  • 1. Data: 2019-11-05 01:11:30
    Temat: opony caloroczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=VPZN4irK0y4

    taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
    promocje/"prezentacje" opony Multiseason.

    Hm ... co sie stalo ?
    -producenci juz zarobili na zimowych i letnich, czas namowic klienta
    na kolejne opony ?

    -haslo "opony zimowe" juz nie przyciaga klienta, trzeba mu
    "cos lepszego" podsunac ?

    -producenci czuja parcie klientow przeciw tym zmianom opon ?

    J.

  • 2. Data: 2019-11-05 09:23:54
    Temat: Re: opony caloroczne
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-05 o 01:11 +0100, J.F. napisał:
    > taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
    > promocje/"prezentacje" opony Multiseason.
    >
    > Hm ... co sie stalo ?

    1. zimy już nie te, co kiedyś

    2. technologia poszła do przodu i opony wielosezonowe potrafią trzymać
    parametry podobne do "prawdziwych" zimówek (np. Michelin Crossclimate)

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-11-05 10:39:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >trzymać
    >parametry podobne do "prawdziwych" zimówek (np. Michelin

    Hm ... ze 20 ... no moze 30 lat temu nie bylo zimowek.
    Wszyscy jezdzili na "wielosezonowych".
    Nawet w te zimy, co to nie te, co dzisiaj :-)

    Roznie sie na nich jezdzilo, ale jak nie bylo kartek na benzyne, to
    parking w Zielencu byl pelny ...

    J.

  • 4. Data: 2019-11-05 11:24:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-11-05 o 01:11, J.F. pisze:

> [...]
    > "cos lepszego" podsunac ?
    >
    > -producenci czuja parcie klientow przeciw tym zmianom opon ?

    Multiseason trzeba będzie wymieniać 2 razy częściej (np co 2-3 lata, a
    nie 5-6 jak przy dwóch kompletach). Producentowi na jedno wyjdzie, a nie
    będzie musiał utrzymywać dwóch zespołów badawczych (do opon zimowych i
    letnich) ;)

    Jest "moda" (zapotrzebowanie) na opony wielosezonowe, więc producenci to
    wykorzystują.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-11-05 11:28:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na kosztach przekładek (i przechowania) zaoszczędzisz na kolejny komplet.
    Gumiarze będą przeciw ;-)

    -----

  • 6. Data: 2019-11-05 12:59:35
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Na kosztach przekładek (i przechowania) zaoszczędzisz na kolejny komplet.
    > Gumiarze będą przeciw ;-)
    >

    > -----

    i będziesz jeździł na oponach 2 max 3 letnich a nie 4-6 letnich

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 7. Data: 2019-11-05 13:13:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Multiseason trzeba będzie wymieniać 2 razy częściej (np co 2-3 lata,
    >a nie 5-6 jak przy dwóch kompletach). Producentowi na jedno wyjdzie,
    >a nie

    Tak calkiem na jedno nie - caloroczne bedziesz jezdzil do konca,
    sezonowe ... uslyszysz "panie, tego juz sie nie oplaca zakladac".

    >będzie musiał utrzymywać dwóch zespołów badawczych (do opon zimowych
    >i letnich) ;)

    >Jest "moda" (zapotrzebowanie) na opony wielosezonowe, więc producenci
    >to wykorzystują.

    No wlasnie - moda czy zapotrzebowanie ?
    Modę kreują producenci, zapotrzebowanie - klienci :-)

    Faktycznie - po latach posuchy na europejskim rynku coraz wiecej
    producentow robi caloroczne ...

    J.

  • 8. Data: 2019-11-05 17:19:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 1. zimy już nie te, co kiedyś
    >
    > 2. technologia poszła do przodu i opony wielosezonowe potrafią trzymać
    > parametry podobne do "prawdziwych" zimówek (np. Michelin Crossclimate)

    Dla mnie problemem jest, że całoroczne nie trzymają parametrów letnich w
    lato. W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony
    potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-11-05 17:34:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 05.11.2019 o 09:23, Mateusz Viste pisze:

    >Dla mnie problemem jest, że całoroczne nie trzymają parametrów
    >letnich w lato.

    W jakim sensie ?
    Ze ten zakret w Bielsku raz sie przejezdza 140, a innym razem wypada
    przy 120 ?

    > W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony
    > potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).

    A jak ktos za miastem mieszka ?

    J.

  • 10. Data: 2019-11-05 17:42:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2019-11-05 o 17:19, Shrek pisze:
    > Dla mnie problemem jest, że całoroczne nie trzymają parametrów letnich w
    > lato. W zimę to w zasadzie bez znaczenia w mieście (jak dobre opony
    > potrzebujesz żeby stać w korku jak spadnie śnieg;).
    Dlatego ja całe lato przejechałem na zimowych z przodu, całorocznych z
    tyłu. Nigdy nie wiadomo kiedy śnieg człowieka zaskoczy :-> Teraz już
    czas zimówki założyć, bo poprzednie się kończą.
    Maciek