  • 11. Data: 2020-03-17 22:47:48
    Temat: Re: Rekwiruja auta
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-17 19:22, rAzor wrote:
> [...]
    oboty-pa%c5%84stwo-mo%c5%bce-przej%c4%85%c4%87-tw%c3
    %b3j-samoch%c3%b3d/ar-BB11goYs?ocid=ientp

    > Nie pękaj, po twoje Daewoo Tico nie przyjdą.
    > Żadna to nowość - taki zapis ustawowy funkcjonuje od dawna i w każdym
    > kraju.

    Nie bardzo, takie przepisy są co najwyżej na okoliczność wojny.

  • 12. Data: 2020-03-17 23:13:15
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-17 o 21:16, nadir pisze:

> [...]
    > zrezygnują z Ciebie jako kierowcy tegoż samochodu.

    > Nie chodzi o jakieś BMW czy Panamery wzięte w leasing, ale o pojazdy,
    > które mogą być potrzebne akurat w danej chwili.
    > Głownie dotyczy to firm, które muszą przekazać sprzęt budowlany,
    > ciężarówki, autobusy, nawet w pełni zatankowane. Dopiero w dalszej
    > kolejności brane są pod uwagę pojazdy "podręczne" szarych obywateli.
    > Przecież, jak się okaże, że trzeba ewakuować mieszkańców takiego Radomia
    > czy Białegostoku, to nikt nie będzie rozpisywał przetargu na
    > wypożyczenie autobusów, tylko biorą co popadnie z okolicy.

    Z dziesięć lat temu motocykliści nakręcili z pomocą dziennikarzy
    aferę o motocyklach wstawionych na listy mobilizacyjne.
    Pisali jak leci, szlifierki i chopery a nie tylko "terenówki"
    jak liczyli naiwni.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2020-03-18 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > W czasach wojny, nagrodą za oddanie samochodu może sam fakt, że
    > zrezygnują z Ciebie jako kierowcy tegoż samochodu.

    Czyli biorą bezpłatnie, jezdzi byle kto i potem oddaja wymeczony złom?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 14. Data: 2020-03-18 09:33:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-03-17 19:54, Myjk wrote:
    > Tue, 17 Mar 2020 19:13:04 +0100, P_P

    > Mogę oddać im moją Mazdę, bo nawet za pół darmo jej nikt nie chce. :P Stoi
    > aż jej pasy zapleśniały. :P I niech mi ktoś powie że zła prasa nie robi
    > roboty.
    A po ch.. stoi? Przecież na złomie ze 400 czy nawet 500 zł chyba można
    za nią dostać.

  • 15. Data: 2020-03-18 10:16:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 18 Mar 2020 09:33:48 +0100, JDX

    > A po ch.. stoi? Przecież na złomie ze 400 czy nawet 500 zł chyba można
    > za nią dostać.

    U handlarza jest warta 8 (oni wnioskują po markecie na otomoto, na
    podstawie trupów z 2x przekręconym licznikiem, po 5-tym właścicielu), wg
    eurotaxu jest warta 12. :P Ja mam to auto od 12 lat, tj. od wyjazdu z
    salonu. Także do złomu to mu jeszcze bardzo daleko.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2020-03-18 12:53:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 19:13, P_P pisze:
    > Od soboty państwo może przejąć twój samochód

    Przeczytałeś to ze zrozumieniem? Zwłaszcza ten fragment o "planach"? Jak
    Twój samochód jest przewidziany w planie, to o tym wiesz. Chodzi
    przykładowo o karetki prywatnych firm. Prywatna firma (bo takie mamy
    ratownictwo w Polsce) mogłaby powiedzieć, ze nie wyśle karetek - to
    państwo je przejmie. W planach są autobusy niektórych przewoźników
    (najczęściej MPK) do grupowych przewozów lżej chorych. Wojsko miało
    dawniej w planach wszystkie samochody terenowe i ciężarowe - na
    podstawie CEPiK zaplanowane. Na ciul komuś prywatny samochód Kowalskiego?

    Oczywiście - w szczególnym wypadku - Policja, Wojsko może zarekwirować
    pojazd. To akurat jest w innej ustawie, ale jest. Ale to zawsze może i
    żadne zagrożenie epidemią nie jest potrzebne. No i "od soboty", to już
    ktoś naprawdę mądry wymyślił. Ustawa o Policji przewiduje to od 1990
    roku, a wcześniej ta o Milicji chyba też to miała. Na pewno od lat
    80-tych wojsko mogło, bo to pamiętam.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-03-18 12:55:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest wojna to biorą bez opcji oddania. Wszystko co idzie, leci, jedzie na wojnę
    uważane jest jako jednorazowe.

  • 18. Data: 2020-03-18 18:24:56
    Od: szod <b...@a...pl>

    > Jak jest wojna to biorą bez opcji oddania. Wszystko co idzie, leci, jedzie na wojnę
    uważane jest jako jednorazowe.

    To nie tak działa. Naoglądałeś się filmów. Spisywany jest protokół
    przyjęcia. Przy przyjmowaniu właściciel podaje do dokumentów swoją
    wartość pojazdu, a oni wpisują swoją z cenników. Po co tak, nie wiem.
    Tam gdzie zaczyna się wojsko kończy się logika.

  • 19. Data: 2020-03-18 18:33:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-18 o 18:24, szod pisze:

> [...]
    > wartość pojazdu, a oni wpisują swoją z cenników. Po co tak, nie wiem.
    > Tam gdzie zaczyna się wojsko kończy się logika.

    Po wojnie handlarz będzie skupował takie protokoły (roszczenia) i
    odzyska od państwa kwotę z odsetkami. Kwotę oczywiście wpisana przez
    właściciela auta. :-)

    Robert

  • 20. Data: 2020-03-18 18:34:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Po wojnie handlarz będzie skupował takie protokoły (roszczenia) i
    > odzyska od państwa kwotę z odsetkami. Kwotę oczywiście wpisana przez
    > właściciela auta. :-)

    Chyba że będzie to wojna przegrana i wyjdzie jak z końmi
    w 1939.