eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaznowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla › Re: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: znowu pompa ciepla a... gazowa pompa ciepla
    Date: Thu, 11 Mar 2010 19:20:38 +0100
    Organization: -
    Lines: 55
    Message-ID: <e...@4...com>
    References: <hnb4ov$dga$1@news.onet.pl> <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268331634 9658 82.143.187.50 (11 Mar 2010 18:20:34 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 18:20:34 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26213
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 11 Mar 2010 18:41:22 +0100, kogutek wrote:
    >> http://www.gaspol.pl/pl/tylkounas.php?pid=409

    >sprawność silnika spalinowego niskoprężnego jakieś 20%.

    W dobrych warunkach pracy ze 30%, a jak zasilany gazem to moze byc
    srednioprezny.

    >Elektrycznego czasami ponad 90%.

    Ale elektrowni .. 20% tak naprawde ?

    >Żywotność silnika spalinowego kilkanaście tysięcy roboczogodzin, góra
    >trzy lata ciągłej pracy.

    Jak to ma pracowac przez 4 miesiace rocznie, to juz 10 lat ..

    >Żywotność silnika elektrycznego z dziesięć razy
    >większa. Koszt remontu w silniku spalinowym to z 60% wartości silnika. Koszt
    >remontu w silniku elektrycznym to koszt dwóch łożysk kulkowych.

    Ale do tego i tak dochodzi cala reszta, wiec sie wymieni wiecej.
    A zwykla lodowka .. znam taka co juz ze 40 lat chodzi.

    Zas ten "silnik spalinowy" moze byc turbinowy ..

    >W silniku spalinowym trzeba wymieniać filtry i olej.

    Olej moze byc faktycznie upierdliwy :-)

    >Silnik elektryczny będzie z 10 razy tańszy w eksploatacji.

    No coz, jesli Sanyo to robi, to musi sie klientom oplacac.

    Teraz tylko pytanie:
    a) oplaca sie w Japonii, bo prad tam drogi,
    b) to w ogole nie tak dziala jak nam sie wydaje.

    http://uk.sanyo.com/aircon/products/gas-driven-vrf/G
    HP---Introduction/

    b) dziala tak jak sie nam wydaje
    bb) sugeruja tez do chlodzenia,
    a) oplaca sie tez w UK - a tam gaz drogi,
    aa) podkreslaja ten brak pradu, ale sie nie upieraja,
    c) co 10k h przewiduja "engine service", czyli co 3 lata
    12h/5dni/tydzien

    d) skad to cieplo do dalszego ogrzewania ? czerpanie "z powietrza"
    to chyba proszenie sie o klopoty w naszym klimacie - niska
    temperatura, oblodzenie .. moze w UK sie da ?

    Tak czy inaczej - widac ze palenie w piecu to czyste marnotrawstwo :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: