  • 21. Data: 2018-08-16 01:40:40
    Temat: Re: Rezystory - tolerancja
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-08-15 o 19:50, s...@g...com pisze:

    > Zajrzyj np. na stronę TME. Tam mają w ofercie rezystory 0 Ohm w tolerancjach 1 i
    5%.

    Podaj linka bo nie mogę znaleźć tam tych rezystorów 0? gdy wybieram
    tolerancję...
    Np. MBB02070Z0000ZCT00 znajduje tylko gdy odznaczę tolerancję.

    --
    pzdr, j.r.

  • 22. Data: 2018-08-16 02:50:54
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 01:40:42 UTC+2 użytkownik jacek napisał:

    > Podaj linka bo nie mogę znaleźć tam tych rezystorów 0? gdy wybieram
    > tolerancję...

    Wejdź np. na smd 0603 i wybieraj jak chcesz, wg wartości, tolerancji, byle czego.

  • 23. Data: 2018-08-16 05:42:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 01:36:02 +0200, jacek <j...@w...pl>
    wrote:
    > 0-10m? w/g Vishaya...

    Ale zdaje się w tym przypadku te 10m? jawnie podają, bez procentu.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2018-08-16 05:44:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Aug 2018 15:24:43 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > 0 x ByleCo=0

    Genialne, rezystory 0 można produkować i stosować z dowolną
    tolerancją.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2018-08-16 08:01:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2018 05:44:23 +0200, Marek napisał(a):

    > Genialne, rezystory 0 można produkować i stosować z dowolną
    > tolerancją.

    Nie bardzo. Przyjdzie klient, powie ze nie po to zaplacil za 1%,
    zeby mialy 20 mOhm.

    J.

  • 26. Data: 2018-08-16 08:57:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    No bo można, już było o tym. Są produkowane w szeregu, wraz
    z innymi wartościami -- i po tym szeregu dziedziczą tolerancję.

    > Nie bardzo. Przyjdzie klient, powie ze nie po to zaplacil za 1%,
    > zeby mialy 20 mOhm.

    Te miliomy to już inny parametr, nie tolerancja procentowa.
    Zresztą to w przypadku niezerowego resystora 1 om daje tolerancję
    +0,2%, czyli bardzo dobrą, nie ma powodu do narzekania.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2018-08-16 08:58:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale zdaje się w tym przypadku te 10mom jawnie podają, bez procentu.

    Może chodzili do tej samej szkoły (podstawowej) co ja, więc wiedzą
    co, jak i kiedy napisać w różnych przypadkach.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2018-08-16 10:05:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2018 08:57:05 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > Zresztą to w przypadku niezerowego resystora 1 om daje tolerancję
    > +0,2%, czyli bardzo dobrą, nie ma powodu do narzekania.

    Ale on nie kupil 1 om, tylko 0 om, i sie spodziewa, ze odchylka bedzie
    adekwatna do 0 om i 1% :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-08-16 10:43:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale on nie kupil 1 om, tylko 0 om, i sie spodziewa, ze odchylka
    > bedzie adekwatna do 0 om i 1% :-)

    Co kupił, to ma napisane (na fakturze, pudełku itp), a czego się
    spodziewa -- to już sprawa jego wiedzy i wykształcenia. Dostał
    rezystor wykonany jako 0 om z tolerancją 1%, tak jak chciał i jak
    za to zapłacił. Do tego dochodzą "stałe fragmenty gry", czyli
    jakaś "rezystancja pasożytnicza" związana z kontaktami itp.
    Z grubsza taka sama w rezystorze 0 om, 1 om czy 1 megaom. W tych
    ostatnich nie ma sensu jej podawać, bo w porównaniu z tolerancją
    wpływ jej jest żaden. Przy zeroomowym też przeważnie nie ma ona
    znaczenia praktycznego, ale skoro jest, więc niektórzy opisują.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2018-08-16 11:33:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >spodziewa -- to już sprawa jego wiedzy i wykształcenia. Dostał
    >rezystor wykonany jako 0 om z tolerancją 1%, tak jak chciał i jak

    No, a teraz zmierzyl i chce zwrotu pieniedzy, bo sie nie mieszcza w
    tolerancji :-)

> [...]
    >wpływ jej jest żaden. Przy zeroomowym też przeważnie nie ma ona
    >znaczenia praktycznego, ale skoro jest, więc niektórzy opisują.

    Tak czy inaczej - powinna byc opisana, bo inaczej to klient ma racje z
    ta tolerancja :-)

    Akurat w przypadku tych 0 om, to w dodatku moze miec znaczenie, skoro
    projektant sie spodziewa zerowego spadku napiecia.

    J.