    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: zdjecie nie jest dowodem
    Date: Wed, 06 Dec 2023 23:55:27 GMT

    On 2023-12-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale jak sędziego przekonac?

    Zalezy do czego. Nawet to pokraczne zdjęcie panny młodej pewnie się na
    dowód nadaje, ale niekoniecznie w kwestii jaki gest robiła w jakim
    czasie. Tylko, jak wcześniej wspomniałem, to jest MZ dziwne zdjęcie. Tzn.
    technicznie takie coś da się osiągnąć aparatem, jakby, przykładowo
    skanować wolno obraz z prawej do lewej lub odwrotnie. Tyle, że nie widzę
    tam żadnych zniekształceń, co oznacza też że pani musiałaby stac w
    pewnych momentach zupełnie nieruchomo, a w innych błyskawicznie zmieniać
    układ rąk. No i jaki jest sens techniczny składania zdjęć poprzez
    składanie z fragmentów na zasadzie robienia panoramy?

    Już prędzej spodziewam się, że nie tyle oprogramowanie kamery, co
    oprogramowanie dalszej obróbki cos takiego zrobiło. Te applowskie
    zdjęcia (heif?) to zdaje się zawierają ruchomą scenkę. Coś z tego
    mini-filmiku musi zrobić dalej zdjęcie statyczne przed wysłaniem na taki
    instagram.

    > O bezczelnosc ...

    ZCP Samsung nie mógł sobie jakoś poradzić z różnicami w naświetleniu,
    czy też kontrastem niebo vs księżyć i tak postanowił to rozwiązać
    wklejając prawidłowo naswietlone zdjęcie księżyca :)

    --
    Marcin