  • 161. Data: 2019-11-10 23:34:44
    Temat: Re: znow lemingi
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: LEPEK Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 08.11.2019, 08:13:04

    > Wszystko fajnie panie teoretyku, ale zważ kilka kwestii

    Nie dasz rady. To jest sekta.

  • 162. Data: 2019-11-11 10:41:00
    Temat: Re: znow. WCHODZĄCY.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, November 10, 2019, 10:37:37 PM, you wrote:

    > Mnie tak zastanawia, skoro nie jesteś zawodowym kierowcą to skąd wiesz
    > co powinien zawodowy kierowca? Tak samo każdy pacjent mówi lekarzowi co
    > ten powinien robić. Zastanawiające...

    Złe porównanie. Lekarz widzi pacjenta przez 10 minut wizyty. Świadomy
    pacjent jest w stanie lepiej ocenić skuteczność leczenia niż lekarz -
    lepiej zna własny organizm i obserwuje go ciągle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 163. Data: 2019-11-11 13:16:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A oni się rodzą z sześcioma nibyrączkami czy jak?

    -----

  • 164. Data: 2019-11-11 22:11:07
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 22:22, WS pisze:

    > nie, ale masa (ciezar) sie "skraca", nie ma wplywu na droge hamowania, im wieksza
    masa, tym wieksza sila hamujaca...

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

    Coś jest skopane w tym założeniu bo każdy kierowca doświadcza tego że
    jak ma załadowane auto to droga hamowania wyraźnie się wydłuża a
    przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
    obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego
    więc ten wywód jest błędny.

    --
    Janusz

  • 165. Data: 2019-11-11 22:47:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 11, 2019 at 10:11:12 PM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
    > obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego

    dokladnie to uwzgledniaja te wzory, wiekszy ciezar => wieksza sila tarcia...
    i w tym sensie ciezar sie znosi i nie ma wplywu...
    np. wsp. tarcia 1.0 pozwala hamowac z opoznieniem 1g niezaleznie od masy.

    Jesli jest roznica tzn., ze cos sie zmienia w stosunku do zalozen, chocby wsp.
    tarcia, np. przy duzej masie guma sie ocno rozgrzewa i ten wspolczynnik sie
    zmniejsza...

  • 166. Data: 2019-11-12 05:51:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 22:11, Janusz pisze:

> [...]
    > przecież siła hamowania jest ta sama, tarcie nawet lepsze pod
    > obciążeniem. zresztą tir-y doświadczają tego samego

    Przy tych samych hamulcach i takim samym uzyciu pedału tak. Tajemnica
    polega na tym, że tir i osobówka nie mają takich samych hamulców.

    > więc ten wywód jest błędny.

    Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

    --
    Shrek

  • 167. Data: 2019-11-12 08:53:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 12, 2019 at 5:51:31 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    > masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.

    Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao tako panowac nad
    sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc hamowania z maks. mozliwa sila (czyli
    az do zablokowania kola), a takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to
    wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)

    Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile tarcia
    opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie sterujemy/nie mamy wplywu).
    Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego
    odprowadzenie (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe
    parametry.
    Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu, samochodzie praktycznie
    hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie
    wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
    W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
    ladunku...

  • 168. Data: 2019-11-12 08:57:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-11-2019 o 22:26, Uzytkownik pisze:

    > Znasz choć jeden przypadek, żeby ktoś zmarł po nadepnięciu lub po
    > potrąceniu przez inną osobę?

    Znam przypadek śmiertelny po nadepnięciu, ale nie było to zrobione
    niechcący.

    > Potrafisz odróżnić skutki?
    >
    > Samochód to nie zabawka, to nie but, to nie potrącenie sobą innej osoby,
    > ale maszyna za której bezpieczeństwo względem innych osób odpowiada
    > kierowca.

    A czy Tobie przytrafiło się nadepnąć kogoś butem lub potrącić w przejściu?

    > Tu kierowca nie ma prawa popełniać pomyłek, ponieważ skutki każdej
    > takiej pomyłki mogą być tragiczne, a konsekwencje bardzo dotkliwe.
    > Włącznie z pozbawieniem wolności.

    Jednak ludzie popełniają i będą popełniać pomyłki. Żaden przepis tego
    nie zlikwiduje.

    yabba

  • 169. Data: 2019-11-12 09:54:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:

> [...]
    > W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu

    Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
    potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
    na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
    zatrzymania i pojechać dalej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 170. Data: 2019-11-12 10:50:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
    https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

    --
    Marcin