  • 91. Data: 2013-07-16 21:34:32
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-16 17:04, Cavallino pisze:

    > Nie kosztują, to cena raczej za suva z podobnym silnikiem.

    według konfiguratora na stronie skody najtańsza Octavia kombi z
    silnikiem 2.0 kosztuje 92000zł, u kija/hultaja nie widzę silników diesla
    mocniejszych niż 128KM, polecane przez ciebie Megane najmocniejszego
    diesla ma 130KM i kosztuje 87000zł.
    Powyższe 130-konne silniki z przyspieszeniem 0-100km/h w okolicach 10
    sekund, to ja już wolę mojego starego złoma, bo jedzie lepiej (lepsze
    przyspieszenie=większy komfort podróży i mniejsze zmęczenie)

    > to wolałbym (mając tyle pieniędzy) kupić za 40-50.000zł BMW
    >
    > A ja nie, nawet jakby to BMW było roczne czy dwuletnie.
    > No chyba że od dealera.

    od dilera to ja tylko trawę (diler Husqvarny) ;)

    Lukasz

  • 92. Data: 2013-07-16 23:08:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > I tu dochodzimy do sedna, po jaki chuj, komuś, kto robi 15000 rocznie
    > nowe auto z silnikiem diesla (do którego 10000 musi dopłacić na
    > starcie).

    Źle liczysz.
    Żeby benzyniak był odpowiednikiem diesla, musiałby być od niego mocniejszy o
    20%, względnie również posiadać turbinę.
    Moc przy 6500 obr/min nie jest żadnym wyznacznikiem.
    I już z 10 000 robi się coś blisko zera.
    A diesla sprzedasz trochę drożej, więc nie tylko nie tracisz w stosunku do
    benzyniaka, ale nawet możesz zyskać.

  • 93. Data: 2013-07-16 23:10:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:qf4bu81jd0jd128gk1rv7s3231kpt3qcfr@4ax.
    com...

    > Ale na Picanto narzekałeś :)

    Właśnie o tym przypadku mówię.
    Jak żona wsiadła z powrotem do Ceeda, to chciała go reklamować że zepsuty.
    Sprzęgło ciężko chodziło, hamulce zgrzytały (od stania w serwisie)......
    BTW: Sprzęgło faktycznie się kończyło, nie minęły 2 tygodnie i trzeba było
    je wymienić.

  • 94. Data: 2013-07-16 23:12:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:ks46sv$rfj$...@d...me...

    > według konfiguratora na stronie skody najtańsza Octavia kombi z silnikiem
    > 2.0 kosztuje 92000zł, u kija/hultaja nie widzę silników diesla
    > mocniejszych niż 128KM,

    Jest 2.0 crdi 150 konny.
    Sportage z tym silnikiem i napędem 4x4 kosztuje bodajże 93 000.

  • 95. Data: 2013-07-16 23:34:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.07.2013 23:08, Cavallino pisze:
    > Źle liczysz.
    > Żeby benzyniak był odpowiednikiem diesla, musiałby być od niego
    > mocniejszy o 20%, względnie również posiadać turbinę.

    LOL. To dlaczego wolnossące 1,4 CVVT (wersja z 2008 109KM), ma lepsze
    przyspieszenie od 1,6 CRDI w KIA (które znasz)?

    > I już z 10 000 robi się coś blisko zera.

    Jak się robi, jakiś upust? :D

    > A diesla sprzedasz trochę drożej, więc nie tylko nie tracisz w stosunku
    > do benzyniaka, ale nawet możesz zyskać.

    ROTFL, procentowo tracą tyle samo, kwotowo diesel więcej, choc
    faktycznie porównując cenę benzynowego do diesla to ten nawet używany
    droższy.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 96. Data: 2013-07-16 23:41:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.07.2013 11:09, ddddddd pisze:
    > możliwe że nie ma związku, ale kompakty grupy VAG i wymienione przez
    > ciebie Kije/hultaje miękkiego zawieszenia nie mają.

    To chyba nie jeździłeś nowymi. Nowy i30 ma aż za miękkie. Co uważam za
    jego wadę.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 97. Data: 2013-07-16 23:44:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.07.2013 10:13, ddddddd pisze:
    > to chyba tylko za pierwszym razem - bo nie spodziewają się ile auto może
    > pochłonąć pieniędzy.
    > Ja z pełną świadomością kupiłem auto za 10.000zł w które wiedziałem że
    > na start włożę kilka tysięcy (włożyłem 5 albo 6.000), a przygotowany
    > byłem włożyć w nie drugie 10.000zł w pierwszy rok - mimo że to stary
    > trup i wielu nie opłacałoby się go remontować, dla mnie takie auto - za
    > łącznie 20.000zł jest warte więcej niż 4x nowszy kompakt za 30.000zł

    To jest rozwiązanie. Jednak większość nie zrobi nic do póki coś nie
    odpadnie. Efekt taki, że chyba niecałe 80% aut 10-cio letnich i
    starszych nie przeszłoby badania technicznego w Niemczech, a w Polsce
    przechodzą :P

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 98. Data: 2013-07-17 19:28:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > LOL. To dlaczego wolnossące 1,4 CVVT (wersja z 2008 109KM), ma lepsze
    > przyspieszenie od 1,6 CRDI w KIA (które znasz)?

    Przyspieszenie do setki to najmniej istotny parametr, a prawdziwe różnice
    między crdi a benzyniakiem (elastyczności) już kiedyś porównywaliśmy, były
    kosmiczne.

    > Jak się robi,

    Normalnie, dwulitrowy benzyniak jest dużo droższy niż najtańsze wersje.

    > ROTFL, procentowo tracą tyle samo, kwotowo diesel więcej

    Jeśli wychodzimy od tych samych kwot to nie więcej.
    I nie ma bata, równorocznego benzyniaka nie sprzedasz w tej samej cenie co
    diesla.

  • 99. Data: 2013-07-18 14:09:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.07.2013 o 19:27 anacron <a...@a...pl> pisze:

    > wiesz, że są te koszty, ale próbujesz je odczepić od
    > całości. Nie wiem tylko dlaczego...

    Żeby wiedzieć ile mnie kosztuje posiadanie samochodu a ile przejechanie
    nim określonego odcinka.
    To są zupełnie różne rzeczy i nic sensownego nie wynika z ich połączenia.
    Ktoś tu już wyliczył koszt kilometra w samochodzie, którym przejechał 2km
    w ciągu roku.

    --
    SW3
    ----

  • 100. Data: 2013-07-18 14:56:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.07.2013 14:09, SW3 pisze:
    > Żeby wiedzieć ile mnie kosztuje posiadanie samochodu a ile przejechanie
    > nim określonego odcinka.

    Jedno wiąże się z drugim.

    > To są zupełnie różne rzeczy i nic sensownego nie wynika z ich
    > połączenia. Ktoś tu już wyliczył koszt kilometra w samochodzie, którym
    > przejechał 2km w ciągu roku.

    Idąc twoim tokiem rozumowania, kupię sobie camping, powiedzmy za 100 000
    PLN. Pojadę nim raz w roku w góry i wrócę. W międzyczasie zapłaciłem OC
    i AC. Ile kosztował wyjazd w góry? Koszt paliwa, czy jednak koszt
    paliwa, ubezpieczenia i koszt zakupu? Niestety przy sumowaniu wszystkich
    kosztów w większości przypadków okazałoby się, że taniej byłoby
    korzystać, z komunikacji miejskiej, taksówek i w razie potrzeb
    wypożyczalni aut. Tylko wtedy ta większość musiałaby zrozumieć, że przez
    lata byli głupcami i ponosili koszty zupełnie niepotrzebne.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza