  • 1. Data: 2019-08-27 18:45:00
    Temat: Router HUAWEI B315s-22, sieć Orange i adresacja sieci LAN
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    U znajomej w wynajmowanym pomieszczeniu stoi router GSM/LTE HUAWEI
    B315s-22. Wpadłem do niej go skonfigurować, bo ktoś wyjął z niego kartę
    SIM, źle wpisywał PIN i zablokował urządzenie. Trzeba było wbić PUK i na
    nowo skonfigurować router, by nie pytał po włączeniu ponownie o PIN przy
    łączeniu z Internetem GSM. Jako, że hasło admina z naklejki nie
    działało, a router życzy sobie, by po pierwszym zalogowaniu na hasło
    domyślne to hasło zmienić, więc tak, czy siak trzeba było zrobić reset
    urządzenia, co też uczyniłem.

    Domyślnie panel admina (tako rzecze naklejka) znajduje się pod adresem
    192.168.8.1, ale tak się złożyło, że w okolicy, w której stoi router,
    działa również darmowa sieć dla gości operatora KOBA - FreeHotSpot.eu
    <http://www.freehotspot.eu/> (bo rzecz się dzieje w Białymstoku; routery
    Koby dla klientów włączają dodatkowo drugą sieć WiFi, do której można
    się logować po rejestracji). I gdy wpisywałem 192.168.8.1 w
    przeglądarce, a router HUAWEI nie wstał jeszcze po restarcie na tyle, że
    działała jego sieć WiFI-LAN to ten adres 192.168.8.1 przekierowywał mnie
    na wewnętrzną sieć Koby i wyświetlał stronę połączenia z FreeHotSpot.eu

    Żeby uniknąć konfuzji na przyszłość i dobijania się stron operatora KOBA
    z otwartego WiFi to zmieniłem w paneli admina routera HUAWEI adresację
    sieci na 192.168.5.1. Po zmianie router prosił o restart i... po
    ponownym uruchomieniu połączenie GSM/LTE przestało działać. Gdy ponownie
    ustawiłem adresację na tę z naklejki, czyli 192.168.8.1 to Internet GSM
    od Orange jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczął ponownie
    działać.

    Pytanie, czy to jakaś koincydencja, czy Orange blokuje działanie sieci
    internetowej, gdy router ma inny adresację sieci LAN, niż ta domyślna z
    naklejki? Nie wiem, czy router ma SIM-lock Orange bo nie sprawdzałem,
    ale nie jest brandowany (Orange chyba nie branduje urządzeń, które nie
    mają ich logo na obudowie) i jest tam tylko panel z logo HUAWEI.

    Nie jest to jakiś tragiczny problem z tą domyślną adresacją, ale pytam
    Was o to, bo to dla mnie ciekawostka. Warto wiedzieć, że coś takiego
    może się dziać, jeśli ktoś będzie konfigurował router po swojemu i nagle
    przestanie działać mu Internet.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2019-08-28 00:13:57
    Temat: Re: Router cHujaWal B315s-22, sieć Marchewka i adresacja sieci LAN
    Od: "semper porro, numquam retro" <c...@i...net.info.site.invalid>

    Krystek wrote:
    > U znajomej w wynajmowanym pomieszczeniu stoi

    Tyle dobrego ze "stoi" (bedzie przychowek).

    Najprawdopodobniej "marchewkowa" siec jest
    na tyle pojebana, ze *NIC* w niej funkcjonuje
    tak jak powinno w teorii (i praktyce).

    Miliony uzywaja cHujaWal (tego modelu i
    innych ale u "normalniejszych" dostawcow
    nikt na cokolwiek nie narzeka) - stoi jak
    chuj u malolata!

    --
    semper porro...

  • 3. Data: 2019-08-28 08:52:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-27 o 18:45, Krystek pisze:
> [...]
    > ustawiłem adresację na tę z naklejki, czyli 192.168.8.1 to Internet GSM
    > od Orange jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczął ponownie

    Z reguły u klientów ustawiam adresację inną, niż domyślna.
    Od wieków już (jeszcze przed Zyxelami ZyWall serii 10, czyli od co
    najmniej kilkunastu lat) nie przypominam sobie, abym miewał problem ze
    zmianą adresacji.

    Pytanie pomocnicze: konfigurowałeś go łącząc się kablem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-08-28 09:26:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > ustawiłem adresację na tę z naklejki, czyli 192.168.8.1 to Internet GSM
    > od Orange jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczął ponownie

    Trzeba było wyłączyć w komputerze kartę sieci WLAN i włączyć. Resetują
    się wtedy do końca pozostałości po przyznanej dzierżawie z poprzednich
    ustawień. To nie wina routera.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2019-08-28 14:51:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-28 o 09:26, LordBluzg(R) pisze:

    > Trzeba było wyłączyć w komputerze kartę sieci WLAN i włączyć. Resetują
    > się wtedy do końca pozostałości po przyznanej dzierżawie z poprzednich
    > ustawień. To nie wina routera.

    Można też sekwencją:

    ipconfig /release
    ipconfig /renew

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-08-28 15:17:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-28, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Można też sekwencją:
    >
    > ipconfig /release
    > ipconfig /renew

    Ale wątkotwórca był pisał, że nie działa część komórkowa, znaczy
    Internet. No chyba, że nie wiedział co pisze.

    Z innej beczki, jeszcze gdzieniegdzie zdarzają się routery, gdzie zmiana
    adresacji w LAN nie powoduje zmiany adresacji serwera dhcp.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-08-28 15:35:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-28 15:17, Marcin Debowski pisze:

    > Ale wątkotwórca był pisał, że nie działa część komórkowa, znaczy
    > Internet. No chyba, że nie wiedział co pisze.

    Wiedział wiedział. Po zmianie adresacji na inną, niż domyślna na modemie
    świeciła się czerwona dioda braku łączności z Internetem GSM/LTE (hasło
    PIN zapamiętane, by modem nie pytał ponownie po restarcie urządzenia).
    Po powtórnej zmianie adresacji LAN na domyślną modem po reboot-cie
    automatycznie połączył się z Internetem LTE, co oznajmiała świecąca na
    niebiesko dioda.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2019-08-29 02:16:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-28, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

> [...]
    > Po powtórnej zmianie adresacji LAN na domyślną modem po reboot-cie
    > automatycznie połączył się z Internetem LTE, co oznajmiała świecąca na

    A wlazłeś na ten router? Moze coś się wyklaruje z komunikatów.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-08-29 14:25:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-29 02:16, Marcin Debowski pisze:

    > A wlazłeś na ten router? Moze coś się wyklaruje z komunikatów.

    Teraz już nie mam jak i nieprędko się tam znowu zjawię. Napisałem to w
    ramach ciekawostki, bo faktycznie dziwne to, że po zmianie adresacji
    wyłącza LTE.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2019-08-31 04:21:00
    Temat: Re: Router cHUJstyWal
    Od: FCK EUdSSR - FCK banana union <a...@i...invalid>

    Krystek wrote:
    > Domyślnie panel admina (tako rzecze naklejka)

    'fucking ass in the ass' jak bede mial troche
    czasu to odpisze na TEN CHUJsty CHLAM ten kiedy-
    kolwiek przeczytalem.

    Pilsudski WSTAWAJ i wytnij w PIEN ta CHALASTRE!

    --
    http://bit.ly/2VUKoyZ