  • 51. Data: 2014-12-16 18:48:54
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Tuesday, December 16, 2014, 6:36:38 PM, you wrote:

    > Proszę: "może setki mikrosekund".

    Spójrz niżej.

    > Tu zgoda.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Zrobione :-)

    A teraz przeproś grzecznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2014-12-16 18:53:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Spójrz niżej.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A teraz przeproś grzecznie.

    OK, rzeczywiście.

    P.P.

  • 53. Data: 2014-12-16 21:52:35
    Od: "Zbino" <z...@p...abcdpocztaonet.pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Taka mała wypalarka siatkówki oka. Niby ustawimy sobie małą jasność, a tak
    > naprawdę oczy
    > dostają pełną moc światła LED-ów. Na pewno będę unikał zakupu telefonu z
    > takim wynalazkiem.
    > Co ciekawe, w Galaxy S3 nie zastosowali tego "patentu".
    > Ten sposób sterowania jest też stosowany w laptopach, TV, a teraz
    > przeszło na komórki.
    > I jeszcze producent się chwali, jaki to ma zaj...ty obraz w swoim
    > telefonie/lapku/TV. Ale co go to
    > obchodzi, że użytkownika będa bolaly oczy po dłuższym korzystaniu z

    Bzdury. Lampy jażenówki też migają 100 razy na sekundę. Stare TV też miały
    jasną plamkę biegającą 50 x na sek po ekranie. Liczy się średnia jasność, bo
    oko jest powolne. Siatkówka zbiera średnią ilość fotonów na każde ok 20ms i
    w zależności od tego ile ich trafiło taką daje ci w głowie jasność. Żeby
    uszjkodzić siatkówke to muszą być moce światła zdecydowanie wieksze niż z
    wyświetlacza ekranowego.
    Zbych

  • 54. Data: 2014-12-16 22:43:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2014 12:29:56 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Ciekawe, że kryształ widział błysk.

    A ten krysztal to jakis skalibrowany i potwierdzal ten 1J ?

    J.

  • 55. Data: 2014-12-16 22:47:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2014 08:11:18 +0100, Grzegorz Kurczyk napisał(a):
    > Mnie od pewnego czasu drażnią tylne światła LED niektórych nowych
    > samochodów. PWM ma na tyle małą częstotliwość, że przy ruchach głową lub
    > oczami pojawia się efekt stroboskopowy i widzę kilka obrazów.

    A owszem, ale ... jak efektu stroboskopowego nie ma, to nie draznia.

    > Dodatkowo
    > w nocy takie pojedyncze LEDy dają nieźle po oczach bo ich światło nie
    > jest rozproszone na jakiejś matówce.

    A to akurat roznie bywa.

    > To tak jak niektóre "żarówki" LED
    > bez matówki, których łączna moc jest na tyle małą, że w pomieszczeniu
    > jest niezbyt jasno, ale na pojedynczą diodę nie idzie patrzeć. Stanowią
    > dużą ilość silnych źródeł światła o bardzo małym kącie.

    Z tym ze zarowek tez to dotyczy.

    J.

  • 56. Data: 2014-12-16 22:56:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-12-16 o 22:43, J.F. pisze:

    > A ten krysztal to jakis skalibrowany i potwierdzal ten 1J ?
    >

    > J.

    Nie. 1J z pojemności i napięcia.

    P.P.

  • 57. Data: 2014-12-16 23:59:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2014 22:56:31 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Nie. 1J z pojemności i napięcia.

    Ale krysztal potwierdzal, ze tego swiatla bylo ok 0.1J ?

    Czy to wszystko bylo tak szybko, ze gdzies ten 1J sie rozpraszal
    zamiast blyskac ?

    J.

  • 58. Data: 2014-12-17 00:54:38
    Temat: Re: Regulacja jasno?ci pod?wietlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.12.2014 23:59, J.F. wrote:

    > Czy to wszystko bylo tak szybko, ze gdzies ten 1J sie rozpraszal
    > zamiast blyskac ?

    A nie jest tak, że widać nawet błyski lasera nanosekundowego?
    (oczywiście odpowiednia moc i światło widzialne).
    Z trzeciej strony gdzieś słyszałem, że oko w odpowiednich warunkach w
    zasadzie rejestruje już pojedyncze fotony (tylko muszą w odpowiednie
    miejsce trafić) więc... w tą ciemność też nie wierzę.

    --
    Mirek.

  • 59. Data: 2014-12-17 01:10:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Wednesday, December 17, 2014, 12:54:38 AM, you wrote:

> [...]
    > zasadzie rejestruje już pojedyncze fotony (tylko muszą w odpowiednie
    > miejsce trafić) więc... w tą ciemność też nie wierzę.

    I masz 100% racji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2014-12-17 08:37:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Dec 2014 00:54:38 +0100, Mirek <i...@z...adres>
    wrote:
> [...]
    odpowiednie
    > miejsce trafić) więc... w tą ciemność też nie wierzę.

    To dlaczego nie widać nanosekundowych błysków mocnych led? Była chyba
    dyskusja kilka mies. temu na ten temat, że ledy dość szybkie są
    jeśli chodzi o start emisji.

    --
    Marek