  • 171. Data: 2019-11-12 11:57:39
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-12 o 05:51, Shrek pisze:

    > Przy tych samych hamulcach i takim samym uzyciu pedału tak. Tajemnica
    > polega na tym, że tir i osobówka nie mają takich samych hamulców.
    Ale ja nie napisałem że mają takie same tylko że droga hyamowania się
    zmienia
    w zależności od ładunku i doświadczają tego nie tylko osobówki ale np
    tir-y także
    mimo że są przystosowane do przewożenia ładunków znacznych.

    > Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
    > masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
    Czytanie ze zrozumieniem u ciebie szwankuje.
    Nie porównywałem osobówki do tir-a tylko zachowanie ich z ładunkiem i bez.

    --
    Janusz

  • 172. Data: 2019-11-12 11:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
    > potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu,
    > zawisając na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez
    > kabinę bez zatrzymania i pojechać dalej.

    Panowie, o czym jest ta dyskusja?
    Ja rozumiem ze mozna podejsc do tematu teoretycznie, fizycznie czyli: wez
    jednorodna metalowa kulke etc... ale przeciez w zyciu tak nie jest.
    Roman słusznie zauwazył, ze tir ma ładunek, jeden mozna lepiej
    zabezpieczyc, drugi gorzej. Nie po to dla ciezarówek mamy specjalne
    przepisy ograniczajace ich szybkosc etc zeby z drugiej strony wymagac od
    nich hamowania niczym sportowe auto...
    Trzeba miec troche wyobraźni i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 173. Data: 2019-11-12 12:01:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-12 o 08:53, WS pisze:

> [...]
    wzorki pasuja (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
    pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
    A rzeczywistość te wzorki ma to w dupie, właśnie o tym piszę.
    Wcale nie zatrzyma się na tym samym dystansie.

    > W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
    ladunku...
    Tir to był przykład pojazdu specjalnie dostosowanego do obciążeń i tutaj
    tak samo
    się dzieje, droga hamowania istotnie się różni dla obciążonego i dla nie.

    --
    Janusz

  • 174. Data: 2019-11-12 14:13:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 12, 2019 at 12:01:35 PM UTC+1, Janusz wrote:

> [...]
    > tak samo
    > się dzieje, droga hamowania istotnie się różni dla obciążonego i dla nie.

    swiadczy to tylko o tym, ze maja badziewne hamulce, nie wykorzystuja na maksa
    fizycznych mozliwosci...
    mozliwosci sa (a zarazem znaczne roznice w drodze hamowania ciezarowek) pierwszy z
    brzegu link: https://www.antyradio.pl/Adrenalina/Duperele/Droga-h
    amowania-ciezarowek-z-roznym-obciazeniem-13227

  • 175. Data: 2019-11-12 17:57:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 08:53, WS pisze:

    > Co do tego ma konstrukcja hamulcow?

    To że ograniczeniem nie jest generalnie "moc" hamulców, a przyczepność -
    a w tej drugiej ciężar się skraca. A więc z punktu widzenia fizyki masa
    nie jest ograniczeniam. Oczywiście możesz udowadniać, że vbrejkami od
    górala błażeja ciężej zatrzymać tira niż sam rower błażeja, ale to po
    prostu zle dobrane narzędzia. Równie dobrze mógłbyś twierdzić, że
    srubokręt płaski jest lepszy od krzyżowaego i wynika to z fizyki, bo
    płaskim od biedy wkręcisz wkręt krzyżowy a na odwrót nie.

> [...]
    np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co pozwala zatrzymac sie na takim samym

    No właśnie o tym piszę - fizyka mówi, że masa się skraca jeśli masz
    tylko wystarczająco sprawne hamulce.

> [...]
    wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
    > W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu

    No ale na oko nie ma bata - jak gdzieś nie będzie dociskać, to gdzie
    indziej będzie bardziej - w idealnie sferycznym tirze i tak wyjdzie na
    jedno;)

    --
    Shrek

  • 176. Data: 2019-11-12 18:55:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jako że dyskusja słabnie to z podobnego cyklu:
    > https://youtu.be/4_iD-Tyy5EU?t=1028

    No tu widać, że łeb wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

    --
    Shrek

  • 177. Data: 2019-11-12 18:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > na maksa fizycznych mozliwosci... mozliwosci sa (a zarazem znaczne
    > roznice w drodze hamowania ciezarowek) pierwszy z brzegu link:

    Z ciekawosci - z jakiego powodu chcesz zmuszac ciezarówki do hamowania z
    maksymalna siłą? Rozumiesz, ze w ich przypadku to jest ostatecznosc?
    W przeciwienstwie do osobówki gdzie w najgorszym razie dostaniesz w łeb
    zle zabezpieczona teczką, oni wioza towar o wadze kilkudziesieciu ton i
    czesto znacznej wartości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 178. Data: 2019-11-12 19:17:14
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > No tu widać, że łeb

    Tak się brzydko o pedalarzu wyraża obrońca wszelakich niechronionych
    uczestników ruchu?

    > wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

    Troll zawsze się spodziewa jadącego pod prąd, chodnikiem, bez pomyślenie o
    skutkach swego zachowania... A nawet jeśli się raz uda, to tysiąc razy się
    nie uda, i dlatego troll, IMHO jest odpowiedzialny mentalnie za niejedną
    śmierć!

    --
    'Tom N'

  • 179. Data: 2019-11-12 19:25:28
    Temat: Re: znow. WCHODZĄCY.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.11.2019 22:50, Shrek wrote:
    > No dobra - a ty skąd wiesz, że on nie ma racji, skoro nie jesteś
    > zawodowym kierowcą? ;)

    Najwyraźniej z tego samego powodu, z którego on uważa że ją ma ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 180. Data: 2019-11-12 19:28:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.11.2019 10:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Złe porównanie. Lekarz widzi pacjenta przez 10 minut wizyty. Świadomy
    > pacjent jest w stanie lepiej ocenić skuteczność leczenia niż lekarz -
    > lepiej zna własny organizm i obserwuje go ciągle.

    To dlaczego ludzie chodzą ze swoimi zwierzętami do weterynarza skoro
    przebywają z nimi cały dzień, a weterynarz obejrzy i osłucha w 10 min?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz