  • 1. Data: 2020-03-17 09:28:41
    Temat: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Być może że będę musiał pojechać po żonę do Berlina. Ktoś podpowie, jak
    to zorganizować, żeby się udało?
    Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę. Czy w takim razie można
    auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina
    a potem odwrotnie?
    T.

  • 2. Data: 2020-03-17 09:52:48
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Być może że będę musiał pojechać po żonę do Berlina. Ktoś podpowie, jak
    to zorganizować, żeby się udało?

    Niemcy zamknely granice z 5-cioma panstwami ale nie z Polska, teoretycznie bez
    problemu wjedziesz autem ale lepiej przedzwonic do SG np Kolbaskowo

    --Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę. Czy w takim razie można
    auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina
    a potem odwrotnie?

    blokuja nasi i tylko mniejsze przejscia, korek moze byc no i kwarantanna raczej
    gwarantowana

  • 3. Data: 2020-03-17 10:08:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-03-2020 o 09:28, T. pisze:
    > Być może że będę musiał pojechać po żonę do Berlina.

    Spóźniłeś się o 4 dni.

    > Ktoś podpowie, jak
    > to zorganizować, żeby się udało?

    Każ jej przyjechać na granicę.

    > Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę.

    Nie można.

    > Czy w takim razie można
    > auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina
    > a potem odwrotnie?

    Nie.
    Z kraju bez potrzeby nie wyjedziesz.

  • 4. Data: 2020-03-17 11:01:07
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,257937
    41,koronawirus-jak-z-blokada-granic-radza-sobie-pola
    cy-mieszkajacy.html

    Do Niemiec wjadą bez problemu, ale jeżeli wyjadą - to muszą się liczyć z
    dwutygodniową kwarantanną.

    artykul z wczoraj a sytuacja zmienia sie dynamicznie

  • 5. Data: 2020-03-17 11:29:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 11:01, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    cy-mieszkajacy.html

    > Do Niemiec wjadą bez problemu, ale jeżeli wyjadą - to muszą się liczyć z

    Zdaję sobie sprawę. Już jej szykuję komórkę do spania...
    T.

  • 6. Data: 2020-03-17 11:43:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-03-2020 o 09:28, T. pisze:

    > Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę.

    >Nie można.

    Korekta - wyjechać wyjedziesz, ale tylko na niektórych przejściach,
    które pozostały otwarte.

  • 7. Data: 2020-03-17 13:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Spóźniłeś się o 4 dni.

    >Każ jej przyjechać na granicę.

    >Nie można.

    To co dalej? Ma Odre przeplynac, czy pociagiem ?

    >Nie.
    >Z kraju bez potrzeby nie wyjedziesz.

    Wyjazd po chora zone brzmi jak uzasadniona potrzeba :-)
    Ale moze zle sie skonczyc ... choc akurat 2 tyg kwarantanna dla obojga
    brzmi rozsadnie :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-03-17 13:42:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-03-2020 o 13:38, J.F. pisze:

    > To co dalej? Ma Odre przeplynac, czy pociagiem ?

    > Wyjazd po chora zone brzmi jak uzasadniona potrzeba :-)

    Tak, już to skorygowałem.
    Zakaz dotyczy tylko niektórych przejść, akurat czytałem artykuł o
    przejściu w Lubieszynie, na którym nie można było wyjechać.

    Poza tym - albo nie doczytałem, albo nie było wzmianki o chorobie żony,
    sam sobie to dopowiedziałeś?

  • 9. Data: 2020-03-17 15:39:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę. Czy w takim razie można
    > auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina

    Żona pociągiem z Berlina do Frankfurtu, a potem piechotą do Słubic, a Ty
    czekasz na nią w Słubicach. Pół świata tak teraz wraca.
    Jak wyjedziesz samochodem z Polski, bo zakazu nie ma, to powrót czeka
    Cię w kolejce do granicy od strony Niemiec.
    Ewentualnie jak nie pasują Ci Słubice, to inne przejście graniczne, ale
    na tych samych zasadach. Samochód po naszej stronie i granice
    przekraczasz pieszo.

  • 10. Data: 2020-03-17 15:44:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    No i spiesz się chłopie, bo od jutra Niemcy zamykają, nie wiem czy
    wszystkie i w całej Brandengurgi, ale przedszkola i szkoły. Po cichu się
    mówi, że zamkną też granicę z Polską, może nie jutro, ale za dzień, dwa,
    kto wie?