  • 181. Data: 2017-10-11 19:46:26
    Temat: Re: OT: "Rower pojawił się nagle"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2017 o 19:23, Tomasz Pyra pisze:

    > https://www.google.pl/maps/@54.3704876,18.6105287,3a
    ,75y,188.71h,74.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjfdZMXovBJxq
    mzCQWStwWQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Z ciekawości - i gdzie tu sens? Zielone jest w relacji główna-ślepa
    ulica (na pierwszy rzut oka to wogóle nie powinno być skrzyżowanie a po
    prostu wyjazd z dwóch dróg wewnętrznych). Być może jest to zrobione żeby
    w jakiś pokrętny sposób umożliwić wyjazd z tych ślepaków, zapewne z
    jakimś dziwnym przesunięciem tego zielonego ze ślepej ulicy (o czym
    wiedzą tubylcy, bo skąd normalny kierowca ma wiedzieć, że ten z
    naprzeciwka ma czerwone- u mnie tak było, i kiedyś zrobili normalnie -
    dzwon za dzwonem), ale dałoby się to zrobić z sensem - po to wynaleźli
    oznakowanie poziome i sygnalizatory kierunkowe, żeby takich dziwadeł nie
    tworzyć. Zresztą Z drugiej strony zrobione już po bożemu:

    https://www.google.pl/maps/@54.3701218,18.610882,3a,
    75.7y,291.66h,89.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1slNNR0jemQ0t
    H_kegs6tjuw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    A tak ogólnie, to to oznakowanie tego skrzyżowania i bez tego pozostawia
    wiele do życzenia.

    Shrek

  • 182. Data: 2017-10-11 19:46:50
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: p...@g...com

    W tym przypadku skończyło się na powierzchownych obrażeniach czyli kierowca wybuli za
    rower, zniszczone ubranie i tydzień w sanatorium ale gdyby było gorzej to wjedzie
    prokurator, kierowca do pierdla a rodzina i krewni zrobią ściepe na odszkodowanie. To
    nie iluzja ;-)

  • 183. Data: 2017-10-12 09:09:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 18:50, Endriu pisze:

    > PoRD to iluzja. Co będziesz miał z tego, że wina była kierowcy jak w
    > szpitalu po operacji obudzisz się bez zębów z połamanym kręgosłupem.

    PoRD nie jest iluzją. Iluzją jest to, że tacy kredytni jak Endriu jeżdżą
    samochodem, a przepisów nie znają, i nawet nie poczuwają się do winy, bo
    swoje imbecylstwo zwalają na "iluzję PoRD".

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2017-10-12 17:32:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 11, 2017 at 7:46:52 PM UTC+2, p...@g...com wrote:
> [...]
    prokurator, kierowca do pierdla a rodzina i krewni zrobią ściepe na odszkodowanie. To

    e tam, ubezpieczalnia z OC zaplaci w obu przypadkach (chyba, ze maja prawo do regresu
    - pijany, bez PJ)

    WS

  • 185. Data: 2017-10-12 18:16:30
    Od: p...@g...com

    Czy prawo mają to sąd rozsądzi ale ze poszczuja typa prawnikami to raczej ma jak w
    banku

    PS w DE podpada co następuje:
    Przejazd na czerwonym -> kolizja
    Olanie znaku STOP
    Telefonowanie -> kolizja

    Kwestia czasu kiedy i u nas TU zaczną szarpać szkodowych o każdy grosz ;-)

  • 186. Data: 2017-10-12 21:32:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 12, 2017 at 6:16:31 PM UTC+2, p...@g...com wrote:

    > Kwestia czasu kiedy i u nas TU zaczną szarpać szkodowych o każdy grosz ;-)

    U nas jest ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych (OC) i z regresem moga wystapic
    tylko w kilku wymienionych tam przypadkach, o ile pamietam pijany, bez uprawnien,
    celowa kolizja. W pozostalych przypadkach musza sami placic...

  • 187. Data: 2017-10-13 11:37:32
    Od: p...@g...com

[...]

    tak masz racje ale czy walniecie rowerzysty czy pieszego na zielonym to nie jest
    dzialanie umyslne ? co jest w takim razie ? jazda po chodniku w stylu GTA ?

    tylko co do pijaczkow i narkomanow sprawa jest jasna patrz komentarz pod artykulem

    https://ubea.pl/Regres-ubezpieczenia-OC-co-to-jest-i
    -jak-dziala%2Cartykul%2C978/

  • 188. Data: 2017-10-13 11:39:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 11:37, p...@g...com pisze:

    > tak masz racje ale czy walniecie rowerzysty czy pieszego na zielonym to nie jest
    dzialanie umyslne ?

    Nie.

    > co jest w takim razie ? jazda po chodniku w stylu GTA ?

    Działanie umyślne to działanie umyślne. Na przykład ktoś się zezłościł
    na żonę, i postanowił, że jej skasuje samochód swoim samochodem.

    --
    Liwiusz

  • 189. Data: 2017-10-13 11:51:58
    Od: p...@g...com

    --Nie.

    zgadza sie trzeba przejechac pieszego jak ma sie czerwone :-) w tej konkretnej
    sytuacji bylo zwykle wymuszenie pierwszenstwa

    Beispiele für grobe Fahrlässigkeit sind das Überfahren einer roten Ampel,
    Telefonieren am Steuer oder eine Alkoholfahrt!

    --Działanie umyślne to działanie umyślne. Na przykład ktoś się zezłościł
    na żonę, i postanowił, że jej skasuje samochód swoim samochodem.

    w DE juz podpada patrz powyzej

  • 190. Data: 2017-10-13 11:54:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 11:51, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > --Działanie umyślne to działanie umyślne. Na przykład ktoś się zezłościł
    > na żonę, i postanowił, że jej skasuje samochód swoim samochodem.

    Nie czytam po niemiecku.

    --
    Liwiusz