  • 11. Data: 2018-08-15 21:41:23
    Temat: Re: Rezystory - tolerancja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    LordBluzg napisał:

    > Logika podpowiada, że jeśli tolerancja jest +/- to albo nadprzewodnik
    > momentami albo logicznie dzielisz tolerancję przez 2 i masz...czyli 1%
    > to 0,5% a 5% to 2,5% :)

    Zła to logika. A właściwie zła matematyka, jaką posiedli dzisiejsi
    gimnazjalisci. Za moich czasów już w szkole *podstawowej* uczono,
    co to jest odchylenie procentowe -- jak coś ma watrość podaną z
    dokładnością +/- 2%, to znaczy, że wynosi ona od 98 do 102% wartości
    nominalnej. Wyjaśniono też, czym się to różni od podawania odchlenia
    w jednostkach miary (np. 50kg +/- 0,5kg) oraz kiedy lepiej stosować
    jedno, a kiedy drugie. Za bredzenie o nadprzewodnikach to bym wtedy
    dwóję dostał, zanim bym dokończył idiotyzmy o dzieleniu przez dwa.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2018-08-15 21:55:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jedno, a kiedy drugie. Za bredzenie o nadprzewodnikach to bym wtedy
    > dwóję dostał, zanim bym dokończył idiotyzmy o dzieleniu przez dwa.

    Przecież tam jest emotka na końcu :D

    No ale skoro pytacz ma problem przy rezystorze 0 ohm to chyba logiczne
    że to nadprzewodnik nie będzie :) Czyli może się spodziewać jedynie
    większej oporności niż 0 ohm.

    --
    LordBluzg(R)

  • 13. Data: 2018-08-15 21:59:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    LordBluzg napisał:

    > Przecież tam jest emotka na końcu :D

    Miałem rację, że gimbaza.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-08-15 22:38:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > jedno, a kiedy drugie. Za bredzenie o nadprzewodnikach to bym wtedy
    > dwóję dostał, zanim bym dokończył idiotyzmy o dzieleniu przez dwa.

    Mnie jeszcze dodatkowo uczyli o omach a nie ohmah.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 15. Data: 2018-08-15 23:00:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Miałem rację, że gimbaza.

    Błąd. Wątkotwórca stworzył generalnie "osobliwość" a w zasadzie
    "paradoks" więc sobie zatrollowałem, podobnie jak "ktoś" udzielił
    odpowiedzi, żeby pomnożyć przez "0" :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 16. Data: 2018-08-15 23:27:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    LordBluzg napisał:

    > Błąd. Wątkotwórca stworzył generalnie "osobliwość" a w zasadzie
    > "paradoks" więc sobie zatrollowałem, podobnie jak "ktoś" udzielił
    > odpowiedzi, żeby pomnożyć przez "0" :)

    Ech, jakież to wszystko przewidywalne...

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-08-15 23:50:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Aug 2018 23:27:02 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Ech, jakież to wszystko przewidywalne...

    Gadu gadu a ciągle nikt nie powiedział jaką ten rezystor 0 będzie
    miał rezystancję w tolerancji 5%....

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-08-16 00:24:43
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 sierpnia 2018 20:15:50 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Trzeba podaną tolerancję pomnożyć przez wartość nominalną.
    > To elementarne.
    >
    > --

    0 x ByleCo=0

  • 19. Data: 2018-08-16 00:56:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bardziej z "procesu katalogowego" -- producent wytwarza cały szereg
    > wartości z zadaną tolerancją, w tym i 0 omów. Nie potem problemów,
    > gdy ktoś w jakimś SIWZ napisze "wszystkie resystory o tolerancji nie
    > gorszej niż 1%".

    Ciekawe czy mają tą samą cenę... :-)
    Nie, nie aż tak ciekawe aby mi się chciało sprawdzać ;-)

  • 20. Data: 2018-08-16 01:36:02
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-08-15 o 23:50, Marek pisze:

    > Gadu gadu a ciągle nikt nie powiedział jaką ten rezystor 0 będzie miał
    > rezystancję w tolerancji 5%....

    0-10m? w/g Vishaya...

    --
    pzdr, j.r.