eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Renault Scenic II 1.6] Kłopoty z silnikiem › [Renault Scenic II 1.6] Kłopoty z silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsb.icpnet.pl!
    not-for-mail
    From: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [Renault Scenic II 1.6] Kłopoty z silnikiem
    Date: Thu, 15 Jul 2010 14:50:20 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 41
    Message-ID: <i1n06f$bap$1@opal.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: c46-243.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.icpnet.pl 1279198223 11609 62.21.46.243 (15 Jul 2010 12:50:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 12:50:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
    Thunderbird/3.0.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297382
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,

    Od jakiegoś czasu mój Scenic II 1.6 benzyna (początek VIN VF1JM1R0)
    zaczął mieć kłopoty z mocą, czasami zamula sie na maksa, ale generalnie
    cały czas na wysokich obrotach (>3500 RPM) to jakaś masakra w stosunku
    do tego co było kiedyś. Autko mam od nowości od maja 2007 wiec wiem co
    mowie. Dodatkowo też zaobserwowałem wzrost spalania w stosunku do
    podobnych okresów z lat ubiegłych.

    Zimą w aucie coś zaczęło pukać przy odpalaniu, ale zdaniem serwisu mogło
    poczekać na przegląd, który był w maju (podejrzewano koło zmiennych faz
    rozrządu, które niby jest wadą tych silników 1.6).
    Niestety po zmianie oleju na przeglądzie problem hałasów przy odpalaniu
    zniknął a i pomiary w ASO niby mówią, że jest OK.

    Dziś byłem 3 raz w ASO w związku z brakiem mocy i spalaniem (przebieg 41
    751 km). Krótkie pomiary na clipie, jazda testowa (mechanik źle zamknął
    maskę, która otworzyła się w trakcie jazdy - maska do wymiany, szczęście
    w nieszczęściu szyba wyszła z tego bez draśnięcia) diagnoza pada na coś
    z wydechem, może katalizator. Dokonano pomiaru ciśnienia sprężania na
    ciepłym silniku, który wynosiło w okolicach 9 (co wydaje mi się dość
    niskie i słyszałem jak inni mówili, że powinno być wyższe), na
    pocieszenie było w miarę równe na każdym cylindrze.
    Jak usłyszałem walnięty katalizator może mieć taki wpływ na pomiar.

    Teraz pytanka:
    1. Na ile uszkodzony (czyt. zapchany) katalizator może wpływać na
    zamulenie się samochodu?

    2. Jaki jest prawidłowy zakres ciśnienia sprężania dla tego silnika?

    3. Czy problemy z wydechem mogą mieć wpływ na pomiar ciśnienia sprężania?

    4. Czy pomiarów ciśnienia sprężania nie powinno się dokonywać na zimnym
    silniku?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania oraz wszelkie sugestie, co
    może powodować takie objawy jak opisane w pierwszym akapicie.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł Ratajczak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: