMM. Gdzieindziej, nie mają zahamowań aby napisać, że
    Bluetooth. Wniosek z tego wydaje się taki, że to niekoniecznie BT, ale
    korzysta z takiego protokołu.

    --
    Marcin