  • 1. Data: 2018-01-18 08:49:19
    Temat: ORLEN rusza z budową własnej sieci ładowarek elektrycznych w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Koncern rozpoczyna pilotażowy projekt instalowania szybkich ładowarek do
    samochodów elektrycznych na swoich stacjach paliw. Właśnie ogłoszono
    postępowanie zakupowe (tzw. RFP - request for proposal), na 23
    ładowarki o mocy 50 kW i 100 kW. Jeszcze w 2018 roku kierowcy będą mieli
    możliwość naładowania aut elektrycznych na wybranych stacjach
    zlokalizowanych przy trasach tranzytowych w Polsce.

    Reszta tu:
    http://glowny-mechanik.pl/2018/01/18/pkn-orlen-rusza
    -budowa-wlasnej-sieci-ladowarek-elektrycznych-polsce
    /

    T.

  • 2. Data: 2018-01-18 20:12:47
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    czy już wiadomo z kim będą współpracować? czy sami zbiorą ekipę?

  • 3. Data: 2018-01-18 21:18:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** T. pisze tak:

    > ładowarki o mocy 50 kW i 100 kW. Jeszcze w 2018 roku kierowcy będą
    > mieli możliwość naładowania aut elektrycznych na wybranych
    > stacjach zlokalizowanych przy trasach tranzytowych w Polsce.

    Najwyższy czas na wynalezenie zródła energii
    o którym nie śniło się fizjologom ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 4. Data: 2018-01-19 08:09:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-18 o 21:18, PiteR pisze:

    > Najwyższy czas na wynalezenie zródła energii
    > o którym nie śniło się fizjologom ;)

    To kiedyś, jak już będzie dużo aut elektrycznych, działało podobnie, jak
    w Jaskiniowcach. Auto elektryczne będą ładowały osoby w aucie -
    pedałując. Wtedy zasięg istotnie się wydłuży :-)
    Kolejne rozwinięcie tego pomysłu - auto elektryczne ładuje się
    stosunkowo długo, zatem na takich stacjach trzeba będzie spędzić nieco
    czasu. Orlen wstawi rowerki stacjonarne do ładowania... Zdrowo i tanio :-)
    T.

  • 5. Data: 2018-01-19 08:13:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 08:09, T. pisze:
    > Orlen wstawi rowerki stacjonarne do ładowania... Zdrowo i tanio
    Albo agregaty prądotwórcze. Paliwo mają darmo. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2018-01-19 20:31:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Albo agregaty prądotwórcze. Paliwo mają darmo. :-)

    Żarty żartami, ale wskazują one na jedno: niemożliwe jest masowe
    używanie samochodów elektrycznych.
    Niemożliwe w obecnych czasach...

    --
    MN

  • 7. Data: 2018-01-20 14:34:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > stosunkowo długo, zatem na takich stacjach trzeba będzie spędzić nieco
    > czasu. Orlen wstawi rowerki stacjonarne do ładowania... Zdrowo i tanio :-)

    Raczej zrobi tam kawiarnie-restauracje i co tam jeszcze.
    Taka ładowarka to świetna metoda na komercjalizację czasu klienta,
    którego mamy na swojej stacji przez kilkadziesiąt minut - marne szanse,
    żeby przez ten czas nie zjadł hot-doga, nie wypił kawy, albo wręcz zjadł
    obiadu. Można marudzić, albo można zamiast tego schylić się po pieniądze.

  • 8. Data: 2018-01-21 10:31:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-01-20 o 14:34, Poldek pisze:
> [...]
    > którego mamy na swojej stacji przez kilkadziesiąt minut - marne szanse,
    > żeby przez ten czas nie zjadł hot-doga, nie wypił kawy, albo wręcz zjadł

    To tylko w porze jedzenia. A co z pozostałymi 20 godzinami doby?

    --
    MN

  • 9. Data: 2018-01-21 12:21:23
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 19 Jan 2018 20:31:09 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Niemożliwe w obecnych czasach...

    Zaraz Ci jeden z drugim napisze że się nie znasz ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2018-01-21 12:36:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo agregaty prądotwórcze. Paliwo mają darmo. :-)

    A wiesz, że przy pierwszej ładowarce orlenu stał/stoi? generator. Kiedyś
    wrzucałem, teraz szukam, patrze na googlach w grafikach - nie
    ma,ocenzurowali;) Myślałem już że jakieś zwidy miałem, ale...

    https://www.tesla-forum.pl/download/file.php?id=31&t
    =1

    Jest! Po prostu niepoprawnie politycznie wykadrowane zdjęcia poznikały z
    netu. Niesamowite;)

    Shrek