  • 11. Data: 2010-04-30 10:36:09
    Temat: Re: Reklama Michelin - ile paliwa da sie oszczedzic na oponach?
    Od: marjan <k...@g...com>

    WS pisze:
> [...]

    Od stylu jazdy dużo więcej.

    > mozesz wierzyc lub nie ;)
    > astre mam od nowosci '97 , ponad 200kkm, przynajmniej raz w tygodniu
    > stala trasa jade Krakow-Zywiec, wiec wiem ile tankuje (90% na tych
    > samych 2 stacjach) ...
    > na tych Dunlopach NIGDY nie udalo mi sie 3 przejazdow zrobic na pelnym
    > baku ( ~600km), za Mich. i zimowkach tak...

    A nie myślałeś, że skoro miałeś gorsze trzymanie na mokrym to po prostu
    wolniej/spokojniej jechałeś?

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 12. Data: 2010-04-30 10:53:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Kwi, 10:36, marjan <k...@g...com> wrote:
    > WS pisze:

    > A nie myślałeś, że skoro miałeś gorsze trzymanie na mokrym to po prostu
    > wolniej/spokojniej jechałeś?

    Chyba wszystko bralem pod uwage ;) od podejrzen o inny styl jazdy po
    inny (faktyczny, bo podpisane tak samo) rozmiar opon... nie bylo sily
    - inaczej nie wychodzilo... w trakcie kilkust przejazdow zdarzalo sie
    jezdzic po suchym ;)

    WS

  • 13. Data: 2010-04-30 11:11:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-04-30 03:45, JanKo wrote:

    > Bardziej od koloru lakieru. Ciemne samochody nagrzewaja sie bardziej a
    > gorace powietrze, unoszac sie, stawia mniejszy opór... Najbardziej
    > samochody nagrzewaja sie stojac na parkingach i faktycznie, wtedy
    > spalanie jest zauwazalnie mniejsze.

    Np. czerwony samochod jezdzi szybciej i z wiekszym sprintem spod
    swiatel ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2010-05-01 12:29:37
    Temat: Re: Reklama Michelin - ile paliwa da się oszczędzić na oponach?
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Od rodzaju gumy dosc duzo zalezy... ja mialem oryginalnie w astrze
    > micheliny MXT (czy cos takiego - jesli ktos potrzebuje dokladnie to
    > mam je jeszcze na wsi w piwnicy, moge sprawdzic) - na nich zuzycie

    może jakbys jezdził na samych felgach to by był litr różnicy a nie na
    rodzaju gumy w oponach :)
    Ach te reklamy....
    Ale są też ludzie ktorzy twierdzą że auto im pali 20% wiecej na
    letnich oponach bo mają centymetr szerse :)

  • 15. Data: 2010-05-03 20:31:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Maj, 12:29, BearBag <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > Ach te reklamy....
    > Ale są też ludzie ktorzy twierdzą że auto im pali 20% wiecej na
    > letnich oponach bo mają centymetr szerse :)

    ktos podawal wyniki testu ... ~0.3l mniej od standardowych...,
    porownania z "usportowionymi" nie ma ale jesli bedzie kolejne 0.3 to
    juz 10% daje ;)

    ja tez twierdzilem, ze na szerszych letnich pali mi wiecej... i tak
    bylo... az kupilem inna opone (tez szersza - taki sam rozmiar jak
    letnia) i pali znow mniej ;) dlatego zmienilem moja teorie z rozmiaru
    (szerokosci) na rodzaj gumy...

    Fakty sa takie: mialem te energooszczedne micheliny i zimowki -
    robilem czasem ~600km na baku -po mojej stalej trasie... po zmianie na
    D.9000 oczywiscie jezdzilem troche szybciej ;) olewajac wieksze
    zuzycie (tlumaczylem to stylem jazdy), az w koncu zdziwiony ZBYT duzum
    zuzyciem uparlem sie przejechac delikatnie te 600km - nie udalo sie
    nigdy pomimu kilku prob naprawde delikatnej jazdy (tzn. nawet wolniej/
    plynniej niz zwykle)! Po prostu na tych oponach bylo to niewykonalne -
    kilka tat pozniej na Yokoh. w tym samym rozmiarze znow sie dalo...
    Jakies inne uzasadnienie?

    WS

  • 16. Data: 2010-05-04 22:34:23
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ale są też ludzie ktorzy twierdzą że auto im pali 20% wiecej na
    > letnich oponach bo mają centymetr szerse :)

    u mnie zmiana z zimowek 195 na letnie micheliny 225 powoduje ze samochod
    pali ok 2l LPG wiecej.
    to juz 3 rok tych opon i 6 razy zaobserwowane to zjawisko.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 17. Data: 2010-05-05 02:36:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2010 22:34:23 +0200, Piotrek wrote:
    >u mnie zmiana z zimowek 195 na letnie micheliny 225 powoduje ze samochod
    >pali ok 2l LPG wiecej.
    >to juz 3 rok tych opon i 6 razy zaobserwowane to zjawisko.

    Nie maja one przy okazji sporo wiekszej srednicy ?
    Bo to by wszystko tlumaczylo

    J.