  • Data: 2015-12-06 18:34:41
    Temat: Re: zdjecia kajakowe - czym to robione?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Sonntag, 6. Dezember 2015 17:02:42 UTC+1 schrieb Trefniś:

    > W ogóle nie doczytałem, czy ktoś tu mówił "po Adamsie niczego już nie
    > było", czy "kolorowa jest do dupy"?
    > To chyba niedopuszczalna nadinterpretacja ze strony Titusa.
    >
    > Natomiast jedno przyzna chyba większość - wrażliwości "krajobrazowej"
    > warto uczyć się właśnie od Ansela Adamsa. Wtedy jest szansa na dzieła
    > broniące się nawet między epokami w fotografii.
    >
    > --
    > Trefniś

    nazwiska osob , ktore z poczatkiem ubieglego wieku jako pierwsi wzbili sie w
    powietrze lub nazwiska pierwszych kosmonautow przeszly na zawsze do historii.
    Adams byl jednym z pierwszych HDR-owcow. Jak na on czas osiagnal nieprzecietny poziom
    techniczny .
    Dzisiaj lataja samolotami dziesiatki tysiecy pilotow i nikogo to nie interesuje , kto
    nim jest.
    Zagladasz na portal fotograficzny i w ciagu miesiaca pojawiaja sie zdjecia
    krajobrazow anonimowych fotografow - najczesciej amatorow - na takim poziomie i w
    takiej ilosci , ze zaden slawny wowczas fotograf nie byl w stanie tego zrobic przez
    cale zycie.
    Adams byl piktorialista , samoukiem fotografem , ale byl wyksztalconym muzykiem -
    kompozytorem . Intuicyjnie przenosil wewnetrzna potrzebe komponowania , czyli
    porzadkowania na obraz. Wykonal rowniez wiele tysiecy zdjec barwnych od poczatku lat
    50-tych , ale te nie sa powszechnie znane.

    Zadziwil swiat w latach 30-tych , 40-tych niespotykana na on czas wirtuozeria
    techniczna , dzieki stosowaniu w fotografii pejzazu aparatow studyjnych -
    wielkoplytowych i przemyslenej metody obrobki fotochemicznej.

    dzisiaj mamy tysiace Adamsow tak jak tysiace pilotow , tylko ze na ten czas
    spowszechnieli.

    Nie wystarczy dzisiaj zrobic dobre zdjecie , wieksza sztuka jest dostanie sie do
    mediow w ten sposob , zeby zechcieli napisac , ze to jest lepsze zdjecie od innych .