  • 11. Data: 2017-05-15 20:57:43
    Temat: Re: Router czy można?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 20:45 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Wystarczy że jeden AP będzie miał kilka wirtualnych pod konkretne
    > urządzenia. Upierdliwe, ale problem eliminuje.

    OK, nie twierdzę, że nie da się z tym walczyć.
    Tylko pokazuję, że bezpieczeństwo jest względne i często jest efektem
    niewiedzy :)

    Ilu z was ma wirtualne choćby jedno, dla "gości"?

    --
    Trefniś

  • 12. Data: 2017-05-15 21:18:25
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 09:00:08 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

> [...]
    trzeba, by "shakowac" hasło, poznać je samemu? Jest to możliwe w ogóle?

    > Przy szyfrowaniu WEP proste.
    > Przy WPA2 raczej niemożliwe jeżeli hasło nie jest ze słownika.

    Dziękuję za twoją odpowiedź.

    Moje pytanie zadałam nieprecyzyjnie: ja nie chcę się "dostać na czyjąś sieć".
    Ja obawiam się o moją, mój router - że ktoś ma WIFI ode mnie bez mojej zgody, bo
    potrafi złamać hasło.

    Używam właśnie WPA2. Hasło zmieniałam dotąd dość często obawiając się, że osoba
    niepowołana korzysta z mojego routera mimo braku mojej zgody.

    Teraz jestem spokojniejsza.

    Jeszcze raz dziękuję.

    Majka

  • 13. Data: 2017-05-15 21:37:33
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .05.2017 o 21:18 <k...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Używam właśnie WPA2. Hasło zmieniałam dotąd dość często obawiając się,
    > że osoba niepowołana korzysta z mojego routera mimo braku mojej zgody.

    Od czasu do czasu możesz sprawdzić, jakie urządzenia są zalogowane do
    Twojej sieci.

    Np. programem Wireless Network Watcher firmy Nir Sofer:
    http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watche
    r.html

    Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też
    spolszczenie.
    Jeśli będziesz miała pytania, pomożemy tutaj.

    --
    Trefniś

  • 14. Data: 2017-05-15 22:30:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 20:57, Trefniś pisze:

    > OK, nie twierdzę, że nie da się z tym walczyć.
    > Tylko pokazuję, że bezpieczeństwo jest względne i często jest efektem
    > niewiedzy :)
    >
    > Ilu z was ma wirtualne choćby jedno, dla "gości"?

    Ja mam w domu jedną sieć "wewnętrzną", do użytku dla mnie i domowników,
    oprócz tego sieć "gość" tylko z wyjściem na Internet i sieć "gość" z
    wyjściem na Internet i z widocznością moich drukarek i skanerów
    sieciowych. WiFi zdublowane zarówno na 2,4GHz jak i na 5 GHz.

    A zrobione zarówno dla WiFi, jak i na osobnych kablach, na V-Lanach.

    Ale ja podobno jestem nietypowy ;)

    U znakomitej większości moich klientów też są WiFi dla "gości".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2017-05-15 22:35:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-15 o 21:37, Trefniś pisze:

> [...]
    >
    > Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też
    > spolszczenie.
    > Jeśli będziesz miała pytania, pomożemy tutaj.

    Zawsze jeszcze można dołożyć filtrowanie MAC, aczkolwiek czasem jest to
    upierdliwe. Oraz do obejścia, jak ktoś wie.

    Poza tym można wyłączyć rozgłaszanie sieci WiFi.

    Jest jeszcze kilka innych sposobów zabezpieczeń (np. Radius), ale one
    nie dotyczą "zwykłego" usera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2017-05-16 18:41:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/15/2017 8:57 PM, Trefniś wrote:
    > Ilu z was ma wirtualne choćby jedno, dla "gości"?

    Mam takie wlasnie dla gości, choć akurat nie jest on wirtualny. Zmieniam
    często w nim essida/hasło.

    Jesli chodzi o gości to mój obiektyw scene notuje taką: gimbusy dziwnym
    trafem przyciągane były feromonowo pod jedną z klatek na sasiednim
    osiedlu, stoją nawet w deszczu i pstrykają w szybki w mocno
    niekomfortowych pozycjach. Dowiedziałem sie w końcu że wcześniejszy
    punkt darmowego wifi spalony i teraz mają ten, ostatni. A ze 20 ich było.

  • 17. Data: 2017-05-19 11:49:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czym się różni niewirtualny od wirtualnego?

    -----

  • 18. Data: 2017-05-19 11:51:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jesli masz z UPC lub Orange'a, to może tak być (WiFree).

    -----

  • 19. Data: 2017-05-19 12:11:44
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle ąćęłńóśźż napisał w Friday 19 of May 2017 11:51:

    > Jesli masz z UPC lub Orange'a, to może tak być (WiFree).

    I tak i nie.
    Nie wiem, jak jest w Orange, ale z tego, co wiem, UPC WiFree
    działa tak, że co prawda wykorzystuje Twoje urządzenie dostępowe, ale
    na potrzeby WiFree utrzymuje sieć odrębną od sieci użytkownika - inne
    SSID, inne zasady dostępu, inne adresy IP i nawet odrębna pula
    przepustowości na łączu abonenckim.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 20. Data: 2017-05-20 21:38:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 21:37:36 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
    r.html

    > Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też

    Twój post jest cenny, dziękuję, program sprawdzę.

    Majka