-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsb.icpnet.pl!
not-for-mail
From: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: [Renault Scenic II 1.6] Kłopoty z silnikiem
Date: Thu, 15 Jul 2010 14:50:20 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 41
Message-ID: <i1n06f$bap$1@opal.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: c46-243.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.icpnet.pl 1279198223 11609 62.21.46.243 (15 Jul 2010 12:50:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 12:50:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
Thunderbird/3.0.5
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297382
[ ukryj nagłówki ]Witajcie,
Od jakiegoś czasu mój Scenic II 1.6 benzyna (początek VIN VF1JM1R0)
zaczął mieć kłopoty z mocą, czasami zamula sie na maksa, ale generalnie
cały czas na wysokich obrotach (>3500 RPM) to jakaś masakra w stosunku
do tego co było kiedyś. Autko mam od nowości od maja 2007 wiec wiem co
mowie. Dodatkowo też zaobserwowałem wzrost spalania w stosunku do
podobnych okresów z lat ubiegłych.
Zimą w aucie coś zaczęło pukać przy odpalaniu, ale zdaniem serwisu mogło
poczekać na przegląd, który był w maju (podejrzewano koło zmiennych faz
rozrządu, które niby jest wadą tych silników 1.6).
Niestety po zmianie oleju na przeglądzie problem hałasów przy odpalaniu
zniknął a i pomiary w ASO niby mówią, że jest OK.
Dziś byłem 3 raz w ASO w związku z brakiem mocy i spalaniem (przebieg 41
751 km). Krótkie pomiary na clipie, jazda testowa (mechanik źle zamknął
maskę, która otworzyła się w trakcie jazdy - maska do wymiany, szczęście
w nieszczęściu szyba wyszła z tego bez draśnięcia) diagnoza pada na coś
z wydechem, może katalizator. Dokonano pomiaru ciśnienia sprężania na
ciepłym silniku, który wynosiło w okolicach 9 (co wydaje mi się dość
niskie i słyszałem jak inni mówili, że powinno być wyższe), na
pocieszenie było w miarę równe na każdym cylindrze.
Jak usłyszałem walnięty katalizator może mieć taki wpływ na pomiar.
Teraz pytanka:
1. Na ile uszkodzony (czyt. zapchany) katalizator może wpływać na
zamulenie się samochodu?
2. Jaki jest prawidłowy zakres ciśnienia sprężania dla tego silnika?
3. Czy problemy z wydechem mogą mieć wpływ na pomiar ciśnienia sprężania?
4. Czy pomiarów ciśnienia sprężania nie powinno się dokonywać na zimnym
silniku?
Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania oraz wszelkie sugestie, co
może powodować takie objawy jak opisane w pierwszym akapicie.
Pozdrawiam serdecznie,
Paweł Ratajczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=