    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zimny start
    Date: Fri, 3 Feb 2017 13:39:23 +0100

    W dniu 2017-01-16 o 09:31, Marek pisze:

    > Masz szczęście, mi jak dotąd trafiają się takie modele co zamarzaja.
    > Aczkolwiek faktem też jest, że zawsze tankuje na tej samej stacji BP....

    Od 13 lat użytkuję tylko auta z dieslem pod maską i ani razu nie
    zdarzyło mi się, abym nie odpalił w każdej temperaturze jaką auto
    zastało, ani aby mi auto zgasło od zamarzniętej ropy. A przewinęło się
    kilka aut z silnikami jak poniżej:
    - VW Golf MK2 1,6D,
    - Opel Astra F 1,7D (silnik Opla, nie ISUZU)
    - VW Golf MK3 1,9TD,
    - Opel Corsa B 1,5D (silnik ISUZU, auto Żony),
    - Peugeot 307 2,0HDI,
    - Peugeot 206 2,0HDI (auto Żony),
    - Opel Zafira B 1,9CDTI,
    - Citroen C5 2,0HDI 136KM,
    - Citroen Xsara II 1,4HDI (auto Żony).

    Te dwa ostatnie to są auta aktualnie użytkowane.
    Golfy, Astra i Corsa tankowane na najtańszych stacjach.
    Od kiedy posiadam Diesle z CR to tankuję praktycznie tylko na Statoil
    Od czasu do czasu tankuje na BP, ale wtedy czuć różnicę w paliwie na
    minus (na tym z BP auto więcej pali i jakby było słabsze).