  • 191. Data: 2019-11-13 10:10:07
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12-11-2019 o 20:54, Uzytkownik pisze:

    > Co ma piernik do wiatraka?

    Chcę się zorientować czy nigdy nie popełniasz błędów i nie narażasz
    innych swoim zachowaniem.

    > Czy na chodzenie w przejściu musisz przejść cykl szkolenia, zdać egzamin
    > i uzyskać uprawnienia?

    Niestety nie. Potem piesi nie wiedzą, że nie wolno im wchodzić
    bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd.

    > Żeby zostać kierowcą, zwłaszcza zawodowym kierowcą TIR-a musisz przejść
    > szkolenia i uzyskać uprawnienia. Ba nawet musisz przejść badania lekarskie.

    > Widzę nadal nie rozumiesz.

    A Ty nadal zaklinasz rzeczywistość na potrzeby swojej utopijnej wizji
    świata.

    > Błędy popełniają osoby nieświadome zagrożenia, nieświadome skutków i
    > nieświadome odpowiedzialności, a także osoby bezmyślne.

    Błędy popełniają również osoby świadome wszystkich zagrożeń i
    odpowiedzialności, ale miały pecha bo nie zauważyły czegoś, miały
    słabszy refleks, źle zinterpretowały odbierane bodźce lub które
    popełniły pomyłkę przy podejmowaniu decyzji.
    Czasem też odpowiada się za błędy innych, bo tak głupio jest
    skonstruowane prawo.

    > Od kierowcy wymaga się, aby przeszedł cykl szkoleń, potwierdził swoją
    > wiedzę i umiejętności zdanym egzaminem, który nie należy do
    > najłatwiejszych i uzyskał uprawnienia.
    >
    > Tworzy się zasady ruchu drogowego oraz  za różne pomyłki czy celowe
    > działania niezgodne z tymi zasadami, nakłada się sankcje (mandaty,
    > punkty, odbieranie uprawnień, pozbawienie wolności itd.).
    >
    > To wszystko jest tworzone i wymagane po to, aby kierowcy nie popełniali
    > błędów.

    Piloci zawodowi, którzy mają wiedzę z 10 razy większą niż potrzebna na
    prawo jazdy i którzy mają wielostopniowe egzaminy i częste badania - też
    popełniają błędy.
    Lekarze - studiują 6 lat, potem kilkuletnie wprowadzenie do zawodu - też
    popełniają błędy.
    Konstruktorzy budowli - studia, praktyka zawodowa, sprawdzanie każdego
    projektu przez innych, symulacje komputerowe - też popełniają błędy.

    Myślisz, że ten kierowca specjalnie wjechał w te kobiety? Jak ruszył, to
    przejście było puste, a chwilę później fragment przejścia, na który one
    weszły, był już dla niego niewidoczny.

    > Kierowca nie ma prawa popełnić błędów. Jeżeli tego nie rozumiesz i nie
    > zmienisz nastawienia to nigdy w życiu nie zdobędziesz prawa jazdy i
    > lepiej zarówno dla Ciebie jak i dla innych, abyś nigdy go nie uzyskał. A
    > jeżeli już nawet jakimś cudem uda Ci się je zdobyć to bardzo szybko je
    > utracisz.

    Trzymając się literalnie Twojej wypowiedzi, to masz rację. Prawo
    zabrania popełniania błędów, czyli kierowcy nie wolno popełnić błędu.
    Jednak żadnym cudownym sposobem nie spowodujemy, że ludzie przestaną
    popełniać błędy.
    Jeśli próbujesz kiedyś prowadzenia samochodu, to zauważysz jak to jest
    wymagające. Trzeba jednocześnie obserwować przestrzeń w każdym kierunku,
    interpretować znaki drogowe i zachowanie innych uczestników ruchu,
    podejmować decyzje w ułamku sekundy. Do tego masz ograniczone pole
    obserwacji (im większy pojazd tym zwykle gorzej) i kluczowa informacja
    może być dla Ciebie po prostu niewidoczna.

    yabba

  • 192. Data: 2019-11-13 17:06:54
    Temat: Re: znów. rowerzysta.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 06:37, Ronol9 pisze:

    > Skręcałem w prawo na parking. Rowerzysta jechał z tyłu po chodniku;
    > wyhamował. W razie stłuczki, ja byłbym winien, chociaż jemu nie wolno
    > jechać po chodniku na tej drodze.

    Raczej nie byłbyś (chyba że trafiłbyś na prostych kulsonów i przyjął
    mandat). Co ciekawe gdybyś wyjeżdzał z parkingu to byś był;)

    --
    Shrek

  • 193. Data: 2019-11-15 08:46:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 17:06:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > Raczej nie byłbyś (chyba że trafiłbyś na prostych kulsonów i przyjął
    > mandat). Co ciekawe gdybyś wyjeżdzał z parkingu to byś był;)

    Chyba, ze jestes sedzia.

    J.

  • 194. Data: 2019-11-15 12:13:54
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-11-2019 o 15:14, Shrek pisze:

    > Ja zakładam takie właśnie. Mam automat, to nawet niezłe, bo jak puścisz
    > hamulec to będzie piskać zanim komuś w d4 wjedziesz;)

    > Nie wiem - logika niektórych jest niezbadana. Ale tak jak napisałem -
    > podejrzewam, że nie da się wtedy jechać na zderzaku innemu tirowi. Nie
    > ogarniesz. Raz muszą innemu na dupie siedzieć, żeby na paliwie
    > oszczędzić, raz muszą wyprzedzać, bo jedzie o 2km/h wolniej...

    Według niektórych opisów hamuje bez potrzeby:

    https://40ton.net/nowa-ciezarowka-z-zaklejonym-przed
    nim-radarem-to-zdjecie-moze-byc-bardzo-wymowne/

    yabba

  • 195. Data: 2019-11-18 10:21:23
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 06-11-2019 o 22:11, 'TomN' pisze:
    > <https://www.tvn24.pl/strzelno-grozne-zdarzenie-na-p
    rzejsciu-dla-pieszych,983452,s.html>

> [...]
    > <https://pl.wikipedia.org/wiki/Lemmings>
    > "Bohaterami gry są zwierzęta które były przez wiele lat posądzane o
    > popełnianie zbiorowych samobójstw w trakcie migracji; komputerowe "lemingi"
    > należy uratować od podobnej zagłady (czyli od np. bezmyślnego wpadnięcia w
    > dziurę lub wodę/kwas czy spadku z dużej wysokości) poprzez przydzielanie im
    > konkretnych funkcji, w efekcie tworząc wolną od niebezpieczeństw drogę do
    > celu."
    >
    > OIDP to niektórych sie poświęcało dla osiągnięcia celu.
    > Czyżby pierwszeństwo po postawieniu stopy na przejściu to jeden z tych

    Film edukacyjny promujący bezpieczeństwo na drogach oparty na współpracy
    WORD Białystok i Norweskiego Związku Kierowców Ciężarówek (NLF).

    https://youtu.be/EHmeEhD-oMA

    yabba

  • 196. Data: 2019-11-18 11:03:03
    Temat: Re: znow lemingi
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Ano powinien. Widocznie kierowca-zombie. U TIRowców to się zdarza
    > przerażająco często - z różnych powodów, m.in. przez często nieludzkie
    > warunki pracy (choć w żaden sposób nie jest to usprawiedliwienie). No i
    > przede wszystkim powinien był zatrzymać się w taki sposób, aby mieć
    > pełną widoczność na pasy.
    >
    > Ciekawe, czy CWEB zadziałałoby w takiej sytuacji...
    > https://www.youtube.com/watch?v=LBT3tB_AQQA

    Ładna animacja, a tak to działa w praktyce w wykonaniu Volvo:
    https://www.youtube.com/watch?v=-Y5qwU0hwB0

    T.

  • 197. Data: 2019-11-18 11:08:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie wiem czy poniżej zareagował CWEB czy kierowca, ale niezależnie od
    > tego system hamowania w TIRach Volvo jest zachwycająco sprawny (pewnie
    > bez ładunku, no i miał pod górkę, ale jednak):
    > https://www.youtube.com/watch?v=P-giC24SxwE
    >
    > Mateusz

    A taki był piękny, Hamerykański... :-)
    Ps. To Volvo, ale nie na europejski rynek. A filmik z Rosji...
    T.