    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zawracanie na autostradzie
    Date: Tue, 18 Oct 2016 17:44:27 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > tutaj akurat za kilometr mógł zjechać....
    > muszę wyciągnąć kartę z rejestratora- przejeżdżałem w przeciwnym
    > kierunku parę minut po zdarzeniu, pogotowia nie było, dopiero jedna
    > straż była, drugą dojeżdzającą wyprzedzałem

    jeszcze lepiej, choć z drugiej strony mógł nie wiedzieć. nie zmienia to
    faktu, że nie ważne czy kilometr czy dwadzieścia - powinien jechać do
    następnego węzła a nie zachować się jak bezmózga pokraka.

    myślę, że dadzą radę go podciągnąć pod sprowadzenie ryzyka spowodowania
    katastrofy w ruchu lądowym.

    Art. 174. Sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy
    § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Coś takiego to chyba da się pod umyślne czyli może dostać zawiasy za
    swoją głupotę.