  • 11. Data: 2018-01-21 18:07:03
    Temat: Re: Rośnie liczba wypadków!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 13:40, PlaMa pisze:

    > "zwiększenie bezpieczeństwa" (mniej ofiar) odpowiadają... uwaga... korki
    > wynikające z większego ruchu i większej ilości pojazdów. Łatwiej o
    > stłuczkę a trudniej o ofiary.

    Ale Warszawa to chyba nie jest jedyne miasto z korkami, natomiast ma
    nadreprezentację szerokich dróg z pasami o parametrach dróg
    ekspresowych, co od zawsze powodowało, że jak tylko się da (a daje się
    wbrew pozorom często) to się jeżdzi jakby ograniczenia były w milach.
    Wiem, bo w motocyklu mam licznik w milach i jak jadę 50 mil/h to się nie
    wyróżniam z tłumu;) Generalnie wydaje mi się, że infra to jedno, ale
    ludzie coraz lepiej i bezpieczniej jeżdzą (kultura też ma na to
    niebagatelny wpływ). Jakby jeszcze jebać wyprzedzających na pasach...
    Nie piszę o jakiś drakońskich karach, bo nie one robią robotę a
    nieuchronność. Jakby się wziąć i z kamer i patroli pozbierać takich, to
    sprawa jest prosta żółta i czerwona kartka, bo jak ktoś tak jeździ to 4
    punkty ekstra gdzieś dozbiera.

    > Dodajmy do tego powstające km obwodnicy,
    > gdzie jeździ się z dużą prędkością ale w mocno sprzyjających warunkach.

    Akurat z obwodnicą to na dwoje babka wróżyła - POW jak najbardziej tak,
    natomiast S8 Powązkowska-Marki to jakaś porażka - żadna droga
    ekspresowa, tylko jeden pieprzony węzeł przez 8 kilomatruw na dodatek po
    środku zwęzony z 5/6 do trzech pasów, łączący największy potok lokalny z
    drugim co do wielkości potokiem tranzytowym w całym kraju. I widać to w
    statystykach. Tam jest więcej dzwonów niż przed przebudową. Sporo więcej.

    W ogóle z tą obwodnicą Warszawy to paranoja. Zna ktoś jakąkolwiek inną
    obowodnicę z ograniczeniami dla tirów???

    > Oczywiście doświetlanie przejść jak najbardziej jest celnym argumentem.

    Nawet nie wiecie jak bardzo...

  • 12. Data: 2018-01-21 23:47:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 05:57, KJD pisze:
    > Rośnie liczba wypadków!
    > Przyczyny wypadków z roku na rok się powtarzają. Są podobne. Alkohol, zły
    > stan pojazdów, ich stale powiększająca się liczba, niedostateczne
    > umiejętności kierowców i niewielka wciąż jeszcze liczba inżynierskich
    > rozwiązań wymuszających na prowadzących pojazdy zmniejszenie prędkości i
    > większą ich uwagę.
    > http://www.24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/rosnie
    -liczba-wypadkow/

    > Progi zwalniające już nie pomagają ?
    > Może potrzebne słupki wymuszjące jazdę zygzakiem ?
    >
    > Debile p osłowie zlikwidowali dużą część fotoradarów.

    Podstawową przyczyną jest kiepska jakosc drug, nie spełniajacych
    standardów unijnych

  • 13. Data: 2018-01-22 00:11:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-21 o 13:40, PlaMa pisze:

    > stłuczkę a trudniej o ofiary. Dodajmy do tego powstające km obwodnicy,
    > gdzie jeździ się z dużą prędkością ale w mocno sprzyjających warunkach.

    Akurat na obwodnicy Warszawy to chyba codziennie są dzwony, w każdym
    razie często widać. Ta obwodnica to jest żyzne pole do badań klinicznych
    nad nie utrzymywaniem odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu.

  • 14. Data: 2018-01-22 07:47:43
    Od: p...@g...com

    Według danych wstępnych w okresie od stycznia do grudnia 2017 roku doszło do:

    32 705 wypadków drogowych, w których vs 2016 (33 664)
    2 810 osób zginęło, vs 2016 (3 026)
    39 394 osoby odniosły obrażenia ciała. vs 2016 (40 766)

    wiecej wypadkow
    mniej zabitych (~800)
    wiecej rannych

  • 15. Data: 2018-01-22 08:05:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 00:11, Poldek pisze:

    > Akurat na obwodnicy Warszawy to chyba codziennie są dzwony, w każdym
    > razie często widać. Ta obwodnica to jest żyzne pole do badań klinicznych
    > nad nie utrzymywaniem odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu.

    No właśnie. Staram się już omijać tę drogę, bo tam jak jest drobna
    stłuczka to korki niesamowite, a uciec zwykle nie ma gdzie...
    T.

  • 16. Data: 2018-01-22 08:05:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-21 o 23:47, Smok Eustachy pisze:
    -liczba-wypadkow/

    > Podstawową przyczyną jest kiepska jakosc drug, nie spełniajacych
    > standardów unijnych

    Najwięcej wypadków to jest chyba na A4 między Wrocławiem a Opolem.
    Niemal codziennie radio kierowców informuje o wypadkach na tej drodze. A
    niby autostrada...
    T.

  • 17. Data: 2018-01-22 20:57:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 21 Jan 2018 08:24:04 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > w 2017 r. wydarzyło się na szczecińskich ulicach więcej wypadków niż rok wcześniej.
    Więcej też było poszkodowanych.

    > Hint "szczecińskich"

    No ja o tym piszę przecież, że zawsze można znaleźć wycinek rzeczywistości
    (miasto czy wojwództwo) w którym wartość podlegająca losowym wahaniom
    wzrośnie.

    Za rok ten sam dziennikarz pewnie napisze że wzrosła, może nie w
    Szczecinie, a np. w Koszalinie.

    Żeby mieć sensowny wynik w skali miasta to raczej trzeba by porównać sumę
    wypadków w latach np. 2012-2017 i 2007-2012. Wtedy byłoby coś widać.

  • 18. Data: 2018-01-23 07:35:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2018 o 23:47, Smok Eustachy pisze:

    > Podstawową przyczyną jest kiepska jakosc drug, nie spełniajacych
    > standardów unijnych

    Podstawową przyczyną jest ułańska fantazja. Drogi w znacznej części mamy
    takie jak zachód (albo lepsze bo nowsze).

    Shrek

  • 19. Data: 2018-01-23 08:27:02
    Temat: Re: Rośnie liczba durniów.
    Od: "Bronek7" <n...@v...pl>

    > Podstawową przyczyną jest ułańska fantazja.
    >
    > Shrek

    Czyli głupota wielu kierowców,
    narodowe pijaństwo, sklepy z alkoholem co 100 metrów
    i zbyt mała ilość policji na drogach.

  • 20. Data: 2018-01-23 08:50:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 08:27, Bronek7 pisze:

    > Czyli głupota wielu kierowców,
    > narodowe pijaństwo, sklepy z alkoholem co 100 metrów
    > i zbyt mała ilość policji na drogach.

    Akurat z alkoholem to mit i wyrabianie statystyk.

    Ostatnio gdzieś komuś się udało w koncu dotrzeć ilu tych ipjanych
    kierowców jest - w wyniku kontroli (bodajże na podlasiu czyli w stolicy
    bimbrownictwa) skkontrolowano ponad 8 tyś kierowników i złapano jednego
    - nie podano czy pijany czy w stanie wskazującym, więc możliwe, że nie
    złapano żadenego.

    W starej Europie może jeżdzić na ogół do 0,5 wiec zapewne oznacza to, że
    wbrew temu co sie mówi, polscy kierowcy są de facto trzeżwiejsi niż na
    zachodzie.

    Po prostu ułańska fantazja i IMHO wbrew pozorom zbyt dobre drogi -
    wyjaśniam - nawierzchnię mamy często lepszą niż na zachodzie, bo
    niedawno robioną - "dobroć" drogi to nie tylko nawierzchnia jak się
    wielu naszym mistrzom wydaje.

    Shrek